וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורבן של השיטה? ההשתלבות של גילי ורמוט במכבי תל אביב

26.9.2015 / 7:15

יוקאנוביץ' לא מדבר איתו, קרויף מרגיע אותו וכבירי משוחח איתו. התסכולים, האכזבות והתקוות. מה באמת קורה בגזרת גילי ורמוט ואיך גורמים למכבי תל אביב להרוויח אותו. החברים בעבר ובהווה חושפים ומתווכחים

one

צפו בתקציר הניצחון של הפועל תל אביב 0:1 על הפועל חיפה

הפנים של גילי ורמוט הסגירו מועקה גדולה. מרבית השחקנים של מכבי תל אביב לא ישנו הרבה ונמרחו על הכיסאות בנמל התעופה של באזל. לילה קודם הימם ערן זהבי את שוויץ בשער נגיחה מהסרטים ושלח את מכבי תל אביב הביתה לגומלין בבלומפילד עם מקדמה גדולה. ורמוט לא היה שותף. שלושה מחליפים הכניס סלבישה יוקאנוביץ' לכר הדשא במחצית השנייה בסט' ג'ייקוב פארק. ניקולה מיטרוביץ', דור מיכה ודור פרץ. גילי ורמוט לא היה שם ביניהם.

בדרך הביתה לישראל התחילו המחשבות. כשגם בגומלין בתל אביב שישה ימים אחרי זה, הוא נותר על הספסל, משהו נשבר לגמרי. "צריך להבין, גילי ורמוט לא הלך למכבי תל אביב בגלל הכסף", מסביר חבר של הקשר. "הוא הלך כי בהפועל הוא הפסיק ליהנות מכדורגל. הרבה זמן שהוא לא נהנה מכדורגל בוולפסון. היה לו מעמד בלתי מעורער, היה לו הרבה כסף בחוזה, היה לו מקום בטוח בהרכב. אבל כבר לא היתה הנאה מכדורגל. הוא רצה לחוות שוב הישגים, רצה ליהנות שוב מתארים, הוא הלך למכבי בגלל החוויה. הדבר האחרון שהוא תיאר לעצמו זה שהוא לא יהיה שייך. וכשהוא ראה בשני המשחקים מול באזל, שהמאמן לא סופר אותו, הראש שלו כבר היה מבולבל לגמרי".

זה היה שבוע בו הבינו בהפועל תל אביב ובמכבי חיפה שאפשר לעשות מהלך ולהוציא את ורמוט ממכבי תל אביב. בשני המועדונים גיששו. ורמוט נותר בהתחלה פאסיבי. דפוס התנהגות מאוד דומה לזה בו נקט בינואר שעבר כשהבין שמכבי תל אביב עומדת לרכוש אותו מהפועל. הוא בדרך כלל יעדיף לתת לאחרים לרוץ קדימה ורק בסוף להצטרף. הפעם הוא גם שיתף פעולה ובהפועל תל אביב יש כאלה שמספרים שהיו לו שיחות ארוכות גם עם היו"ר אמיר כבירי, בהן הם דיברו על האפשרות להחזיר אותו הביתה.

מהצד השני היו גם שמועות שמרטין ביין וג'ורדי קרויף רצו להיפטר ממנו. במקרה הזה – רק שמועות. השבוע אמר מקורב לורמוט שבמכבי תל אביב מעולם לא הראו לו את הדלת החוצה. "בדיוק הפוך. גילי וג'ורדי במערכת יחסים מצוינת. יש תקופות שהם מדברים לפחות פעם ביום. באותם ימים שגילי היה מבולבל ולא ידע אם הוא יוכל לעמוד בהפיכתו לשחקן בקצה הספסל, ג'ורדי דיבר איתו, חיזק אותו ועודד אותו. כשהוא הבין שגילי שוקל את דרכו, הוא הבהיר לו בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים שהוא לא הולך לשום מקום ושמכבי לא תסכים למכור אותו, בטח לא בחזרה להפועל תל אביב".

שחקן מכבי תל אביב, גילי ורמוט. מגד גוזני
"הדבר האחרון שהוא תיאר לעצמו זה שהוא לא יהיה שייך". גילי ורמוט/מגד גוזני

למרות שקיבל איתות הרגעה ברור מקרויף, הדברים לא השתנו כל כך מהר בקרית שלום. סלאבישה יוקאנוביץ' הוא לא מהטיפוסים שתופסים לשחקנים שלהם את הראש ומנסים לשחק בו. "הוא כמעט שלא מדבר עם השחקנים וממעט גם לערוך שיחות אישיות", מעיד אחד השחקנים. "אולי גילי ציפה שהמאמן ייקח אותו לשיחה ויסביר לו מה הוא רוצה ממנו כדי שגילי יפתח בהרכב, אבל זו לא דרכו של יוקאנוביץ' ואתה כשחקן צריך להתמודד לבד עם הבעיה שלך ולהראות לו על כר הדשא שמגיע לך".

ורמוט נותר במכבי תל אביב וניסה להרים את עצמו דרך הדשא. הוא הרגיש שהוא היה יותר מעורב במשחקים מול פלזן כשנכנס כמחליף גם בארץ וגם בצ'כיה, אבל אז כאמור באה הנפילה מול באזל. ואז הגיע משחק הליגה מול הפועל באר שבע. ורמוט נכנס כמחליף, היה לא רע בכלל ובסיום הבין שהוא מוזמן למשחקים של הנבחרת מול אנדורה וווילס. אלי גוטמן ראה מה שיוקאנוביץ' לא ראה ופירגן בגדול לחניכו מהעבר. זה היה הכל עבור ורמוט. חברים מספרים שהזימון האחרון של גוטמן לנבחרת היה כמו הזימון הראשון של ורמוט לנבחרת ישראל. אולי אפילו יותר גדול מזה. אחרי פגרת הנבחרת נכנס כמחליף מול קרית שמונה והרגיש שתרם במחצית השנייה לשוויון, אבל אז שוב באה המכה המוראלית כשלא קיבל דקה בסטמפורד ברידג' מול צ'לסי.

שביט אלימלך שכיכב על אותו מגרש בלונדון, מבין את הכאב של ורמוט, אבל מצפה ממנו לקחת את הגורל שלו בידיו: "הרבה שחקנים כישרוניים לא הצליחו במכבי תל אביב, אבל יש רבים שכן", מזכיר אלימלך. "מבחינת כשרון נטו אין כמוהו במכבי. יש את ערן זהבי, יש את טל בן חיים וגילי צריך להיות שם איתם באותה נשימה. אני מצפה ממנו לקחת את ההרכב ויהי מה ולא לחכות שמישהו ייתן לו. הוא לא ימצא כנראה ביוקאנוביץ' את אותו חיבוק ואותה לטיפה שהיו לו אצל אלי גוטמן. אלי עטף את גילי באהבה ויוקאנוביץ' לא עוטף אף אחד. זו דרכו. הציפייה שלי היא יותר מגילי מאשר ממכבי בעניין הזה. אני מכיר היטב את גילי. הוא לא קילר באופי שלו. הוא לא דורך על אנשים כדי לשחק. הוא כל כך מאמין בכשרון הטבעי שלו ופחות חי על לקחת בכוח את המקום שלו ולכן הוא נתקל עד עכשיו במכבי תל אביב בבעיה".

גם יוסי מזרחי מתייחס במקרה של ורמוט הרבה יותר לאופי של הקשר. "יש סוג שחקנים שיהיו הכי טובים בעולם שצריכים כל הזמן את המילה הטובה של המאמן, את הליטוף, את ההרגשה הטובה שהוא ייתן להם. אני לא אימנתי את גילי ורמוט, אבל מהצד נראה לי שהסיפור כאן הוא בעיקר אופי", קובע המאמן הוותיק. "במכבי ובטח אצל המאמן הזה, אין דבר כזה להגיד מילה טובה או ללטף כשלא הולך לך. אם תיקח את הקריירה של ורמוט, בדרך כלל הוא נתן בעונה שישה משחקים גדולים וברוב המשחקים הוא היה רדום כזה. זה הספיק לו בכל מקום להיות קאנון. במכבי הנוכחית עם הרוטציה והמלחמה על כל דקה, זה לא יעבוד אם הוא לא ייתן תפוקה בכל משחק. הסיפור של ורמוט מזכיר לי את זה של עדן בן בסט'".

יוסי, הוא עדיין מסוגל לחזור ולהיות גילי ורמוט שהכרנו?

"בהחלט. אתה עדיין רואה בדקות שהוא מקבל את ההברקות שלו. אף פעם הוא לא היה גולר, אבל יש לו את הדריבל ויש לו את ראיית המשחק והאסיסטים. בשורה התחתונה לגבי ורמוט שמכבי יחליטו. או שנותנים לו את המפתחות או שלא נותנים לו את המפתחות. אם לא נותנים לו את המפתחות, יותר טוב שלא יהיה שם".

סלבישה יוקאנוביץ' מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"אולי גילי ציפה שהמאמן ייקח אותו לשיחה ויסביר לו מה הוא רוצה ממנו כדי שגילי יפתח בהרכב, אבל זו לא דרכו של יוקאנוביץ' ואתה כשחקן צריך להתמודד לבד עם הבעיה שלך ולהראות לו על כר הדשא שמגיע לך". יוקאנוביץ'/ברני ארדוב

במשחק האחרון מול הפועל רעננה נתן לו יוקאנוביץ' 90 דקות. בסיומם עמד ורמוט מול התקשורת ולא התבייש לומר את מה שהוא מרגיש. "הביאו אותי בשביל משחקים מול רעננה?", שאל בתשובה לשאלה על כך שקרויף הביא אותו למשחקים מהסוג הזה. "הביאו אותי למכבי תל אביב כדי לשחק בכל המשחקים".

אלי כהן אימן אותו רק שבוע בעונה שעברה וזה מספיק לו כדי לקבוע שוורמוט צריך להיות על הדשא והרבה. "זה מצחיק ששחקן כמו גילי ורמוט צריך ללקט דקות פה ושם", קובע השריף. "זה מגוחך בעיניי. הרי מה היה כשהיה כאן כדורגל אטרקטיבי? בכל קבוצת צמרת שיחקו שני חלוצים ושני קשרים קדמיים יצירתיים עם יכולות של כדורגל. אם מכבי תל אביב תשחק כך, לוורמוט לא יהיה מקום? הדבר הכי מוזר הוא שגילי ורמוט עזב את הפועל כי לא היה לו עם מי לשחק ואיך ליהנות מכדורגל, ועכשיו הוא נמצא במקום שיש יותר מדי שחקנים ושוב הוא לא נהנה מכדורגל".

בטריבונות נרשם קונצנזוס סביב הכמיהה של הרוב לראות אותו מצליח במכבי תל אביב. "גילי ורמוט הוא היחיד במכבי תל אביב שיכול להפוך את הכדורגל שלנו מעצוב לשמח", קובע אוהד הקבוצה עופר הוכברג. "הוא היחיד האטרקטיבי בקישור. קדימה יותר יש את ברק יצחקי ואת ערן זהבי, אבל זהו. הוא יכול להיות אליל ענק במכבי תל אביב. רק שיצליח. אנחנו לא נהנים מהכדורגל עם כל ההצלחות. אם תספור את מספר ההזדמנויות במכבי, זו כמות שיכולה להספיק ליד אחת. וזה היה במיוחד בתקופת פאקו. כל ההתבססות על ראדי, איינבינדר, איגייבור, מיטרוביץ'. זה כדורגל של רובוטים. אין שחקנים שיכולים לרגש. אנחנו מנצחים ולא מתרגשים ולכן יש ביציעים רצון גדול לראות אותו מתברג ומוביל".

גם אוהד הקבוצה אורי פרלשטיין מחכה לורמוט: "אני עוד לא רואה כלום. זה משגע אותי. הרי הוא היה הסיוט שלנו בימים הקשים. למעט בודדים שעדיין זוכרים לו שהוא היה פעם אדום, הרוב המוחלט מעודד אותו ומחזיק אצבעות כי אנחנו צריכים איזה שינוי. מישהו שירענן את הקבוצה".

מאמן הפועל תל אביב, אסי דומב, עם גילי ורמוט. ברני ארדוב
"גילי צריך הרבה חום ואהבה. הוא צריך להרגיש שמאוד צריכים אותו". ורמוט ודומב/ברני ארדוב

על פי התרגולים של יוקאנוביץ' באימונים האחרונים, ורמוט אמור לפתוח בהרכב מחר בסמי עופר מול מכבי חיפה לצידם של טל בן חיים וערן זהבי. "אני משוכנע שהוא בדרך הנכונה", מעיד חבר קרוב שלו. "זה הזמן שלו כי מכבי לא טובה בתקופה האחרונה. גילי חייב לקחת את זה עכשיו כי אם הוא יתחיל להביא מספרים בין אם בשערים ובין אם בבישולים, יוקאנוביץ' כבר לא יוכל להתעלם ממנו. אנחנו לפעמים מדברים בינינו על זה ששער אחד שלו ואיזה שלוש נקודות, יגרמו לכם בתקשורת להתחיל עם הכותרות על זה שגילי ורמוט חזר. הוא רק בן 30 והוא יכול לתת עוד למכבי תל אביב. גם גילי מאמין שהוא עדיין יכול לשנות את הכל. אל תספידו אותו עדיין".

אסי דומב מכיר את ורמוט כמעט מכל כיוון אפשרי וברור לו שבמערכת היחסים הזו, גם למכבי תל אביב יש חלק. "גילי צריך הרבה חום ואהבה. הוא צריך להרגיש שמאוד צריכים אותו", אומר דומב. "מבחינת שחקן עם כדור ברגל, אין שחקנים כאלה. הוא הוכיח את עצמו הרבה בהפועל תל אביב כי הוא הרגיש חלק מהמשחק. אני חושב שמעבר למאמן, גילי צריך לקבל את הביטחון שלו גם מהחברים לקבוצה וזה על ידי משחק דרכו. נראה לי מהצד שהוא נחבא אל הכלים במכבי. כל ספורטאי צריך ביטחון וגילי צריך את זה יותר מכל אחד אחר. הוא מאוד צנוע באופיו. הוא מודע ליכולות שלו, אבל זה צריך לבוא לידי ביטוי דרך הסביבה".

אסי, אין חשש שכבר לא מדובר רק בעניין של אופי וביטחון?

"אני חושב שגילי נמצא בגיל טוב להיות עדיין שחקן דומיננטי אפילו בקבוצה כמו מכבי תל אביב".

אולי הסגנון של מכבי עם שלושה שחקני קישור הגנתיים מקפח אותו?

"שחקן צריך להתאים את עצמו לשיטת המשחק של המאמן וממה שראיתי גילי עשה את ההתאמה שלו לסגנון המשחק של מכבי. היום בכדורגל כולם נמדדים קודם על פי פרמטר התנועה. אני חושב שהוא עשה קפיצת מדרגה במכבי מההיבט הזה. מה שחסר לו זה איזה גול או בישול טוב שיחזירו לו את הביטחון כי את היכולת יש לו יותר מכל אחד אחר. אני חושב שמכבי תל אביב צריכה לקחת אותו כפרוייקט כי אין לה שחקן מהסוג של גילי ורמוט. הם צריכים לעבור את התהליך הזה ביחד עם גילי ואז הם ירוויחו אותו בענק. לא כולם זה אבי ריקן שנכנסים ישר לעניינים דרך העבודה הקשה. עם גילי צריך יותר סבלנות ויותר יחס. מכבי תעשה לעצמה עוול אם היא לא תדע להוציא ממנו את המיטב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully