וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קזלאוסקאס: "זה משהו בלתי ייאמן". תאודוסיץ': "הפסד אכזרי וכואב"

מאמן נבחרת ליטא חגג את הניצחון הדרמטי על סרביה בחצי גמר היורובאסקט. קוזמינסקאס הוסיף: "רוצים להראות שלא הגענו לגמר בטעות". הכוכב הסרבי הודה: "לא שיחקנו כמו שצריך במעמד כזה"

שחקני נבחרת ליטא חוגגים. רויטרס
ב-2003 הם כבר ניצחו את ספרד בגמר. שחקני ליטא חוגגים, הסרבים בהלם/רויטרס

אם חצי הגמר הראשון של היורובאסקט נתפס כסוג של הפתעה, לאחר שספרד, שהייתה מנומנמת רוב הטורניר, העיפה את צרפת בהארכה בזכות הצגה ייחודית של פאו גאסול, הרי שחצי הגמר השני, שנערך אמש (שישי), כבר היה סנסציה אמיתית. סרביה הגיעה למפגש מול ליטא כשהיא בלתי מנוצחת עד כה בטורניר ונראית כמועמדת הוודאית לזכייה בתואר. אלא שהליטאים הציגו הגנה פנטסטית ואחרי עוד דרמה נהדרת, ניצחו 64:67 והעפילו לגמר בפעם השישית בתולדותיהם והשנייה ברציפות. אי שם ב-1937 וב-1939 הם זכו, ב-1995 הפסידו בגמר ליוגוסלביה, ב-2003 החזירו את התואר בניצוחו של שאראס מול אותה ספרד שייפגשו מחר בגמר ולפני שנתיים, הפסידו לצרפת.

"לנצח את סרביה למרות 20 איבודים ו-2 מ-14 מהשלוש זה משהו בלתי ייאמן", הודה בסיום המאמן הנרגש יונאס קזלאוסקאס, "לפני יורובאסקט 2013, אמרו שיש לנו קבוצה טובה, אבל לא שחקנים טובים. כשהגענו לחצי גמר אליפות העולם בשנה שעברה, אמרו שהיה לנו לוח משחקים קל. אני לא יודע מה יגידו עלינו הפעם".

הפורוורד מינדאוגאס קוזמינסקאס הוסיף: "עכשיו אנחנו רוצים להראות שלא הגענו לגמר בטעות. אנחנו מראים באליפות הזו שהכדורסל הליטאי הוא נהדר, גם אם חסרים לנו שחקנים כמו קלייזה, מוצ'יונאס או פוצ'יוס. אפשר לעשות דברים גדולים".

שחקן נבחרת ליטא ריינלדס סייבוטיס מול שחקן נבחרת סרביה מילוש תאודוסיץ'. Michel Euler, AP
תאודוסיץ' שוב נשאר בלי כלום/AP, Michel Euler

מילוש תאודוסיץ', שניסה לעשות הכול אך שוב נותר, בפעם המי יודע כמה בקריירה שלו, מחוץ לרגע התהילה, סיכם: "זה הפסד מאוד אכזרי וכואב. לא שיחקנו כמו שצריך לשחק במעמדים כאלה. התחלנו את המשחק עצבניים מדי ולא הייתי צריך לתת לזה לקרות. היינו צריכים לשחק כמו במשחקים הקודמים. הם לא הפתיעו אותנו, אנחנו הפתענו את עצמנו. נלחמנו, עשינו את המיטב שלנו, אבל לא שיחקנו כמו שצריך. אנחנו צריכים למצוא עכשיו כוחות, כי אנחנו רוצים לצאת מפה עם מדליית הארד".

המאמן אלכסנדר ג'ורג'ביץ' הוסיף: "ליטא היא קבוצה אמיתית, הם יודעים איך לשחק במשחקים כאלה. היה לנו קשה מאוד. אני חושב שלא שיחקנו חכם וכל הזמן חיפשנו את השלשה הגדולה שתפתור לנו הכול וזה לא קרה. הם שיחקו בקצב מצוין. העובדה שהיינו פייבוריטים הקשתה עלינו. חבל מאוד, אבל עכשיו צריך להרים את הראש, כי הייתה לנו תחרות מאוד טובה והיא עוד לא הושלמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully