וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטיבן ג'רארד: "כשבאלוטלי אמר 'אני לא שומר בקרנות' כמעט איבדתי שיווי משקל"

חלק נוסף מהאוטוביוגרפיה של הסמל של ליברפול התפרסם באנגליה, והפעם: החלוץ האיטלקי ("הוא תמיד מאחר, מחפש תשומת לב ואומר את הדברים הלא נכונים"), סוארס ("מי שחושב שהוא אדם רע לא מכיר אותו") ובניטס: "נאום העובדות שלו היה מביך"

אימג'בנק GettyImages

"הדיילי מייל" האנגלי פרסם לפני מספר ימים חלק מהאוטוביוגרפיה של סטיבן ג'רארד. ההחלקה המפורסמת ("חשבתי שאני הולך להתאבד"), האדום המהיר מול מנצ'סטר יונייטד ("אתה פאקינג טיפש") ההצעות שדחה במהלך השנים ועוד. היום (שני) פורסם ביומון האנגלי חלק נוסף מהספר של הכוכב, ובו בין היתר התייחסות למריו באלוטלי ולרפא בניטס, שניים מהאנשים הפחות אהובים על הקפטן האגדי של ליברפול.

שחקן ליברפול סטיבן ג'רארד. GettyImages
לא כל כך אהב את באלוטלי. סטיבן ג'רארד/GettyImages

"ראיתי שחקני רכש רבים מגיעים לראשונה למגרש האימונים שלנו. צפיתי בכל אחד מהם במהלך האימון הראשון שלו, וניסיתי להקדיש לכך כמה שיותר תשומת לב, במטרה להבין האם מדובר בכוכבבים כמו צ'אבי אלונסו או לואיס סוארס או ב"עוד שחקנים" כמו אל חאדג'י דיוף ומריו באלוטלי. מהרגע הראשון היה ברור שאלונסו הוא שחקן מזן אחר. רפא בניטס פעל בחכמה כשרכש אותו ב-2004, אך פעל בטפשות חמש שנים לאחר מכן כשמכר אותו לריאל מדריד.

זו הייתה החלטה שערורייתית, במיוחד כשהוא נמכר עבור 30 מיליון ליש"ט בלבד. מבחינתי, האשם היחידי בעזיבתו של אלונסו הוא בניטס. הוא יכול היה להמשיך לשחק בקבוצה שש או שבע שנים אחרי שהוא עזב.

יוצא לי לחשוב הרבה על שחקנים מדהימים שאיבדנו מחד - כמו אלונסו, פרננדו טורס וסוארס - ושחקנים גרועים שקיבלנו מאידך. סוארס, שרץ ונלחם על כל כדור היה מכונת שערים. הרגשתי שמשהו קסום במשחק שלו. הכישרון העצום שלו פשוט הותיר אותי המום פעם אחר פעם. טורס היה הדבר הכי קרוב לסוארס. שיחקתי איתו במשך שנתיים והוא עזר לי להפוך לבלתי-מנוצח. תמיד ידעתי איפה הוא על המגרש, לאן הוא רץ ומה יהיה המהלך הבא שלו. אני לא מספר 10 קלאסי, אבל במשך שנתיים פרננדו עזר לי להיות כזה. עונת 2007/08 הייתה הטובה ביותר שלי, כששיחקתי כמספר 10 מאחורי פרננדו. אבל סוארס היה משהו אחר. חבל לי שלא שיחקנו יחד מגיל צעיר. היינו יכולים לעשות דברים מדהימים. זו החרטה היחידה שלי כשאני חושב עליו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
צ'אבי אלונסו שחקן ריאל מדריד. רויטרס
כעס על מכירתו. צ'אבי אלונסו/רויטרס

רוצים דוגמא למה שהוא עשה עבורי? ב-13 במרץ 2012 כבשתי שלושער באנפילד מול אברטון. זה היה שלושער ראשון מזה כ-30 שנה בדרבי של העיר, כשהפעם האחרונה הייתה ב-1982, אז עשה זאת איאן ראש בגודיסון פארק. השלושער הזה היה אפילו טוב יותר הודות לסוארס, שלא הפסיק להרעיף עליי מחמאות באותו הלילה. לואיס אינו קדוש, ואני כלל לא משוכנע שאם היה זה דניאל סטארידג' שכובש שלושער, הוא היה מתנהג באופן זהה. תמיד הייתה יריבות ביניהם. מי שחושב שסוארס הוא אדם רע, מעולם לא פגש אותו. אתם עוד תהיו מופתעים מכמה שהוא נחמד ולא אנוכי. הוא תמיד יהיה מוכן לתת מעצמו רק כדי לעזור לך. כשהוא בצד שלך, אתה יכול לנצח כל קבוצה בעולם.

כמובן שלא כל החתמה שליברפול ביצעה התבררה כעסקה טובה. אני לא רוצה לבזבז את הזמן שלי על אל חאדג'י דיוף אבל שווה להקדיש בכל זאת מספר רגעים לעונה הנוראית שלו במרסיסייד. ג'ראר הוייה הוא מנג'ר מצוין וחכם, שהחתים את דיוף ב-2002. הוא רכש אותו תמורת 10 מיליון ליש"ט מלנס, על סמך המלצה של עוזרו לשעבר, פטריס ברג, שאימן את דיוף. הצלחתי להבין מדוע ג'ראר מיהר עם ההחתמה, למרות שהוא כלל לא הכיר את דיוף כאדם. הוא היה אחד משלושה שחקני רכש שהיו אמורים להוביל אותנו לזכייה באליפות. הוא, יחד עם סאליף דיאו וברונו שיירו, נרכשו תמורת 18 מיליון ליש"ט - אחד הבזבוזים הגדולים של המועדון בהיסטוריה. דיוף הפך באופן מיידי לאחד השחקנים שהכי פחות אהבתי במהלך השנים.

היה נראה כאילו שדיוף לא מתעניין כלל בכדורגל ושלא אכפת לו מליברפול. הרבה אנשים שאלו אותי מאז, אם אני רואה דימיון בינו לבין מריו באלוטלי. תמיד עניתי להם את אותה תשובה: לא. יש לי כבוד לבאלוטלי, לעומת דיוף. לפחות באלוטלי גרם לי לחייך מדי פעם. יש לי תקווה שאולי, יום אחד, הקריירה שלו תתרומם והוא יצליח לממש את הפוטנציאל שלו.

מריו באלוטלי שחקן ליברפול. AP
לא אוהב לשמור בקרנות. מריו באלוטלי/AP

אני זוכר שבעונה האחרונה שלי ניגש אליי ברנדן רודג'רס ואמר לי 'אתה יודע שהחמצנו כמה החתמות חשובות. לא נותרו לי אופציות, מלבד אופציה אחת, שהיא הימור גדול. ההימור הוא באלוטלי'. התגובה שלי הייתה 'אוי לא'. מעולם לא פגשתי אותו לפני שהגיע ושמעתי המון סיפורים עליו. כשהגיע, יכולתי לראות שיש לו הרבה מאוד כדורגל ושהוא בזבז חלק גדול מהקריירה שלו על שטויות. אני זוכר שברנדן אמר לי שאין לו לאן ללכת, ושליברפול היא האופציה האחרונה שלו לפרוח. הכינסו לו לחוזה סעיפי התנהגות רבים.

לפני שהגיע, אמרתי לעצמי שאסור לפסול שחקנים עוד לפני שהגיעו. שתמיד צריך לתת הזדמנות לשחקנים חדשים. באחד האימונים הראשונים שלו, כשעבדנו בהגנה, באלוטלי צעק לברנדן 'אני לא שומר בקרנות. אני לא יכול'. כמעט איבדתי את שיווי המשקל שלי כששמעתי את זה. חשבתי לעצמי 'מדובר בבחור גדול ואחד השחקנים החזקים בקבוצה. איך יכול להיות שהוא לא יודע לשמור בקרנות? ברנדן זעם. הוא אמר לבאלוטלי 'מעכשיו אתה יכול לשמור בקרנות, ואם לא, אתה תלמד. מאותו רגע באלוטלי התחיל לשמור בקרנות.

מאותו רגע הבנתי שמה שאמרו על באלוטלי ברובו נכון. הוא מוכשר מאוד ויכול היה להיות מהשחקנים הטובים בעולם, אבל הוא לעולם לא יגיע לשם בגלל המנטליות שלו ובגלל האנשים שסובבים אותו. הוא תמיד מאחר, תמיד מחפש תשומת לב ואומר את הדברים הלא נכונים ברשתות החברתיות.

עוד דבר שלעולם לא אשכח היה במסיבת עיתונאים שסיכמה את המשחק מול מנצ'סטר יונייטד ב-2009. בניטס הגיע למסיבת העיתונאים, שלף פתק והתחיל להקריא עובדות. עובדה, אחר עובדה, אחר עובדה. לא האמנתי למשמע אוזניי. הייתי בהלם. הרגשתי מבוכה עבורו. כשנפגשתי עם השחקנים האנגלים של מנצ'סטר יונייטד הם אמרו לי שאלכס פרגוסון ראה את זה ופשוט צחק".

רפא בניטס מנג'ר זמני של צ'לסי. GettyImages
הביך את ג'רארד. רפא בניטס/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully