וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: אזלו המינויים לליגת האלופות, יוקאנוביץ': "למה שלא נפתיע שוב?"

13.9.2015 / 13:35

רגע לפני החזרה לסטמפורד ברידג', מאמן מכבי תל אביב סיפר לתקשורת האנגלית על תחושותיו: "שמח שנפלה בחלקי ההזדמנות הזו. סומך על השחקנים שלי". כל הכרטיסים שהוצאו לאצטדיון בחיפה נמכרו, השלט של האוהדים עורר סערה גם באירופה

one

מכירת המינויים למשחקי מכבי תל אביב בליגת האלופות הסתיימה הבוקר, לאחר שכל הכרטיסים שהוצעו לאוהדי הקבוצה אזלו תוך שעות אחדות מפתיחת המכירה, אתמול (שבת) בשעה 23:00. במועדון הביעו שביעות רצון מקצב המכירה, והופתעו שגם המנויים היקרים ביותר נמכרו כולם.

בעוד שהאצטדיון בחיפה מכיל כ-30 אלף כיסאות, לא כל המקומות היו זמינים לרכישה, שכן כמה אלפים שמורים לאוהדי הקבוצות היריבות, לאופ"א ולספונסרים. ייתכן שבהתאם לדרישה של הגופים הללו בכל אחד משלושת המשחקים, יופשרו כרטיסים נוספים לאוהדי מכבי תל אביב.

המשחק הביתי הראשון יהיה מול דינמו קייב, ב-29 בספטמבר, בעוד כשלושה שבועות. כבר ביום רביעי הקרוב תפתח הקבוצה את הופעותיה במפעל, כשתשחק בסטמפורד ברידג' מול צ'לסי.

מאמן הקבוצה, סלבישה יוקאנוביץ', שיחק במשך שנתיים בבלוז. הוא רשם 39 הופעות ועזב ב-2002 בגיל 34, לפני שהצטרף למורסיה שבשורותיה שיחק שלושה חודשים לפני שתלה את הנעליים. בעוד שלושה ימים, ביום רביעי הקרוב, הוא יחזור לסטמפורד ברידג', אך הפעם כמאמן. הסרבי יעמוד על הקווים באצטדיון הלונדוני כשיפגוש את צ'לסי במסגרת המשחק הראשון בשלב הבתים של ליגת האלופות. רגע לפני המפגש, התראיין יוקאנוביץ' ל"דיילי מייל" וסיפר על ההתרגשות, ההכנות והאם הצהובים מכינים לאקסית שלו הפתעה.

"אני עובד במועדון נהדר שנמצא בעיר נהדרת", אמר יוקאנוביץ'. "אני שמח מאוד שנפלה בחלקי ההזדמנות לשחק מול צ'לסי ועוד בסטמפורד ברידג'. זו הזדמנות מצוינת עבורנו לבחון את היכולות שלנו מול קבוצה כל כך חזקה. נצטרך להיות אינטליגנטים ולשחק בצורה חכמה. אני סומך מאוד על השחקנים שלי. כבר הפתענו אנשים במהלך הקמפיין הזה - אז למה שלא נעשה זאת שוב?".

ז'וזה מוריניו מאמן צ'לסי. Alex Livesey, GettyImages
מחכה בסטמפורד ברידג'. ז'וזה מוריניו/GettyImages, Alex Livesey

מכבי תל אביב סיימה את משחק החוץ שלה מול עירוני קרית שמונה ב-1:1 וכעת נשואות העיניים לעבר מחזור הפתיחה של שלב הבתים בליגת האלופות ביום רביעי מול אלופת אנגליה, צ'לסי, באצטדיון סטמפורד ברידג' בלונדון. שחקני הקבוצה קיבלו היום (ראשון) חופש כדי לנוח ולבלות עם המשפחות בערב החג, לקראת השבוע הקשה שמצפה להם. ביום שלישי בבוקר תמריא הקבוצה ללונדון, כאשר מתוכנן לה אימון אחד בשלישי בערב לקראת המשחק שייערך יום לאחר מכן. הצהובים יחזרו ארצה ביום חמישי בצהריים כאשר משחק הליגה הבא שלהם יתקיים ביום ראשון הבא - אז יארחו את הפועל רעננה בבלומפילד.

בקבוצה קיבלו ברגשות מעורבים את תוצאת התיקו בקרית שמונה. מצד אחד ההרגשה היא ששתי נקודות הלכו לאיבוד, בעיקר אחרי החמצות מסמרות שיער של נוסא איגייבור וחלוץ הרכש הקרואטי, דיאן ראדוניץ', שנכנסו כמחליפים בחצי השני והחמיצו לפחות שלושה מצבים בטוחים לכיבוש שער. מצד שני הביעו במועדון שביעות רצון מצבירת ארבע נקודות בשני משחקי החוץ הקשים שהיו נגד הפועל באר שבע וקרית שמונה, להן יומרות להתברג בצמרת הגבוהה. "היכולת במחצית השנייה הייתה טובה, אבל אלו משחקים שאנחנו חייבים לדעת לנצח. היו לנו מספיק הזדמנויות להכריע את המשחק ולא עשינו את זה וחבל. אנחנו חייבים לדעת לקחת את כל שלוש הנקודות במשחקים כאלה. שאף אחד כאן לא יחשוב להוריד רגל מהגז רק כי יש לנו משחק בליגת האלופות. המטרה המרכזית והכי חשובה שלנו היא האליפות כאן בישראל, אירופה זה רק בונוס עבורנו", אמרו בקבוצה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
סלבישה יוקאנוביץ' מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
בקבוצה לא מרוצים. סלבישה יוקאנוביץ'/ברני ארדוב

המאמן סלאבישה יוקאנוביץ' שוב ערך מספר שינויים בהרכב, כאשר הפעם מצאו עצמם מחוץ לסגל דור מיכה וכן שלושת המגנים השמאליים - עומרי בן הרוש, עוז ראלי ויואב זיו. מי שקיבל את מירב המחמאות היה המגן אלי דסה, שהציג שוב יכולת נפלאה והמשיך בכושר המצוין בו הוא מצוי. דסה בישל את שער השוויון לזכות הצהובים ותמך שוב ושוב בהתקפה. גם צמד המחמיצנים איגייבור וראדוניץ' קיבל מחמאות למרות שפספס שערים בטוחים. "נוסא הוא מקצוען ויש לו משמעת עצמית ברמה הגבוהה ביותר. הוא תמיד דורש מעצמו את המקסימום. הוא יודע מצוין שהוא היה צריך להפיק מעצמו יותר במשחק הזה".

לגבי הקרואטי ראדוניץ' שערך הופעת בכורה במדים הצהובים אמרו בקבוצה: "אנחנו יודעים מה הוא שווה. ניתן לאחרים לדבר. לנו יש סבלנות ואנחנו מכירים את היכולות שלו. כמובן שהוא עוד צריך לעבוד על יכולת הסיום והחדות שלו. אלה דברים שלוקחים קצת זמן, אבל אסור לשכוח שאלו היו הדקות הראשונות שלו והוא עוד יתרום הרבה מאוד לקבוצה".

"היו לי מצבים של 100 אחוז שער ולא הבקעתי", אמר ראדוניץ' המאוכזב. "זאת תוצאה של ארבעה חודשים ללא אימונים ומשחקים. נחמד לחזור לכר הדשא. אני רוצה להודות לאוהדים שקיבלו אותי בחום. אני מודה למכבי תל אביב על הצ'אנס שניתן לי. שיחקנו כמו קבוצה, אם היינו מנצחים זה היה משקף יותר".

שחקן נוסף שעמד במוקד העניינים היה השוער הצעיר, פרדראג ראיקוביץ', שטעות קשה שלו הביאה לשער היתרון לזכות קרית שמונה. בצוות המקצועי מיהרו להרגיע את השוער בסיום והסבירו שטעויות הן חלק מהמשחק ומה שחשוב זה לדעת ללמוד את הלקח ולהפיק את המסקנות הנכונות, כדי לא לחזור על טעות שכזו שוב בעתיד.

דיאן ראדוניץ' מכבי תל אביב. ברני ארדוב
זכה למחמאות. דיאן ראדוניץ'/ברני ארדוב

"מאוד רצינו לנצח", אמר כובש שער השווין גל אלברמן בסיום המשחק. "זה מגרש שבו אנחנו מאבדים נקודות בשנים האחרונות. חבל, כי אנחנו רוצים להתגבר על מכשולים שהיו לנו בשנים הקודמות. מאוד רצינו לעשות את זה ואני חושב שהיינו שווים יותר מתיקו".

אלברמן התייחס לכעס של חלק משחקני קרית שמונה, בנוגע לכך שמכבי תל אביב לא הוציאה את הכדור בזמן ששחקן של הצפוניים שכב על הדשא במהלך ההתקפה שהביאה לשער השוויון: "זו מדיניות שאנחנו נוקטים בה כבר הרבה מאוד זמן, שאם יש מקרה חריג של פציעה חמורה, אז האחריות היא רק של השופט לעצור את הכדור. זה הפך להיות שיטה נגדנו, שבדקות מסוימות שאנחנו תוקפים שחקני היריבה נופלים לקרקע ומצפים שנוציא את הכדור. אני חושב שבכדורגל המודרני היום זו טקטיקה שהקבוצות הגדולות נוקטות בה, שרק אם יש מהלך מסוכן או חריג השופט יעצור את המשחק, כי אנחנו לא מסוגלים לעצור כל כך הרבה פעמים במהלך המשחק".

אלברמן נשאל כמובן על התחושות בקבוצה לקראת ההמראה ללונדון: "אנחנו באמת מתרגשים להשתתף במפעל הזה. זה מפעל מאוד גדול ועבדנו מאוד קשה כדי להגיע לשם. אני חייב לציין שעד עכשיו לא התעסקנו במשחק הזה והיינו כל כולנו מרוכזים במשחק בקרית שמונה, כי הבנו את המשמעות שלו עבורנו. המשחק הזה הסתיים מבחינתנו ואנחנו עם הפנים קדימה. מתרגשים לקראת המפגש עם צ'לסי; אנחנו שמחים ומאושרים ומקווים לייצג בכבוד".

שחקן מכבי תל אביב, גל אלברמן. GettyImages
"מתרגשים". גל אלברמן/GettyImages

הקשר הוותיק נשאל האם היכולת תספיק ביום רביעי: "אני לא יודע. אנחנו נפגשים עם אלופת אנגליה, זה סוג של דרגת קושי שאנחנו כקבוצה עדין לא התחרנו בה. מצד אחד אנחנו מודעים להבדלי הרמות ומצד שני אנחנו ממש לא מגיעים כנועים או עם ידיים למעלה למשחק הזה. נתכונן בשיא הרצינות וננסה לעשות את הכי טוב שאנחנו יכולים/ אני מקווה שנצליח להוציא משהו מהמשחק הזה".

אלברמן נשאל האם ההפסד של צ'לסי לאברטון מראה על משבר אצל האלופה האנגלית: "אני חושב שזה יהיה חוסר כבוד מבחינתנו להתייחס לכושר כזה או אחר של אלופת אנגליה. צריך לזכור שמדובר ביריבה שהשם שלה אומר הכuל והמעמד שלה אומר הכuל. יש לה הרבה מאוד נhסיון בתחרות הזאת ואצלנו יש הרבה שחקנים שפעם ראשונה משחקים במסגרת כזאת. ככה שלבוא ולהתייחס לכושר כזה או אחר של האלופה האנגלית יהיה טעות מבחינתנו".

"בשיא הצניעות אנחנו מנסים לייצר סטנדרטים אחרים בכדורגל הישראלי", אמר הקשר בסיום דבריו כשהתייחס לשאלה האם ההשתתפות בזירה האירופית לא תפגע במירוץ של הקבוצה לאליפות נוספת. "אחת המטרות שלנו תהיה לדעת לשחק בשתי המסגרות. עשינו את זה בעבר. אמנם זה לא היה בצ'מפיונס, אבל בעונה עם פאולו סוזה הצלחנו גם להעפיל לשמינית גמר הליגה האירופית וגם לזכות באליפות בליגת העל. אנחנו מאוד מקווים שזה לא יבוא אחד על חשבון השני ושנצליח לעמוד במשימה של זכייה באליפות, כי צריך לזכור שזו באמת המשימה העיקרית שלנו".

בווידאו: אוהדי לגיה ורשה

השלט שהניפו אוהדי מכבי תל אביב ("אין כניסה לפליטים") לא עורר סערה רק בישראל אלא הגיע גם לאתר הפופולרי 101greatgoals וכן לתקשורת הפולנית והפורטוגלית. מסתבר שהצהובים לא היו היחידים שהניפו את השלט השנוי במחלוקת, אלא גם אוהדי לגיה ורשה הפולנית, שגם כן הביעו מחאה נגד הפליטים המנסים להיכנס לאירופה בשבועות האחרונים. בניגוד לשתיים, אוהדי ארסנל ואברטון (כמו לא מעט קבוצות ברחבי היבשת בימים האחרונים) דווקא ביצעו פעולה הפוכה, כשהניפו שלטים בעד הפליטים ("ברוכים הבאים").

עדכון ראשון: 07:09.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully