וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד שערורייה התפוצצה: מזכ"ל פיפ"א ג'רום ואלקה שוחרר מתפקידו

לאחר שבשעות הצהריים פורסם כי המזכ"ל חשוד בהעברת כרטיסים במהלך המונדיאל לשוק השחור תמורת סכומי כסף גבוהים, הודיע ארגון הכדורגל העולמי כי הוא יעזוב את תפקידו. ואלקה, יד ימינו של ספ בלאטר, שקל לרוץ לנשיאות הארגון

מזכ"ל פיפ"א ג'רום ואלקה. Alessandro Della Bella, GettyImages
האשמות קשות. ואלקה/GettyImages, Alessandro Della Bella

הצרות והשערוריות בפיפ"א פשוט מסרבות להיגמר. הערב (חמישי) הודיע ארגון הכדורגל העולמי כי ג'רום ואלקה, המזכ"ל ויד ימינו של נשיא הארגון המיתולוגי ספ בלאטר, שוחרר מתפקידו לאחר שבשעות אחר הצהריים התפוצצה עוד פרשיית שחיתות. רק לפני כמה שבועות פורסם כי ואלקה שוקל להתמודד על נשיאות הארגון לאחר שבלאטר הודיע על עזיבתו. על פי הדיווח, ואלקה היה בדרכו לאירוע ברוסיה לקראת מונדיאל 2018 ובאמצע הדרך קיבל את ההודעה על סיום תפקידו והמטוס הסתובב בחזרה לציריך.

ההאשמות כנגד ואלקה טענו כי לפני ובמהלך המונדיאל האחרון בברזיל הוא סיפק אלפי כרטיסים, מהטובים ביותר בכל אצטדיון, לאנשי השוק השחור, שמכרו אותם תמורת רווחים ענקיים, כאשר סכומים נכבדים מהרווחים הללו הגיעו לכיסו של ואלקה כמובן.

מדובר בעבירה חמורה על חוקי פיפ"א בכל הנוגע לשימוש בכרטיסי כניסה למשחקים ובנוסף, זהו ניגוד אינטרסים אסור. ואלקה הכחיש את הטענות כנגדו, במסגרתן טען אחד החשודים האחרים במעשה כי הוא ו-ואלקה הרוויחו כל אחד 114 אלף דולר על המשחקים של גרמניה בשלב הבתים בלבד.

בפיפ"א לא קיבלו את ההסברים של ואלקה ומסרו: "אנו מודעים לסדרה של האשמות המערבות את המזכ"ל של הארגון ודרשנו לפתוח בחקירה רשמית מטעם ועדת האתיקה של פיפ"א".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully