וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד המשפטים האמריקאי עשוי לחקור גורמים בכירים נוספים בפיפ"א

התובעת הכללית של משרד המשפטים האמריקאי, לורטה לינץ', טוענת: "יש ראיות נסיבתיות למעצרים נוספים, אנשים ייחקרו". לינץ' סירבה לאשר או להכחיש מעורבות בלאטר. גורם: "אנחנו רק בחצי הדרך"

עריכת וידאו: מרום שפיצר

התפתחות נוספת בפרשת השחיתות בפיפ"א, שהיממה את עולם הכדורגל לפני כארבעה חודשים. התובעת הכללית של משרד המשפטים האמריקאי, לורטה לינץ', טענה היום (שני) כי: "אנשים וישויות נוספות בתוך פיפ"א עשויים להיחקר בקרוב".

כזכור, בחודש מאי האחרון, במהלך קונגרס פיפ"א בשווייץ, 14 בכירים של ארגון הכדורגל הגדול בעולם נעצרו במהלך חקירה גדולה של שחיתות ועבירות נוספות שכללו סכומים בגובה 150 מיליון דולר. חלק מהעצורים הוסגרו לארה"ב ובמשרד המשפטים האמריקאי נחושים להמשיך בחקירה של הארגון, שבשנים האחרונות הפך לנוטף שחיתות.

ספ בלאטר נשיא פיפ"א שהתפטר לאחר מסיבת העיתונאים במטה פיפ"א בציריך, מאי 2015. רויטרס
בצרות? בלאטר/רויטרס

לינץ' טענה כי ישנם ראויות נסיבתיות למעצרים נוספים ואף הוסיפה כי נכסים באיזור האלפים השווייצרים הוחרמו והפכו לנושא חקירה מרכזי. התובעת אף הוסיפה: "החקירה אינה מוגבלת ואנחנו עוקבים לאן הממצאים מובילים. אני אסירת תודה על שיתוף הפעולה בין כל הגורמים שגרם למעצרים ולהישג של משרד המשפטים עד כה".

לינץ' לא אישרה ולא ביטלה את מעורבתו של ראש הארגון, ספ בלאטר בן ה-79 ולא ידוע כרגע אם הוא אחד האנשים המעורבים בסיפור. החקירה מתמקדת במכרזים למונדיאלים הקרובים ב-2018 ברוסיה וב-2022 בקטאר וגורמים במשרד המשפטים טוענים כי מה שהתגלה עד כה בחקירה אינו אפילו מחצית העניין וכי עוד הרבה שחיתויות צפויות להתגלות במהלך החקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully