וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשון בגמר אליפות ארה"ב: שני ענקים רודפים אחרי ההיסטוריה

המדורג מספר אחת בעולם נובאק דג'וקוביץ' ישחק מול מספר שתיים רוג'ר פדרר על הגרנד סלאם האחרון של השנה, במפגש ה-42 ביניהם. השוויצרי רוצה תואר גרנד סלאם 18, הסרבי חולם על העשירי שלו

הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ'. רויטרס
רוצה תואר עשירי בקריירה. דג'וקוביץ'/רויטרס

גמר אליפות ארצות הברית לו כולם ציפו ופיללו אכן יתקיים. המדורג מספר אחת בעולם נובאק דג'וקוביץ' ישחק מול המדורג שני רוג'ר פדרר באצטדיון ארתור אש (23:00, שידור ישיר ביורוספורט ויורוספורט HD). זה יהיה המפגש ה-42 אי פעם בין השניים, כשהשוויצרי מוביל 20:21 במאזן הראש בראש וינסה לנצח את דג'וקוביץ' אחרי שהפסיד לו בשתי הפגישות האחרונות ביניהם בטורנירי גרנד סלאם (גמר ווימבלדון 2014 ו-2015).

הטניסאי השוויצרי רוג'ר פדרר. AP
חוזר לגמר אליפות ארצות הברית אחרי שש שנים. פדרר/AP

פדרר בן ה-34, שטייל ל-4:6, 3:6, 1:6 מול סטן ואוורינקה בחצי הגמר, הפך לטניסאי המבוגר ביותר שמגיע לחצי גמר גרנד סלאם מאז עשה את זה יונאס ביורקמן השבדי בווימבלדון 2006. עכשיו, השוויצרי הוא הטניסאי המבוגר ביותר שמגיע לגמר גרנד סלאם מאז עשה את זה אנדרה אגאסי באליפות ארצות הברית ב-2005 וכשהיה בן 35. בדרך לגמר, לא שמט פדרר אפילו מערכה אחת ובפעם הרביעית בקריירה שלו לא הפסיד במערכה בדרך לגמר גרנד סלאם.

הוא עשה את זה בווימבלדון 2006, באוסטרליה 2007 ובווימבלדון 2008, כשהוא זוכה בשני התארים הראשונים בלי להפסיד מערכה גם בגמר, וב-2008 הוא הפסיד בגמר לרפאל נדאל. פדרר חוזר לגמר אליפות ארצות הברית אחרי שלא ביקר שם מאז ההפסד לחואן מרטין דל פוטרו ב-2009 וינסה לזכות בתואר השישי שלו שם אחרי שהניף את הגביע בכל שנה בין 2004-2008. בנוסף, זכייה בתואר תהיה הגרנד סלאם ה-18 שלו והוא יגדיל את הפער מפיט סמפראס ורפאל נדאל, שלכל אחד מהם יש 14 תארים והם חולקים את המקום השני.

פדרר התייחס למפגש ואמר: "לנובאק יש שנה מדהימה ותמיד המשחקים בינינו הם גורליים מאוד. הוא זז הכי טוב בעולם על מגרשים קשים, הוא קשוח וחזק מאוד מבחינה מנטאלית, אבל אני אוהב את האתגר הזה ואהיה מוכן לו".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ'. רויטרס
שמט רק שלושה משחקונים בחצי הגמר. דג'וקוביץ'/רויטרס

מנגד, נובאק דג'וקוביץ' נראה נהדר אחרי שדרס 0:6, 1:6, 2:6 את אלוף השנה שעברה מארין צ'יליץ' בחצי הגמר ואיבד את כמות המשחקונים המועטה ביותר בחצי גמר אליפות ארצות הברית מאז לייטון יואיט הביס את יבגני קפלניקוב ב-2001. המדורג מספר אחת בעולם חולם על תואר גרנד סלאם שלישי שלו ב-2015 אחרי שזכה כבר באליפות אוסטרליה (ניצח בגמר את אנדי מארי) ובווימבלדון (ניצח את פדרר) ועשירי באופן כללי.

אם יזכה, ישתווה הסרבי לביל טילדן במקום השביעי בטבלת הזכיות בתארי גרנד סלאם ויישאר במקום החמישי מבין השחקנים בעידן הפתוח, אך יצמק את הפער מביורן בורג הרביעי לתואר אחד בלבד. נובאק דג'וקוביץ' הפך לטניסאי השלישי בלבד בעידן הפתוח שמגיע לכל גמר גרנד סלאם באותה השנה אחרי שרוג'ר פדרר עשה את זה שלוש פעמים בעבר (2006, 2007 ו-2009) ורוד לייבר פעם אחת (1969). לדג'וקוביץ' זה גם יהיה הגמר החמישי בארצות הברית בשש השנים האחרונות. למרות זאת, הוא זכה שם רק בתואר אחד וזה קרה ב-2011.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully