וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלת ליגת העל תקיים דיון דחוף בנושא המתאזרחים

26.9.2015 / 23:42

בעקבות הביקורת על ריבוי המתאזרחים בליגת העל, יתכנס דירקטוריון המנהלת בערב סוכות כדי לדון באפשרות להגבלות על מספר המתאזרחים המותר לכל קבוצה, ככל הנראה רק מהעונה הבאה

one

מנהלת ליגת העל בכדורסל תתכנס מחר (ראשון) לישיבה שנקבעה בימים האחרונים בנושא ריבוי המתאזרחים בליגת העל. בקרב חברי הדירקטוריון קיים רצון להגביל את מספר המתאזרחים בליגה, ולא לאפשר מצב בו קבוצות מחזיקות יותר ממתאזרח אחד. במהלך הישיבה צפויות הקבוצות לשמוע חוות דעת משפטית בנושא, שכן בניגוד לטענות חברי הדירקטוריון עלו קולות שונים בעולם הכדורסל בשבועות האחרונים וטענו כי הגבלת מספר המתאזרחים בליגה היא בניגוד לחוקי המדינה וחוק השבות.

ככל הנראה הכוונה של חברי הדירקטוריון היא להחיל הגבלות על מספר המתאזרחים החל מהעונה הבאה בלבד, שכן הסגלים של הקבוצות נבנו על פי חוקים שבהם אין הגבלות. בשבוע שעבר יצאו בגלוי בעלי בני הרצליה לני רקנאטי והיו"ר אלדד אקוניס כנגד חוקי המתאזרחים, וקראו להגבלה של מתאזרח אחד בכל קבוצה, או לחילופין החזרת חוק בריסקר, שקובע כי שחקן יוכל להחשב כמתאזרח רק אם שיחק מספר שנים מסוים לפני כן כזר. "המצב כעת הוא לא מצב בריא, יש טענות של לא מעט אנשים בכדורסל הישראלי ושל השחקנים הישראלים כנגד ריבוי המתאזרחים", אמר אחד מחברי הדירקטוריון הלילה לוואלה ספורט, "צריך לקבל החלטה האם אנחנו הולכים עם המתאזרחים, או שאנחנו הולכים עם השחקן הישראלי".

מתוך 12 קבוצות בליגת העל לשלוש בלבד אין מתאזרחים לקראת העונה הבאה - הפועל אילת, הפועל תל אביב ועירוני נס ציונה וקבוצה נוספת - עירוני נהריה, נמצאת בתהליכים של אזרוח של האמריקאי אנתוני פישר. מכבי תל אביב, שבעקבות תהליך האזרוח של טיילר רוצ'סטי קמה הצעקה כנגד המתאזרחים, מחזיקה שלושה מתאזרחים בסגל, כך גם מכבי אשדוד ומכבי חיפה, כשהפועל ירושלים, מכבי ראשון לציון, הפועל חולון, בני הרצליה ומכבי קרית גת מחזיקות מתאזרח אחד. בליגה הלאומית התופעה רווחת גם כן, כשלרוב קבוצות הליגה יש מתאזרח אחד.

שחקני מכבי תל אביב ג'ורדן פארמר, טיילור רוצ'סטי. קובי אליהו
שניים שעומדים במרכז הביקורת. רוצ'סטי ופארמר/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully