וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"נו היטר" של מרקוס מריוטה: סיכום שבוע ב-NFL

15.9.2015 / 8:30

ה"נו היטר" של מרקוס מריוטה, הנאחס הגדול של ג'יימיס ווינסטון והשאלות העתידיות לגבי הדו קרב ביניהם: סיכום המחזור הראשון, כולל הסיכויים של הפטריוטס, ראש החץ האפשרי ב-NFC והניסיון של סיאטל להתגבר על השדים

מרקוס מריוטה טנסי טייטאנס. AP
ברוכים הבאים לליגה ילד. מריוטה/AP

דאון ראשון ו-10:

ב-NFL יודעים לייצר רייטינג כמעט מכל משחק דלוח וכך הפך המפגש במחזור הפתיחה בין שתי הקבוצות שסיימו אחרונות בליגה בעונה שעברה למשחק עליו כולם מדברים ביום שני בבוקר. ההחלטה להציב את המשחק בין טמפה ביי לטנסי במחזור הפתיחה השתלמה בגדול (משום מה בכדורגל העולמי עדיין מתעקשים על "הגרלות משחקים") והמפגש ההיסטורי, בו לראשונה אי פעם התמודדו זה מול זה שני השחקנים שנבחרו ראשונים בדראפט במשחקם הראשון בליגה, סיפק את הסחורה.

אלו לא היו סתם שני שחקנים, אלא שני קוורטרבקים, שנזרקו היישר אל המים העמוקים. אחד הגיב מדהים, השני קצת פחות ובאופן מפתיע, הכול קרה הפוך מהציפיות. הבאקנירס הלכו עם ג'יימיס ווינסטון בדראפט ולקחו אותו ראשון מתוך אמונה, כמו שרוב הפרשנים אמרו אז, שהוא יותר "מוכן ל-NFL" מאשר מרקוס מריוטה, שהלך עם הבחירה השנייה לטנסי. אלא שעל כר הדשא בפלורידה, דווקא הקוורטרבק שהגיע מאורגון היה נראה חד ומוכן לאתגר, עם משחק בכורה אגדי שכלל ארבעה טאצ'דאונים כבר במחצית הראשונה, קוורטרבק רייטינג מושלם וניצחון קליל על שודדי הים העלובים.

"מה זה בכלל אומר רייטינג מושלם?", תהה התאקל של טנסי, טיילור לוואן לאחר המשחק, "זה כמו לזרוק 300 בבאולינג? או נו היטר בבייסבול?". כן, עד כדי כך המצב היה קשה בגזרת הקוורטרבקים בטנסי בשנים האחרונות. מריוטה עצמו בחר לצנן את ההתלהבות ואמר: "יום אחרי יום. אנחנו רק ב-0:1". אבל ה-0:1 הזה יכול להפוך במהרה ל-0:2 כאשר טנסי תפגוש במחזור הקרוב את קליבלנד ומריוטה שוב יתמודד מול שחקן אחר שזכה בהייזמן בעבר, הפעם ג'וני מנזל.

ג'יימיס ווינסטון טמפה ביי באקנירס. AP
לא מוכן עדיין, אבל לא כדאי לפסול אותו מוקדם כל כך. ווינסטון/AP

האינטרנט, כמו שהוא אוהב לעשות, הפך את מריוטה לגיבור בן לילה והחל להיות מוצף בנתונים היסטוריים על ההופעה שלו (הקוורטרבק השני אי פעם, אחרי פראן טרקנטון, שזורק ארבעה טאצ'דאונים במשחקו הראשון בקריירה. הקוורטרבק הרוקי השני אי פעם שמסיים משחק עם רייטינג מושלם ויותר מעשר מסירות מדויקות, אחרי רוברט גריפין השלישי שעשה זאת לפני שלוש שנים וכו').

המקרה של RG3 הוא גם נקודה מעניינת, שכן לאחר עונת הבכורה שלו, היו רבים שהאמינו שהוא יותר מוצלח מאנדרו לאק, שנבחר מקום אחד לפניו בדראפט. מאז, הרבה מים זרמו במיסיסיפי ובעוד לאק הולך ומשתבח, גריפין הולך ונעלם ולכן, כדאי עדיין לחכות עם ההשוואות בין ההחלטה ללכת עם ווינסטון להחלטה של סן פרנסיסקו מדראפט 2005 לבחור באלכס סמית' ולא בארון רוג'רס. המשחק הראשון ובכלל, העונה הראשונה ב-NFL הם ממש לא מדד לכלום וכבר במחזור הקרוב מריוטה יצטרך להיות יצירתי, כי ההגנה של קליבלנד תהיה הרבה יותר מוכנה אליו.

ועוד שתי קטנות מהמשחק הזה:

1) בשנה שעברה, טנסי פתחה את העונה עם 10:26 גדול בחוץ על קנזס סיטי. משם והלאה היא ניצחה רק עוד משחק אחד מתוך ה-15 הבאים.

2) מאז שג'יימיס ווינסטון נכנס לקולג', יש לו 26 ניצחונות ושני הפסדים בלבד. שניהם מול מריוטה. שניהם ברציפות. התוצאה המשולבת של שניהם: 34:101.

עוד באותו נושא

אין סיבה להתחבא: צמד טאצ'דאונים לקרלוס הייד בניצחון סן פרנסיסקו

לכתבה המלאה
רוברט גריפין השלישי וושינגטון רדסקינס. AP
זהירות לא לגמור כמו RG3/AP

דאון שני ו-3:

אנשי ה-NFL של ESPN נהנים לשחק בכל יום שני בבוקר, מיד לאחר המחזור, במשהו שזכה לשם "Overeraction Monday". הם לוקחים כמה מקרים שהתרחשו במחזור ומשליכים מהם מסקנות מרחיקות לכת. ברשותכם, ננסה לעשות את אותו דבר עם קבוצות ה-AFC השונות.

בולטימור: איבדה את טרל סאגס לכל העונה. היא גמורה.

פיטסבורג: לא הייתה לרגע בתמונה בפוקסבורו. היא גמורה.

דנבר: ראיתם איך פייטון מאנינג נראה? בלי אף טאצ'דאון בהתקפה. היא גמורה.

קנזס סיטי: ניצחון חוץ גדול, אבל מישהו כאן מאמין שאלכס סמית' יכול ללכת כל הדרך? היא גמורה.

סן דייגו: קאמבק גדול, אבל מבור של 18 נקודות לא יוצאים יותר מדי פעמים בעונה. היא גמורה.

אינדיאנפוליס: צריך להוסיף משהו? היא גמורה.

יוסטון: ראה ערך אינדיאנפוליס. היא גמורה.

בפאלו: ניצחון נהדר, אבל בחייאת. זו בפאלו. היא גמורה.

אז שוב נשארנו עם הפטריוטס?

פיליפ ריוורס סן דייגו צ'ארג'רס. AP
כמה פעמים הוא עוד יחזור ממינוס 18? ריוורס/AP

דאון שלישי ו-16:

ב-NFC לעומת זאת, שמחה וששון. קאם צ'נסלור בהולד אאוט וזה פגע אנושות בסיהוקס, בעיקר בדרייב שהוביל לשוויון הדרמטי של סנט לואיס לקראת תום הזמן החוקי. אבל כשצ'נסלור יחזור ועם הוואבוס שיש לראסל ווילסון, סיאטל עוד תהיה בסדר.

וסנט לואיס? מה תגידו עליה. הופעה נהדרת ושוב היא הוכיחה שהיא לא מפחדת מהיריבה החזקה ביותר בבית המערב. השאלה לגבי הראמס היא שאלת היציבות. בעונה שעברה, הקבוצה ניצחה את סיאטל, ניצחה בסן פרנסיסקו ועשתה צחוק מההתקפה של דנבר, אבל היא גם הובסה בבית מול מינסוטה, הפסידה בבית לג'איינטס וחטפה גם בקנזס סיטי וגם באריזונה. אם ג'ף פישר יידע לייצר יציבות ובריאות, הראמס, עם ניק פולס שנראה בטוח בעצמו, יכולים לעשות עונה טובה. משחק החוץ בוושינגטון הוא הזדמנות פז לעלות ל-0:2 מהיר.

ומה לגבי גרין ביי? לא משנה מה תנחיתו על ראשי הגבינה, הם עדיין ימצאו את הדרך שלהם. ג'יימס ג'ונס, שהיה ועזב ונעלם אי שם באוקלנד ובסוף חזר, השכיח (לפחות בינתיים) את החיסרון של ג'ורדי נלסון וכאשר הפאקרס מנצחים בנינוחות כזו בשיקגו וגם יושבים ורואים את דטרויט חסרה האופי, הם יודעים שגם השנה הצפון יהיה שלהם.

ודאלאס? שפתאום מגלה שיש לה אופי נהדר? טור פתיחת העונה הוא הזדמנות טובה לציין את ה"בולד פרדיקשן" שלי, שמביא את הקאובויס לסופרבול (השורה הזו תימחק ברגע שהם יעופו מהפלייאוף עם עוד הפסד אכזרי). האובדן של דז בריאנט לשבועות הקרובים לא הולך להיות פשוט בכלל וגם כשהוא יחזור, מי יודע מה יהיה מצבו, אבל לראשונה בקריירה שלו, טוני רומו נראה כמי שמסוגל להתמודד עם אתגרים כאלה. כבר ביום ראשון דאלאס מגיעה לפילדלפיה למשחק עצום ואז יש לה אטלנטה בבית, ביקור בניו אורלינס ומשחק בית מול הפטריוטס. כנראה שעד לשבוע החופש נדע לאן העונה של הבוקרים באמת הולכת.

שבר ברגל או לא, דז בריאנט נראה די מבסוט מהניצחון הדרמטי של דאלאס

דאון רביעי ו-1:

כן, דאון רביעי ואחד. ההוא שכל הקיץ כולם דיברו עליו. ההוא שכל הקיץ כולם תהו למה פיט קארול לא הלך בסופרבול על ריצה ולא על המסירה שעלתה במשחק. ההוא שמרשואן לינץ', בסצינה מצחיקה בטירוף אבל גם חצופה כמו שרק מרשואן לינץ' יכול להרשות לעצמו לעשות מבלי להיענש על ידי הקבוצה שלו, עסק בה בפרק פתיחת העונה החדשה של "הליגה". ההוא שאותו מרשואן לינץ' לא הצליח לעבור בהארכה באמצע המגרש, מה שגרם להפסד של הסיהוקס מול הראמס.

כי ממש כמו בסופרבול האחרון, כשכולם יודעים מה תעשה, ברוב המקרים ב-NFL, לעשות זאת זו החלטה מאוד רעה. אולי לינץ' היה מצליח להכניס את הכדור ההוא ולנצח את הסופרבול, אבל כמו שנוכחנו לגלות, יש סיכוי סביר מאוד שהוא לא היה מצליח. ואולי עכשיו, אחרי שסיאטל "הוציאה את זה מהסיסטם שלה", היא תוכל לחזור להתעסק בעונה עצמה ולא לחשוב על העונה הקודמת יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully