וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צביקה ליבר הורחק לארבעה חודשים ממוסדות איגוד הכדורסל

21.9.2015 / 17:45

בית הדין של האיגוד הרשיע את חבר סיעת "עוז" בביזוי מוסדות או בעלי תפקידים בשל ראיון שנתן לעיתון גלובס בו אמר בין היתר: "צריך להריס את הבניין הזה מהיסוד"

בית הדין של איגוד הכדורסל הרחיק היום (שני) את חבר סיעת "עוז" בהנהלת האיגוד צביקה ליבר לארבעה חודשים מכל פעילות ושמונה חודשים נוספים על תנאי, בעקבות הראיון שנתן לעיתון "גלובס" מוקדם יותר הקיץ, באשמת "ביזוי מוסדות או בעלי תפקידים". בנוסף קנס בית הדין את ליבר בסכום של 7,500 שקלים, וגזר עליו קנס על תנאי של 50 אלף שקלים על כל עבירה דומה בשנתיים הקרובות.

היועצת המשפטית של איגוד הכדורסל דרשה להרחיק את ליבר למשך שנה בעקבות הראיון בו אמר: "אנחנו אומרים שצריך להרוס את הבניין הזה מהיסוד, באמת להרוס אותו מהיסוד, אבל ליישר את השטח ולבנות על זה משהו יפה. באמת צריך להוריד שם את כל הבניין. האיגוד מנוהל בצורה הכי גרועה שיש, עדיין. היו"ר עמירם הלוי הוא בובה של מנכ"ל האיגוד, לא ראיתי בתקופתו שום דבר שהוא יוזם בעצמו. היום יש את עמירם הלוי שרוקד לפי החליל הזה ובגלל זה הוא שורד".

צביקה ליבר נציג ברק נתניה. מגד גוזני
עונש כבד. צביקה ליבר/מגד גוזני

בית הדין הרשיע את ליבר לאחר ששמע את בא כוחו ואת היועצת המשפטית, "לא מקובלתו עלינו טענות בא כוחו של הנאשם בדבר "סתימת פיות"", נכתב בפסק הדין, "הבעת עמדות הנאשם, אף באמצעות התבטאויות נוקבות, ואף תוך מתיחת ביקורת פרסונאלית חריפה, לא היו נתפסות כביזוי, לו היו נעשות תוך שמירה מינימלאית על כבוד מושאי הביקורת".
בית הדין החליט שלא לקבל את כל חומרת עונש שדרשה עורכת הדין רונית אמיר-יניב וקבע, "אנו סבורים כי יש קושי בהטלת עונש הרחקה כאשר מדובר בנבחר ציבור.

מדובר בכהונה בגוף ייצוגי שנציגיו נבחרים בהליך של בחירות ומייצגים סיעות שונות. כן העלינו חשש בדיון, שהרחקתו של הנאשם תפגע בייצוג היחסי לו זכאית סיעתו במוסדות האיגוד. היועצת המשפטית הבהירה לנו, כי במקרה של השעתיי הנאשם הסיעה שלו זכאית למנות ממלא מקום ללא צורך באישור ההנהלה, כך שסיעתו של הנאשם לא תיפגע. לעניין אורך תקופת ההשעייה היא ציינית כי ישיבה מתקיימת רק פעם בחודשיים, והוסיפה כי לא ביקשה יותר משנה, על מנת לא לפגוע באפשרות הנאשם להתמודד בבחירות הבאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully