וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלאביה פנטה זכתה באליפות ארצות הברית הפתוחה, והודיעה על פרישה

הטניסאית בת ה-33 רשמה הישג שיא בקריירה שלה כשזכתה לראשונה בטורניר גרנד סלאם אחרי ניצחון חלק על בת ארצה האיטלקיה רוברטה וינצ'י 6:7 (4), 2:6. למרות זאת, בטקס הענקת הגביע היא הודיעה כי תפרוש בתום העונה

פלאביה פנטה טניסאית איטלקיה. GettyImages
בסוף היא עשתה את זה. פנטה/GettyImages

פלאביה פנטה הוכיחה שאף פעם זה לא מאוחר מדי. בגיל 33, הטניסאית האיטלקיה זכתה בתואר גרנד סלאם ראשון בקריירה שלה, ואין דרך יותר מאושרת לעשות זאת מאשר בגמר כל איטלקי מול רוברטה וינצ'י, שרק אתמול (שישי) הייתה חתומה על הסנסציה של השנה אחרי ששלחה הביתה את סרינה וויליאמס בשלב חצי הגמר. הערב נראה היה שכוחותיה תמו כאשר פנטה, המדורגת 26 בעולם, ניצחה 6:7 (4), 2:6 ורשמה את הישג השיא בקריירה שלה. מיד לאחר הזכייה בתחרות הדהימה פנטה את הקהל כשהודיעה על פרישה דרמטית ממשחק. היא הודיעה כי תשחק עד סוף השנה, ולאחריה תתלה את המחבט. לדבריה, ההחלטה התקבלה לפני הטורניר, שבסיומו זכתה ב-3.3 מיליון דולר.

פלאביה פנטה טניסאית איטלקיה. GettyImages
מגיע לה. פנטה/GettyImages
פלאביה פנטה טניסאית איטלקיה עם רוברטה וינצ'י. GettyImages
חיבוק של החברות הכי טובות/GettyImages

היה זה הגמר ה"זקן" ביותר בגמר גרנד סלאם מאז ומעולם (אם מחברים את גיליהן, מגיעים ל-66), אבל המשחק הזה היה תוסס ברוב שלביו. במערכה הראשונה קיבלנו שתי שבירות, כשפנטה הייתה הראשונה שעשתה זאת, ו-וינצ'י חיקתה אותה בדרך לשובר שוויון. אלא שכאן פנטה הוסיפה מהניסיון שלה וניצחה 4:7 בדרך להשיג יתרון של 0:1 במערכות. המערכה השנייה כבר הייתה חד צדדית, פנטה עלתה ל-0:4 וגם אחרי ניסיונות הקאמבק של וינצ'י, פנטה לא ויתרה ועשתה את זה עם 2:6 תוך כשעה וחצי.

דוויין ווייד שחקן מיאמי (שמאל). GettyImages
אפילו הוא הגיע. דווין וויד/GettyImages

מערכה ראשונה: 6:7 לפנטה

שתי הטניסאיות פתחו את המשחק בצורה סולידית, כשתחילה וינצ'י שמרה על ההגשות שלה, וגם פנטה, שרשמה אייס ראשון, עשתה את זה בדרך ל-1:1. השתיים שמרו על ההגשות, אבל אז הגיע המשחקון החמישי, שבו היו לפנטה לא פחות משבע אפשרויות שבירה, כשאחת מהן נוצלה כדי להשיג יתרון של 2:3 ומשם היא שייטה ל-2:4 קל יחסית. וינצ'י עצרה את המומנטום השלילי ושמרה על ההגשות שלה. עם ההתלהבות הזו היא השיגה שבירה משלה וגם המשיכה ל-4:5 ובהמשך ל-5:6, ומיד לאחר מכן פנטה שלחה את המשחק לשובר שוויון. וינצ'י נשברה ראשונה ופיגרה 3:2, פנטה נשברה לאחר מכן, אבל שברה מיד לאחר מכן ועלתה ל-3:5 ומשם המשיכה ל-4:7 בסיומה של המערכה.

סיכום המערכה: 0:2 לפנטה באייסים, 0:1 לוינצ'י בטעויות הכפולות, 58:76 אחוז לפנטה בהגשה הראשונה, 54:77 אחוז לפנטה בהגשה השנייה, פנטה עם 1 מ-7 בשבירות, וינצ'י עם 0 מ-0, 2:8 לפנטה בווינרים, 11:11 בטעויות בלתי מחויבות, 23:25 לפנטה בנקודות.

המשחק בין רוברטה וינצ'י לבין פלביה פנטה במגרש ארתור אש. GettyImages
אווירה מדהימה בארתור אש/GettyImages

מערכה שנייה: 2:6 לפנטה

וינצ'י נראתה לא מרוכזת בפתיחת המערכה השנייה. פנטה שמרה על ההגשות, ומיד לאחר מכן שבירה במשחקון קליל שבו יריבתה זכתה בנקודה אחת בלבד, ועלתה ל-0:2. לוינצ'י הייתה אפשרות שבירה אחת במשחקון השלישי, אבל היא איבדה אותה וראתה את יריבתה דוהרת ל-0:3. וינצ'י המשיכה לגמגם, ופנטה עשתה את המוטל עליה, ובניסיון השני שהיה לה היא השיגה שבירה שנייה במערכה וברחה ל-0:4. וינצ'י לא ויתרה, והחזירה בשבירה משלה כדי להקטין ל-4:1 ומשם ל-4:2. פנטה חזרה לעצמה והשיגה משחקון קריטי בדרך ל-2:5, ומכאן הדרך נסללה בזכות משחקון מושלם ל-2:6 ולזכייה בטורניר.

סיכום המערכה: 0:1 לפנטה באייסים, 57:67 אחוז לוינצ'י בהגשה הראשונה, 29:50 אחוז לפנטה בהגשה השנייה, פנטה עם 3 מ-4 בשבירות, וינצ'י עם 1 מ-3, 11:11 בווינרים, 3:10 לוינצ'י בטעויות בלתי מחויבות, 19:30 לפנטה בנקודות.

פלאביה פנטה טניסאית איטלקיה. GettyImages
פלאביה פנטה/GettyImages

המספרים

* בזכות הניצחון שלה, פנטה העלתה את המאזן שלה על וינצ'י ל-4:6.

* הגמר הזה הפגיש את שתי הפיינליסטיות הבוגרות ביותר שהגיעו בפעם הראשונה לגמר גרנד סלאם בעידן החדש.

* הגמר הזה היה גמר הגרנד סלאם הכל איטלקי הראשון בעידן החדש.

* חיבור הגילאים של שתי הטניסאיות מביא אותנו ל-66 שנה ו-19 יום, כשזהו הגיל הגדול ביותר לגמר גרנד סלאם בעידן החדש. השיא הזה מוחק את גמר ווימבלדון 1977 אז נפגשו וירג'יניה ווייד ובטי סטוב (63 שנה ו-11 חודשים).

* שתי הטניסאיות היו מדורגות גבוה יותר. פנטה דורגה בשיאה עשירית בעולם והייתה לאיטלקיה הראשונה שנכנסה לטופ 10. וינצ'י דורגה בשיאה 11.

* עבור וינצ'י ופנטה היה זה גמר גרנד סלאם ראשון בקריירה. עד הערב הישג השיא של פנטה בגרנד סלאם היה חצי גמר ב-2013 בארצות הברית. וינצ'י השיגה פעמיים מקומות ברבע הגמר בארצות הברית ב-2012 וב-2013.

* רק שש טניסאיות דורגו מחוץ לטופ 25 וזכו בתואר גרנד סלאם ופנטה תהיה השביעית. ברשימה הנוצצת נמצאות ונוס וויליאמס, ברברה ג'ורדן, סרינה וויליאמס, כריס אוניל, אבון גולגונג וקים קלייסטרס.

* פנטה הניפה את התואר בהופעה ה-49 שלה בגרנד סלאם, שזה הכי הרבה שטניסאית המתינה לזכייה. עבור וינצ'י זו הופעה 44 בגרנד סלאם.

* פנטה תטפס למקום השמיני בעולם, שזהו דירוג השיא שלה בקריירה. וינצ'י לעומת זאת תיאלץ להסתפק מקפיצה מהמקום ה-43 בעולם למקום ה-19.

מתאו רנצי ראש ממשלת איטליה (אמצע) במשחק בין פלאביה פנטה לבין רוברטה וינצ'י. GettyImages
גם ראש ממשלת איטליה הגיע, מתאו רנצי/GettyImages
קתרין זיטה ג'ונס בגמר אליפות ארצות הברית בין רוברטה וינצ'י לבין פלאביה פנטה. GettyImages
קתרין זיטה ג'ונס/GettyImages
פלאביה פנטה טניסאית איטלקיה. GettyImages
ועוד קצת מפנטה/GettyImages
רוברטה וינצ'י טניסאית איטלקיה. GettyImages
נגמרו האנרגיות אחרי סרינה. וינצ'י/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully