וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד הכדורסל רוצה לארח את הטורניר הקדם אולימפי ויורובאסקט 2017

21.9.2015 / 9:14

באיגוד ידרשו ממנהל הספורט תקצוב של 26 מיליון שקל ומתכוונים להגיש מועמדות לאירוח שלל טורנירים, כולל בית באליפות אירופה וטורניר קדם אולימפי. ישראל סיימה במקום העשירי ביורובאסקט

יוסי ציפקיס

בוידאו: נחיתת נבחרי ישראל אחרי היורובאסקט

יורובאסקט 2015 ננעל אמש (ראשון) בליל, צרפת, ובזמן שבפיב"א העולמית מתכוננים למוקדמות המשחקים האולימפיים בריו ולמשחקים עצמם, בפיב"א אירופה כבר נושאים את עיניהם לעבר יורובאסקט 2017. אתמול הודיעו בארגון כי החל מה-1 לאוקטובר ייפתח מכרז לאירוח הטורניר, והמארחת, או המארחות, ייקבעו באמצע דצמבר 2015, כשלאחר מכן ייקבעו מוקדמות הטורניר.

באיגוד הכדורסל קיבלו החלטה להגיש הצעה לאירוח בית אחד מבין בתי השלב הראשון, כפי שאירחו קרואטיה, לטביה וגרמניה בטורניר הנוכחי. פיב"א אירופה הכריזה אמש כי קיימות שלוש הצעות אפשריות: אירוח בית, כפי שמתכוונים באיגוד להציע, אירוח בית ובנוסף השלב הסופי, כפי שעשתה צרפת או אירוח הטורניר כולו. ההערכות הן כי מספר ההצעות לאירוח הטורניר כולו יהיה קטן, בשל העלויות הגבוהות, והנטייה היא לחלק את האליפות על כמה שיותר מדינות.

עמירם הלוי יו"ר איגוד הכדורסל. יוסי ציפקיס
באיגוד מציבים יעדים גבוהים. עמירם הלוי/יוסי ציפקיס

נושא נוסף שעדיין נמצא על הפרק הוא אירוח אחד מהטורנירים הקדם אולימפיים, למרות שהסיכוי לארח טורניר שכזה הוא לא גבוה. 15 נבחרות שהעפילו לטורניר הקדם אולימפי ושלוש מארחות הטורניר יתחרו בשלושה טורנירים מקבילים על שלושה מקומות בריו בשנה הבאה, כששיטת הטורניר עדיין לא פורסמה.

באיגוד יצטרכו לשלם סכום של כמה עשרות אלפי יורו על מנת להגיש את ההצעה על אירוח היורובאסקט, ואם יזכו, יצטרכו לשלם על הזכות כ-1.5 מיליון יורו, לפני עלויות האירוח הישירות והעקיפות. יש להזכיר כי גם ביורובאסקט הנוכחי הגישו באיגוד הכדורסל בקשה לארח בית ללא הצלחה, ואף רצו לארח את אליפות העולם לנשים ב-2018 ללא הצלחה. כמו כן, הגישו באיגוד בקשה לפני שנתיים לקבלת כרטיס חופשי לאליפות העולם, גם כן ללא הצלחה.

באיגוד פנו למנהל הספורט והודיעו כי הם מתכוונים להגיש בקשות לארח את הטורנירים הבאים: הטורניר הקדם אולימפי, בית ביורובאסקט 2017, אליפות אירופה לעתודה 2016, אליפות אירופה לעתודה לנשים 2017 ואליפות אירופה לנוער 2018. כדי לעשות זאת, הם מבקשים תקצוב של 26 מיליון שקל.

בנוסף, פורסם המיקום הסופי של נבחרת ישראל ביורובאסקט. בפיב"א אירופה ביצעו שקלול של התוצאות בשלב הבתים ודירגו את הנבחרת של אדלשטיין במקום העשירי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully