וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: מוקדמות מונדובאסקט 2019 ייערכו במהלך העונה הסדירה

16.9.2015 / 8:41

פיב"א פרסמה את התאריכים למוקדמות אליפות העולם כשהמשמעות היא ששחקני ה-NBA ייעדרו לאורך רוב שלבי המוקדמות. ישראל תצטרך לצלוח שני שלבי בתים כדי להגיע לסין בעוד ארבע שנים

עומרי כספי שחקן נבחרת ישראל (שמאל) עם ליאור אליהו. ניב אהרונסון
לא יוכל להגיע. כספי/ניב אהרונסון

פיב"א ניצלה את העובדה שרוב עולם הכדורסל מכונס בימים אלה בליל, צרפת, לשלבים המכריעים של יורובאסקט 2015, וערכה מסיבת עיתונאים בו הכריזה באופן רשמי על הלו"ז של המפעלים השונים לקראת אליפות העולם 2019 בסין והמשחקים האולימפיים בשנת 2020 בטוקיו. כזכור, אליפות אירופה 2017 תהיה האחרונה שתיערך כל שנתיים והאליפות שלאחריה תתקיים רק בשנת 2021. עם זאת, בפיב"א אירופה יכריזו על מיקום המשחקים שייערכו בשיטה דומה לאליפות הנוכחית, רק לקראת סוף השנה הנוכחית.

מונדובאסקט 2019 יכלול 32 נבחרות - 12 מאירופה, 7 מאסיה ואוקיאניה (שישחקו את המוקדמות ביחד), 7 מאמריקה, 5 מאפריקה ואת המארחת סין. המוקדמות ייערכו בשש חלונות זמן, מנובמבר 2017 עד פברואר 2019. המשמעות של התאריכים היא ששחקני ה-NBA והמכללות לא יוכלו לקחת חלק בשלבים גדולים של המוקדמות, מה שיפגע בלא מעט נבחרות. בפיב"א מקווים שהמשבר ביחסים בינם לבין הנהלת היורוליג ייפתר עד אז, וכך שחקני היורוליג יוכלו לתפוס את מקומם של שחקני ה-NBA בשלבים הללו.

שיטת המשחקים בצד האירופאי, תכלול שני סיבובי בתים. בסיבוב הראשון, שייערך בין נובמבר 2017 ליוני 2018, ישתתפו 32 נבחרות - 24 נבחרות שיעפילו ליורובאסקט 2017 ו-8 נבחרות נוספות שלא נשרו לדרג ב' של אירופה. הנבחרות יחולקו לשמונה בתים בני ארבע קבוצות, בשיטת בית וחוץ, מהן תעפלנה שלוש נבחרות לשלב הבתים השני, והן תיקח עמן את התוצאות שצברו מול הנבחרות האחרות שעלו לשלב הבא. השלב הבא יכלול 4 בתים בני 6 קבוצות, כשכל נבחרת תשחק שישה משחקים, 3 מפגשים של בית וחוץ מול כל נבחרת שהיא לא פגשה בסיבוב הראשון. 3 הראשונות בכל בית תעפלנה לאליפות העולם.

דבר חשוב נוסף שהוכרע הוא כי 7 הראשונות באליפות העולם תעפלנה לאולימפיאדת טוקיו, ובנוסף פיב"א תערוך ארבע טורנירים קדם אולימפיים כדי להכריע את יתר העולות, לפי הישגים באליפות העולם וכרטיסים חופשיים ככל הנראה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully