וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביום חמישי: אלי טביב יגיב לטענות נגדו על מצבה של בית"ר ירושלים

20.9.2015 / 14:35

בעלי בית"ר, שלא נכח בהפסד לבני יהודה, יכנס מסיבת עיתונאים ויתייחס למצב המועדון. בשלב זה לא מתוכנן זעזוע בעמדת המאמן. האוהדים מציגים חזית מאוחדת: רק טביב אשם, הוא מרסק את בית"ר, נגביר המחאה

one

בעלי בית"ר ירושלים, אלי טביב, יגיב למצב הקבוצה ביום חמישי הקרוב. טביב לא הגיע אתמול (שבת) למשחק ההפסד מול בני יהודה, 2:1 בבלומפילד, שלאחריו הגיעו כמה עשרות אוהדים לביתו בכפר שמריהו, שרו בגנותו ודרשו ממנו לעזוב את המועדון.

טביב יכנס ביום חמישי הקרוב מסיבת עיתונאים בבית וגן, וצפוי להתייחס גם לטענות באשר לגובה התקציב ולהשקעה מכיסו, שלטענתו עלתה לעומת העונה שעברה. בבית"ר לוקחים בחשבון שאוהדי הקבוצה יגיעו למקום כדי להפגין נגד טביב, והזמינו מאבטחים וכוחות שיטור.

אוהדי בית"ר הפגינו נגד טביב, דראפיץ': "זה לא נראה טוב"

אלי טביב הבעלים של בית"ר ירושלים. מגד גוזני
עוד מסיבת עיתונאים. טביב/מגד גוזני

בינתיים אוהדי בית"ר ירושלים מגבשים חזית אחידה כנגד טביב. היום עמותת האוהדים, לה פמיליה וכל שאר ארגוני האוהדים של בית"ר העבירו הודעה מאוחדת נגד הבעלים והכריזו על המשך המחאה והחרפתה:

"בניגוד לטענותיו של מר טביב הבוקר כאילו הקהל אשם בכישלון הקבוצה, למצב המקצועי יש אשם אחד - אלי טביב. הקבוצה תחת ניהולו ובעלותו של טביב מרוסקת בכל המישורים והדברים החלו לצוף על כר הדשא. בניגוד למה שטוען טביב, הקהל מגיע למגרשים ומעודד אך התנהלות האיש לא מותירה אפשרות לקבוצת כדורגל להצליח. המוניטין של טביב בהרס קבוצות כדורגל הולך לפניו, הרי הוא הרס כבר שתיים.

"וזאת להזכיר כי אוהדי בית"ר קיבלו אינספור הבטחות ממר טביב שישקיע בקבוצה בטרם קיבל אותה מהם, ולאחר שהאוהדים השתכנעו מהבטחותיו - פעלו והעבירו לו את הקבוצה מארקדי גאידמק ללא תמורה חינם אין כסף.

"עוד נזכיר כי לא הקהל ביקש ממר טביב לעזוב, אלא טביב בעצמו במסיבת עיתונאים לפני שלושה חודשים, וזאת בשל לחץ משפחתי לאחר אירוע הירי בו ניסו לחסל אותו, ומאז האיש מרסק את הקבוצה באופן שיטתי. חמורה יותר מכל היא העובדה שהאיש דורש סכומים אסטרונומיים למכירת הקבוצה שקיבל ב ח י נ ם, מה שמונע בפועל ממשקיעים אחרים להשקיע ולרכוש את המועדון.

"אנו מודיעים כי נפגשנו עם מספר רוכשים פוטנציאליים, אך הסכומים הגבוהים שדורש טביב (הרבה מעבר לסכום השקעתו) מונעים את מכירת הקבוצה.
"
לאור זאת, קהל האוהדים החל לערוך שיחות בימים האחרונים במטרה לגבש צעדי מחאה אחידים כנגד הפעולות וההתנהלות של טביב, כאשר כל האפשרויות החוקיות עומדות על הפרק וכלה בזה החרמת משחקי הבית.

"הדרישה ממך טביב היא אחת: קיבלת בחינם, קום ותעזוב בחינם. איננו בני ערובה. אל תנסה להתעשר על חשבון קבוצה נוספת בליגת העל!".

אוהדי בית"ר ירושלים עם שלט נגד אלי טביב. יוסי ציפקיס
אוהדי בית"ר ירושלים עם שלט נגד אלי טביב/יוסי ציפקיס

בחדר ההלבשה של בית"ר ירושלים היה שקט מופתי לאחר ה-2:1 לבני יהודה אמש (שבת). במנהרה המובילה אל עבר חדרי ההלבשה עוד נשמעו שחקנים אומרים "איזו בושה", "אנחנו מחזירים קבוצות לחיים" ו"לא יודעים לשחק על נקודות" אבל בחדר ההלבשה כולם ישבו בשקט ולא הוציאו מילה.

בית"ר ירושלים כבשה עד עתה שני שערים בארבעה משחקים ועם יחס של חצי שער למשחק אי אפשר לנצח במשחקים. הבעיה הגדולה ביותר של בית"ר הייתה ברצון וביכולת להתמודד. במחצית השנייה בני יהודה עלתה כדי לנצח, ואילו יריבתה לא עמדה בלחץ ולא ביצעה פעולות טקטיות פשוטות, או כמו שאמרו במועדון: "על זה דראפיץ' דיבר ביום שישי באסיפה, ששחקנים נותנים לדברים לעבור לידם. שנתיים עגייב לא פוגע, ושחקנים שעמדו ברבע השעה הראשונה של המחצית הראשונה פשוט סידרו לו שטחים לתת הצגה ומשחק שעוד יוציא אותו לחו"ל".

אחד השחקנים תיאר את האווירה בחדר ההלבשה בסיום ואמר: "זה היה שקט שלא נתקלתי בו. בחיים לא ראיתי חדר הלבשה כל כך שקט בסיום, סוג של הלם. ידענו שיש בעיות אבל לא ככה, הרגיש קצת כמו אחרי שרלרואה כשאלי טביב הודיע שהוא עוזב. האמנו שנעשה את זה ובמחצית הראשונה הרגשנו טוב, אבל בחצי השני בני יהודה עלתה בטירוף ואיבדנו הכל".

את מה שהיה בחצי השני שחקנים מגדירים כסוג של הלם. אחרי השיוויון של בני יהודה שחקנים נכנסו ללחץ ולא ביצעו פעולות פשוטות: "אנחנו פשוט רעים, קבוצה לא טובה, איך שלא הופכים את זה. צריך להתייחס לעצמנו כמו שהפועל עכו או בני סכנין מתייחסות לעצמן ולשחק רק על נקודות. אנחנו קבוצת תחתית לכל דבר ועניין".

האוהדים קראו במהלך המשחק לסלובודאן דראפיץ' להתפטר מתפקידו. טביב לא מתכנן זעזועים בשלב זה ולפחות עד למחזור הבא המאמן ימשיך על הקווים. גורם במועדון אמר: "סלובו גם ככה בא עם שם של מאמן מהלאומית בלי קרדיט, הוא יהיה חייב להביא כאן שינוי כדי לשרוד. הקרדיט מאוד קצר וצריך יהיה לראות את ההשפעה שלו על המחוייבות והאופי של השחקנים. יש כאן כל כך הרבה בעיות אבל אם זה ימשיך כך מי שמשלם את המחיר ראשון הוא המאמן".

עוד באותו נושא

ליגת העל: בני יהודה ניצחה את בית"ר ירושלים 1:2

לכתבה המלאה
מאמן בית"ר ירושלים, סלובודאן דראפיץ'. יוסי ציפקיס
"מי שמשלם ראשון את המחיר הוא המאמן". סלובודאן דראפיץ'/יוסי ציפקיס

בבית"ר אף הוסיפו: "יש בעיות עם טביב, יש בעיות על דראפיץ' אך איפה השחקנים? יותר מדי מתקשקשים ובוכים ולא נותנים את מה שצריך לתת. אחד מתלונן שהאסיפות ארוכות, השני על שעת אימון והשלישי על אורך האימון. כמו שהם נראים צריך להשאיר אותם בבית וגן 24 שעות".

בנוגע להחלפתם של פאבלו דה לוקאס ועומר אצילי הדעות היו חלוקות. מצד אחד דראפיץ' אמר כי "יש מצבים ששחקנים רוצים שתוציא אותם ביום לא טוב וניסינו לעשות שינוי. רק את כריסטיאנו רונאלדו ומסי לא מחליפים" אך בבית"ר גם הסבירו זאת ואמרו כי "אם השניים האלה לא נראים טוב זה אומר משהו על כל הקבוצה, יותר מדי שחקנים לא נותנים הכול וזה הדבר הכי גרוע בקבוצה הזאת. משדרים לשחקנים שהמועדון הזה לא מכוון לשום מקום והם מתנהלים בהתאם. המועדון הזה חייב להתעורר ברמה המערכתית ואלי טביב אמור להיות אמון על זה. קודם כל שיגיע לבית וגן וישוחח עם השחקנים, שיראו אותו וירגישו שהוא כאן".

גורם במועדון סיכם ברמה הכי פסימית ואמר: "הקבוצה כרגע חלשה, עכשיו מתחילה מחאה שבטח תגרום נזק כלכלי וטביב ישחרר בינואר עוד כמה שחקנים. אלה שכאן לא עומדים בכלל בלחץ, זה נראה כמו מתכונת בטוחה לירידת ליגה. אם כל מי שיש לו אפשרות לשנות יעשה חשבון נפש ויחפש פתרונות אמיתיים אפשר אולי יהיה להציל משהו, אחרת ירידה זאת לא מילה גסה בכלל".

גם השחקנים החלו לחשוש ממאבקים בתחתית והחלו לדבר על סדר המשחקים: "אנחנו כל שבוע אומרים שחייבים לנצח אבל נגד הפועל כפר סבא זה כבר חובה אחרת יתחיל גיהנום. אחרי כפר סבא אנחנו נגד סכנין בדוחא, באר שבע, מכבי תל אביב ומכבי חיפה. אם לא ננצח ונשתפר מהר נהיה עוד חודש במצב קטסטרופה שאלוהים יודע איך נצליח לצאת ממנו".

לירוי צעירי נראה מתוסכל בסיום: "היה חשוב לנו לבוא לפה לנצח ואנחנו מאוד מאוכזבים. אנחנו חייבים להביא את הניצחון הזה ולצאת מהתקופה הזאת. התחלנו טוב, הבקענו והיינו חייבים לשים את השני כי זה מאוד נזיל במצב כזה. אנחנו מאוד רוצים לנצח ולשמח את הקהל אבל לא מצליחים לבצע דברים פשוטים".

צעירי נשאל על ההתפרקות לאחר שער השיוויון של בני יהודה: "שחקנים רצו להרגיש ניצחון ופתאום 1:1 משום מקום. הלכנו אחורה וקיבלנו את השני. בית"ר זה מועדון גדול שחייב להתחיל להביא ניצחונות. אנחנו בינתיים לא עושים את זה וכולנו צריכים להתעורר, המועדון הזה לא יכול להרשות לעצמו מצב כזה".

לירוי צעירי שחקן בית"ר ירושלים. יוסי ציפקיס
"צריכים להתעורר". לירוי צעירי/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully