וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורובאסקט: צרפת מול לטביה וספרד נגד יוון ברבע הגמר

הספרדים נהנו מ-30 נקודות של פאו גאסול (ו-6 מ-7 משלוש) ומחצו את פולין 66:80 בדרך למפגש עם יוון, שגברה 54:75 על בלגיה. הצרפתים דרסו 53:76 את טורקיה ויפגשו את הלטבים שניצחו 66:73 את סלובניה

טוני פארקר, גארד נבחרת צרפת. AP
עלה לרבע. פארקר/AP

שלב שמינית הגמר של יורובאסקט 2015 יצא היום (שבת) לדרך עם ארבעה משחקים, כשבראשון הדיחה לטביה את סלובניה בעזרת ניצחון 66:73. לאחר מכן יוון הצטרפה לרשימת העולות אחרי 54:75 על בלגיה, ותפגוש את ספרד שהסתדרה היטב עם פולין והביסה אותה 66:80. אלופת אירופה צרפת גברה 53:76 את טורקיה לעיני 25 אלף צופים משולהבים ותשחק בשמינית הגמר מול לטביה.

צרפת - טורקיה 53:76

מארחת הטורניר צרפת, שסיימה ראשונה בבית הישראלי, פגשה את טורקיה לעיני 25 אלף צופים נלהבים במגרש בליל. הצרפתים פתחו מבערים כבר בפתיחה, קלעו באחוזים נהדרים ולא השאירו סיכוי לטורקים האומללים. ננדו דה קולו הוליך את הטריקולור עם 15 נקודות, 7 ריבאונדים ו-7 אסיסטים, ג'פרי לוברן ואוון פורנייה הוסיפו 12 נקודות כל אחד. בצד השני, רק ארסן איליאסובה הגיע למשחק למרות שהרבה לאבד כדורים. איליאסובה סיים עם דאבל דאבל של 14 נקודות ועשרה ריבאונדים, אך לא יכל למתקפה המשולבת של הצרפתים.

טוני פארקר, גארד נבחרת צרפת. AP
הלהיב 25 אלף צופים. פארקר/AP
seperator

לטביה - סלובניה 66:73

אחרי שאירחה את משחקי בית ד' וסיימה שנייה עם מאזן 2:3, לטביה הגיעה לליל ובזכות ההגנה המצוינת שלה העפילה לרבע גמר אליפות אירופה, לראשונה מאז 2001. זוראן דראגיץ' פתח את הרבע הראשון בסערה וסיים אותו עם 10 נקודות, אך הלטבים הראו אופי, נותרו קרובים ונעזרו ביכולת מצוינת של יאניס שטרלנייקס ודייריס ברטנס כדי לברוח ל-29:36 ברבע השני, לפני שסלובניה צימקה ל-42:40 עם הירידה לחדרי ההלבשה. לטביה ידעה להצר את צעדיו של דראגיץ' (17 נקודות בסך הכול) והגדילה את הפער בהדרגה, עד ל-10 נקודות, בזכות שלשה של קספרס ברזינס (13 במשחק כולו) כשנותרו ארבע דקות לסיום. נדנדת קליעות העונשין לא הועילה לסלובניה, שנפרדה מהטורניר מוקדם מהצפוי מבחינתה. שטרלנייקס הצטיין עם 17 נקודות אצל הלטבים, שממתינים בשלב הבא למנצחת בין צרפת לטורקיה.

שחקן נבחרת לטביה מרקס מייג'ריס. AP
הישג מצוין ללטביה. מרקס מייריס/AP

יוון - בלגיה 54:75

יוון היתה אחת משלוש נבחרות מושלמות בשלב הבתים, ושמרה ללא בעיות על המאזן המושלם גם מול הבלגים החביבים, שהיוו תפאורה ולא יותר במשחק הזה מול ספאנוליס וחבריו. המחצית עוד הייתה שקולה והסתיימה ביתרון 3 נקודות בלבד ליוונים, אבל רבע שלישי של 11:23 ליוונים סגר את הסיפור. ואסיליס ספאנוליס כוכב היוונים הסתפק ב-7 נקודות בלבד ו-6 אסיסטים, אבל בורוסיס (14) וקופוס (13) שלטו בצבע ולא הותירו שום סיכוי לבלגים שעשו את שלהם בעצם ההעפלה לשלב הזה. יוון תפגוש בשלב הבא את ספרד, שגברה על פולין.

ואסיליס ספאנוליס שחקן נבחרת יוון. AP
קלי קלות. ספאנוליס/AP

ספרד - פולין 66:80

אחרי שלב בתים מאכזב מאוד, הספרדים שמחו לקבל את הפולנים האנמיים בשמינית הגמר ולרשום ניצחון מרשים שהקנה להם מפגש מול נבחרת יוון ברבע. המשחק היה צמוד לאורך שלושה רבעים, הפולנים אף הוליכו, אך ברבע הרביעי הספרדים התפוצצו עם מטווח נהדר והשאירו לפולנים אבק. ספרד נהנתה מערב אדיר של פאו גאסול, שקלע 30 נקודות באחוזים נהדרים, כולל 6 מ-7 לשלוש (!) ו-5 מ-7 לשתיים. גאסול קיבל עזרה מניקולה מירוטיץ' עם 15 נקודות ושמונה ריבאונדים. דמיאן קוליג הוליך את הפולנים עם 10 נקודות. כוכב פולין, מרצ'ין גורטאט, היה בינוני מאוד עם 9 נקודות ושני ריבאונדים בלבד.

פאו גאסול שחקן נבחרת ספרד מול פולין. AP
לא כוחות. גאסול/AP

צרפת - טורקיה (שבת, 22:00, 5+ לייב)

האלופה המכהנת סיימה את שלב הבתים עם מאזן מושלם, ואף שלא הרשימה יתר על המידה, הצליחה להעניק לכוכביה מנוחה נאותה לקראת שלב ההכרעה. טורקיה לעומת זאת העפילה לשמינית הגמר מהמקום הרביעי של בית המוות, אחרי טורניר מטלטל שכלל ניצחונות גדולים על איטליה וגרמניה, תבוסות לספרד וסרביה, וניצחון בהארכה על איסלנד. מאז שחגגה מדליית כסף ב-2001 לא הצליחה טורקיה להגיע לשלבי ההכרעה, ואם תעיף את האלופה המכהנת, תעשה צעד גדול להגשמת החלום. המנצחת תפגוש את המנצחת בין סלובניה ולטביה.

שחקן נבחרת טורקיה בובי דיקסון מול שחקן נבחרת סרביה בוגדן בוגדנוביץ'. AP
מאץ'-אפ מרתק מול פארקר. דיקסון/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully