וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בירם כיאל: "משחק החוץ הכי פחות אהוב בישראל? בית"ר ירושלים"

שחקנה של מוליכת הצ'מפיונשיפ ברייטון העניק ראיון ל"דיילי מייל" ונזכר במפגשים בטדי: "הם תמיד נאבקו מולנו על האליפות". כאשר נשאל על הרגע הכי מביך שלו בכדורגל השיב: "עונת הקיזוז"

עריכת וידאו: מרום שפיצר

הקבוצה שנהנית מפתיחת העונה הטובה ביותר עד כה בצ'מפיונשיפ, ליגת המשנה באנגליה, היא ברייטון. השחפים מדורגים אחרי שבעה מחזורים במקום הראשון עם 19 נקודות מתוך 21 אפשריות, כאשר עד כה הם ניצחו שישה משחקים ועשו תיקו באחד.

מי שמככב בחלק ההתקפי של ברייטון הוא כמובן תומר חמד, שמוביל נכון להיום, לצד צ'רלי אוסטין מקווינס פארק ריינג'רס, את טבלת הכובשים של הצ'מפיונשיפ עם חמישה שערים. אלא שבקישור של ברייטון אפשר למצוא ישראלי נוסף, את בירם כיאל, שאחרי ארבע וחצי עונות של עליות וירידות בסלטיק, מצא לעצמו בית חדש בחורף האחרון ובינתיים, נהנה מכל רגע, כך נראה.

לקראת משחק החוץ מול וולבס הערב (17:00, שידור משולב בספורט 2), העניק כיאל ראיון לאיבן ספק מה"דיילי מייל". כיאל סיפר: "הזיכרון הטוב ביותר שלי ממשחק כדורגל הוא כאשר כבשתי בליגת האלופות במדי סלטיק מול אייאקס. כשהייתי צעיר, חלמתי לשחק כדורגל ובתור ילד אתה רואה את הטורנירים הכי טובים, כמו ליגת האלופות. שיחקתי שם שלוש פעמים, פעם אחת עם מכבי חיפה ופעמיים עם סלטיק, אבל כאשר כבשתי, זה היה רגע מיוחד. זו הייתה בעיטה בנגיעה מחוץ לרחבה ולעיני הקהל הביתי בסלטיק פארק זה היה מיוחד".

כיאל נשאל האם יש משהו שהוא רוצה להשאיר מאחוריו: "שהפציעות יעזבו אותי", ענה, "בארבע-חמש השנים האחרונות, נפצעתי הרבה. שברתי את הרגל, הקרסול, שורש כף היד, שלושה ניתוחים בבטן, המפשעה, משהו תמיד עצר את ההנאה שלי מהמשחק. אז אני רק רוצה להיות כשיר. אני לא זוכר מתי שיחקתי בפעם האחרונה עונה שלמה בלי להיפצע. נכון לרגע זה, מאז שעברתי בינואר לברייטון, אני כשיר".

בירם כיאל שחקן נבחרת ישראל. יוסי ציפקיס
נהנה מפירלו, ומרונאלדו האמיתי. כיאל/יוסי ציפקיס

כיאל נשאל על היריב הכי קשה מולו שיחק: "אנדראה פירלו. שיחקנו מול יובה בשמינית גמר ליגת האלופות עם סלטיק. הוא קסום. הוא מבוגר, אז הוא כבר היה בן 33, אבל הוא מלא בקלאסה, אף פעם לא מפספס כדור. אם אתה לוחץ אותו, מספיקה לו נגיעה אחת והכדור כבר עובר אותך. איזה שחקן. כשהייתי צעיר, נהניתי לצפות בו. הוא מאסטרו וכשהייתה לי הזדמנות לשחק מולו, ניסיתי כל מה שיכולתי. אבל הוא כל כך טוב, שאי אפשר לעצור אותו".

מלבד פירלו, הוא סיפר כי אליל ילדותו היה: "רונאלדו. הברזילאי, האמיתי. פנומן, שחקן על. הוא מיוחד והרגשתי שהפציעות עצרו אותו לאורך הקריירה ועדיין, הוא אגדה".

כיאל נשאל גם מה המגרש בו הוא הכי פחות אהב לשחק וסיפק תשובה מעניינת: "בסקוטלנד, לא אהבתי לשחק אצל אינברנס. רחוק, קר, מלא רוח, תמיד משחק קשה. אני מעדיף לא לחזור לשם. בישראל, משחקי החוץ מול בית"ר ירושלים, כי הם תמיד נלחמו מולנו על האליפות".

הקשר נשאל מה הזיכרון המביך ביותר שלו ממשחק כדורגל ונזכר בעונת הקיזוז ואובדן האליפות עם מכבי חיפה מול הפועל תל אביב: "הרגשתי נורא עם החוק הזה של הקיזוז. זה הביך אותי".

  • עוד באותו נושא:
  • בירם כיאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully