וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נובאק דג'וקוביץ' ניצח את רוג'ר פדרר זכה באליפות ארצות הברית הפתוחה

הראשון בעולם זכה בתואר גראנד-סלאם השלישי שלו העונה (העשירי בסך הכול) לאחר שניצח 4:6, 7:5, 4:6, 4:6 את השוויצרי בן ה-34. נולה רחוק זכייה אחת מבורג ומלייבור, המחזיקים ב-11 תארי גראנד-סלאם

הטניסאי הטוב בעולם כיום, המדורג ראשון נובאק דג'וקוביץ', זכה הלילה (בין ראשון לשני) בגראנד-סלאם העשירי בקריירה שלו - כשניצח את המדורג שני רוג'ר פדרר, 4:6, 7:5, 4:6, 4:6 בדרך לזכייה שנייה באליפות ארצות הברית הפתוחה, וזכייה שלישית השנה בתואר גראנד-סלאם (מתוך ארבעה אפשריים).

למרות שחלק גדול מאוד מ-23 אלף הצופים ביציע רצה בניצחון של השוויצרי, לסרבי היו תוכניות אחרות; הוא קטף תואר נוסף ורחוק זכייה אחת מביורן בורג ורוד לייבר האגדיים, שזכו ב-11 תארי גראנד-סלאם במהלך הקריירה. לייבור אגב, היה האחרון שזכה בכל ארבעת תארי הגראנד-סלאם בשנה אחת (1969), זכות שנבצרה מנולה זכר להפסד לסטן ואוורינקה בגמר אליפות צרפת הפתוחה.

נובאק דג'וקוביץ', טניסאי סרבי. AP
שיחק מול הקהל. נובאק דג'וקוביץ' חוגג עם משפחתו/AP

אחרי שנדחה ביותר משלוש שעות בשל תנאי מזג האוויר, חודש המשחק לשמחתם הרבה של רבבות הצופים ביציע, ועוד מיליונים שחיכו בקוצר רוח מול המסכים ברחבי העולם. פדרר בן ה-34 הגיע למשחק במומנטום מצוין. במהלך הטורניר נשבר פעם אחת בלבד ויותר מכך: הפעם האחרונה שבה הפסיד מערכה הייתה בכלל בטורניר ווימבלדון. אבל את יריבו כמובן, כל זה לא עניין והוא דאג לשבור אותו פעמיים בשבת המשחקים הראשונים בדרך ל-4:6 במערכה הראשונה תוך 41 דקות.

פדרר, כמו פדרר, לא הרים ידיים, נעזר בצופים הנלהבים ביציע שצעקו את שמו בכל פעם שפגש את הכדור, ולמרות התחלה בינונית של המערכה השנייה התעורר, שבר גם הוא וניצח 5:7.

נולה, שנאלץ להתמודד עם שריקות רבות וקריאות גנאי מצד הצופים במהלך הגשותיו, פתח את המערכה השלישית בצורה טובה, אך ראה את יריבו חוזר לעניינים בדרך ל-4:4 מותח. השוויצרי היה קרוב להשיג שבירה, אך המדורג ראשון בעולם ניצל פעמיים כדי לברוח ל-4:6 גם בסט השלישי.

רוג'ר פדרר, טניסאי שוויצרי. GettyImages
חיפש זכייה 18 בגראנד-סלאם. רוג'ר פדרר/GettyImages

דג'וקוביץ' שבר פעמיים גם בסט הרביעי והיה נראה בדרך הבטוחה לניצחון אבל פדרר, כמו פדרר, ידע לחזור גם מזה ולמתוח שוב את הצופים. הוא נגס ביתרון של יריבו, והפרפרים בלבם של אוהדיו החלו להתעורר. אך משם לא הצליח השוויצרי לעשות את הבלתי ייאמן לחולל סנסציה, הסרבי לקח בחזרה את המושכות, ניצח 4:6 ובמשחק כולו, בדרך לגראנד-סלאם העשירי בקריירה.

הסרבי, שבזכות הניצחון קבע 21:21 במאזן מול יריבו, שבר שש פעמים במהלך המשחק והציל 19 מ-23 נקודות שבירה. הוא זכה בתואר הגראנד-סלאם השלישי שלו לאחר שניצח ב-27 משחקים מתוך 28 במסגרת סבב הגראד-סלאם בשנת 2015.

נובאק דג'וקוביץ', טניסאי סרבי. GettyImages
שנה חלומית. דג'וקוביץ' חוגג עם בת הזוג/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully