וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פלויד מייוות'ר השתמש בעירוי אסור לפני הקרב מול פאקיאו"

בארה"ב טוענים כי לפני קרב המיליונים בלאס וגאס, אלוף העולם עבר על חוקי הסוכנות העולמית למלחמה בסמים, ונטל חומרים שיכולים להסוות נוכחות חומרים אסורים

מערכת וואלה!

דיווחים בארה"ב טוענים כי בערב הקרב ההיסטורי שבו זכה בתואר אלוף העולם, פלויד מייוות'ר נטל עירוי תוך ורידי של מי מלח וויטמינים באופן שמנוגד לחוקי הסוכנות העולמית למלחמה בסמים בספורט (WADA) - כך פרסם אמש (רביעי) אתר SB Nation.

שלושה שבועות אחרי הקרב הגדול מול מני פאקיאו, מייוות'ר קיבל אישור (פטור) מה-USADA, הסוכנות האמריקאית למלחמה בסמים, אבל על פי ועדת הספורט של מדינת נבאדה, ל-USADA אין אישור לתת את הפטור, רק לוועדה. על אף שהחומרים אינם אסורים, העובדה שהם ניתנו למייוות'ר היישר לווריד אינה חוקית.

פלויד מייוות'ר לאחר הניצחון על מני פאקיאו. AP
מריח לא טוב. מייוות'ר/AP

על פי הדיווח, USADA, שעל פי החוזה בין מייוות'ר לפאקיאו ניהלו בדיקות סמים אקראיות לשניים בקרב שלהם, שלחו סוכנים לביתו של מייוות'ר בלאס וגאס בלילה שלפני הקרב על מנת לקחת ממנו בדיקת סמים ללא הודעה מוקדמת.

הצוות הרפואי של מייוות'ר אמר לנציגי ה-USADA שהעירוי כלל תערובת של 250 מיליליטר של תמיסת מלח ומולטי-ויטמינים ותערובת 500 מיליליטר של תמיסת מלח וויטמין C ושהוא ניתן למייוות'ר למטרת החזרת נוזלים אחרי השקילה. כללי WADA אינם מאפשרים הזרקה תוך ורידית כי הם יכולים לשמש ל"דילול או הסוואה של נוכחותם של חומרים אחרים".

ועדת הספורט של נבאדה טוענת של-USADA כלל אין את הסמכות להעניק לו את האישור, שמנוגד להסכם בין שני המתאגרפים.

כזכור, על פאקיאו נאסר להשתמש במשככי כאבים בגלל הפציעה שלו ביד, שאחרי הקרב עבר בה ניתוח. הטענה הייתה שהבקשה לא הוגשה בזמן (לילה לפני הקרב), בעוד הבקשה של מייוות'ר לעירוי המדובר הוגשה שלושה שבועות אחרי הקרב. עוד נטען כי מייוות'ר קיבל את האישור לעירוי מה-USADA זמן רב אחרי הקרב.

כאשר מייוות'ר ופאקיאו פתחו ב-2009 במשא ומתן על קיום הקרב, הוא נכשל בעקבות מחלוקת על פרוטוקול בדיקות הסמים. כמו כן, אחרי הקרב מייוות'ר האשים את פאקיאו בשימוש בחומרים משפרי ביצועים. פאקיאו תבע אותו, ומייוות'ר הסכים בסופו של דבר להסדר בסכום (שבע ספרות) שלא פורסם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully