וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסור להקשיב לשחקנים: רק מצוקת האוהדים חייבת להישמע

9.9.2015 / 13:02

הדבר הבעייתי בסוגיית השבת הוא הכוח של השחקנים. מצוקת האוהד הדתי חייבת להישמע. אבל שחקני כדורגל הם עובדים והם לא יכולים לקבוע למקום עבודתם מתי לפעול. חמי אוזן על מהלך שיכול לנתק אותנו מהכדורגל הבינלאומי. צפו במשדר באולפן וואלה! NEWS

קובי אליהו

צפו במשדר באולפן וואלה! NEWS

נתחיל בדעה אישית לא רלוונטית: יש לשאוף להזיז את משחקי הכדורגל הישראלי משבת. למרות שהציבור הדתי הוא מיעוט, זה לא הוגן לשלול מהקהילה הזו את הזכות לצפות בליגת העל. הליגה היא של כולם, ולכולם מגיע לראות את הזוועה הזו. זה לא סרט, זו לא הצגה, זו לא פעילות אישית – זו ליגה ישראלית, של כל הישראלים.

מעבר לזה, כפי שכבר נכתב כאן בעבר – הכדורגל הישראלי מפסיד כך לא מעט צופים ולא מעט שחקנים נהדרים. הקהילה הדתית מורכבת מאנשים מצטיינים עם עולם ערכים שיכול לעזור לא מעט לעולם הערכי של הכדורגל הישראלי. אבל הדרך לשם עוברת רק במקום אחד – להפוך את יום ראשון ליום מנוחה נוסף. בלי טיפול רציני בנושא, כל זבנג מירי רגבי לא יעזור. אין פתרון אחר.

הנשיא רובי ריבלין על הסערה: "כדורגל בשבת? מדובר בהרגל, זה הסטטוס קוו"

גובר הלחץ: "המטרה להגיע לפשרה. קבוצה שלא רוצה לשחק בשבת לא תחויב לעשות זאת"

נתק מוחלט בין המנהלת ללשכות נתניהו ודרעי: "ממתינים לויינשטיין"

חלוץ נבחרת ישראל איתי שכטר מניח תפילין במנהרת הכותל. דף הפייסבוק של ההתאחדות לכדורגל,
הכדורגל הישראלי הוא חלק מקהילת כדורגל בינלאומית. הוא לא יכול לסגור את שעריו למשחקים בשבת/דף הפייסבוק של ההתאחדות לכדורגל

אבל לא רק הדעת האישית כאן היא לא רלוונטית. גם דעת השחקנים. לצערנו, דעת השחקנים הלא אחראית היא שסיבכה אותנו עד היום, אבל חשוב להבהיר זאת: מה שהשחקנים חושבים לא מעניין. מי מהם שלא רוצה לשחק בשבת, מוזמן לוותר על הכדורגל. שחקנים שגדלו למקצוע הזה, ידעו בדיוק באיזה יום עליהם לשחק. מה שהם עושים כאן זאת אלימות לשמה ומרד לכל דבר.

לכן עלינו לתמוך בהתאחדות ובמנהלת הליגה ללא סייג, עד הסוף. גם כשהקריז יתעורר במוצ"ש ונרצה לדעת מה הקבוצה שלנו עשתה ומי כבש ונשאר בלי כלום, עלינו לזכור שהצעד שבו בחרו בהתאחדות והמנהלת הוא הנכון ביותר: בלי אישור לא משחקים. הבקשה גם מופנית לגופי השידור, לטוטו ולכל מי שמעורב. מדובר בסוגיה חשובה – ואסור להסתפק בפשרות הלא חכמות והמלאות באינטרסים של מירי רגב.

למה בעצם? כי הכדורגל הישראלי הוא חלק מקהילת כדורגל בינלאומית. הוא לא יכול לסגור את שעריו למשחקים בשבת. הוא צריך לשאוף לעזור לציבור הדתי - לא השחקנים אלא האוהדים - להגיע למשחקים. כן לנסות להזיז משחקים משבת. לפעול באופן רציני להפוך את יום ראשון ליום מנוחה נוסף, ודרך הידברות וללא כוחנות להקשיב למצוקות שלהם.

שוער הפועל פתח תקוה אבי איבגי. יוסי ציפקיס
מה שהשחקנים חושבים לא מעניין. מי מהם שלא רוצה לשחק בשבת, מוזמן לוותר על הכדורגל. מה שהם עושים כאן זאת אלימות לשמה ומרד לכל דבר. איבגי/יוסי ציפקיס

השחקנים לא חשובים. השחקנים הם עובדים. הם לא יכולים לקבוע למקום העבודה שלהם מתי לפעול. מי שלא רוצה, שלא יעבוד. זכותו. אי אפשר לכלוא את הספורט הישראלי. הספורט העולמי פועל בכל ימות השבוע, ועלינו להיות חלק מאורח החיים שלהם. אחרת, נקרוס. תארו לכם מצב שחנן ממן, שחקן ששמו קשור בתומכים להזיז את המשחקים בשבת, מקבל זימון לנבחרת ישראל, וזו משחקת במוקדמות המונדיאל ביום שישי. האם יוותר על הזימון היוקרתי? קשה להאמין. ואם אותו חנן ממן יקבל הצעה מליברפול? האם יוותר על ההזדמנות בגלל שרוב הליגה אנגלית משוחקת בשבת?

אתם יודעים את התשובה, אבל השאלה היא יותר גדולה מזה. האם נרשה לשחקני כדורגל לאיים על היותו של הכדורגל הישראלי חלק מהקהילה הבינלאומית. האם תסכימו לקבל שחקני נבחרת שמאיימים לא להופיע למשחקים בשבת. ונגיד שמשחקי הליגה יוזזו למוצ"ש. מה יעשה מאמן זר שיחליט לקיים אימון מסכם יום לפני, בדיוק בשעת המשחק. או אם ירצה לקיים אימון בוקר ביום המשחק. זה הרי בלתי אפשרי. אסור להקשיב לשחקנים.

לכן חובה להגיב באותה עוצמה לאותו מהלך כוחני של ארגון השחקנים – דעתכם לא רלוונטית. מי שחשוב כאן הוא הציבור הדתי בישראל, ולמצוקות שלו עלינו להקשיב ובבעיות שלו עלינו לטפל בצורה שקולה וחכמה. בלי טלאי של יועץ משפטי או עוד רעיון אווילי של מירי רגב. לגבי השחקנים – הם לא חשובים. כל עוד אלו תנאי העבודה, אתם רשאים לבחור האם אתם רוצים להיות חלק. מי שיפתח עבורם אופציה אחרת, מסכן את היותו של הכדורגל הישראלי חלק מהעולם הגדול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully