וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורובאסקט: ספרד התאוששה מול איסלנד, קרואטיה ניצחה את הולנד

הספרדים הביסו 72:99 וייאבקו על הכרטיס לשמינית הגמר במחזור הסיום מול גרמניה, שהפסידה לאיטליה. הקרואטים הבטיחו את המקום השני בבית ג'. צרפת ניצחה את רוסיה 67:74. סרביה ויוון מושלמות

צילום מסך
שחקן נבחרת גרמניה דניס שרודר מול שחקן נבחרת איטליה אנדראה ברניאני. AP
29 נקודות שלו לא הספיקו. שרודר/AP

שלב הבתים של היורובאסקט נמצא לקראת הכרעה, והיום (רביעי) נערך המחזור הלפני אחרון. במסגרת הבית הישראלי הביסה פינלנד הנהדרת 59:88 את בוסניה, בעוד שרוסיה המאכזבת הפסידה לצרפת המושלמת בקרב הקצוות בבית. בבית ב' החזק סרביה נותרה מושלמת אחרי 72:91 על טורקיה, ואיטליה ניצחה את גרמניה לאחר הארכה, בעוד שספרד טיילה מול איסלנד. יוון שמרה על מאזנה המושלם עם 72:83 על סלובניה, בעוד אוקראינה הפתיעה את לטביה בבית ד' עם 74:75.

נבחרת פינלנד חוגגת. FIBA, אתר רשמי
עוד הצגה של הפינים./אתר רשמי, FIBA

בית א'

רוסיה - צרפת 74:67

גם במשחק לפרוטוקול בבית הישראלי שבו רוסיה מובילה כמעט לכל אורכו, היא מצליחה להפסיד בנאיביות גדולה ותקווה לנצח מחר את בוסניה כדי לפחות לחזור הבייתה עם ניצחון אחד לרפואה. נאנדו דה קולו (13) הוביל רשימה של ארבעה שחקנים בדאבל פיגרס לצרפתים. טוני פארקר הסתפק ב-12 נקודות ו-4 אסיסטים. ויטאלי פרידזון בלט מעל כולם אצל הרוסים עם 20 נקודות ששוב לא הספיקו.

פינלנד - בוסניה 59:88

הפינים פתחו טוב יותר ועלו ל-10:19, בוסניה לא אמרה נואש, ואלמדין קיקנוביץ' שהצטיין מול ישראל צימק ל-25:21, אך הסקנדינבים החלו לצלוף מבחוץ וירדו לחדרי ההלבשה ב-27:41. המומנטום הפיני נמשך עם רבע השלישי מושלם של 15:31, שקבע 42:72 מדהים. מיותר לציין שמשם בוסניה כבר לא חזרה. ג'מאר ווילסון הצטיין עם 16 נקודות, פטרי קופונן הוסיף 14 ו-6 אסיסטים ומאטי נוטינן תרם 13. את הבוסנים הוליך דרשקו אלביאניץ' עם 14.

שחקן נבחרת סרביה מירוסלב ראדוליצ'ה מול שחקן נבחרת טורקיה סמיח ארדן. AP
מושלם. ראדוליצ'ה מול ארדן/AP

בית ב'

סרביה - טורקיה 72:91

הסרבים הנהדרים שמרו על מאזנם המושלם והבטיחו העפלה לשמינית הגמר מהמקום הראשון. טורקיה, מצידה, עומדת כעת על מאזן של 2:2, וגורלה יוכרע במחזור הסיום. המחצית הראשונה היתה כל כולה סרביה: מילוש תאודוסיץ' ניהל נפלא את המשחק וחילק לא פחות מ-10 אסיסטים ב-15 דקות, מירוסלב ראדוליצ'ה עשה ככל העולה על רוחו בצבע, ובעזרת רבע ראשון של 14:30 ירדו האדומים לחדרי ההלבשה ביתרון מבטיח של 35:53. משם והלאה היה זה גארבג' טיים אחד ארוך. ראדוליצ'ה סיים כקלע המוביל עם 20 נקודות ב-18 דקות, תיאודוסיץ' הוסיף 17 ו-13 אסיסטים וניקולה קליניץ' תרם 15 נקודות למנצחת. את המפסידה הוליך בובי דיקסון עם 16, סמיח ארדן הוסיף 14.

איטליה - גרמניה 82:89 (אחרי הארכה)

אחרי ההצגה הגדולה מול ספרד אתמול, איטליה השיגה עוד ניצחון גדול בתום בתום מותחן גדול מול מארחת הבית והבטיחה את מקומה בשמינית הגמר. גרמניה הוליכה לאורך שלושה רבעים, אבל האיטלקים חזרו לאט לאט וסל של גאלינרי 13 שניות לסיום הזמן החוקי קבע שוויון 76 והארכה. דקה לתום ההארכה התוצאה עמדה על שוויון 82, אבל כאן האיטלקים טסו עם ריצת 0:7 בראשותם של גאלינרי ובלינלי וניצחה את הגרמנים, שבמחזור הסיום ייפגשו את ספרד לקרב אדיר על הכרטיס האחרון לשמינית הגמר מהמקום הרביעי בבית המוות.

דאלינו גאלינרי, שקלע 29 אתמול מול הספרדים, הסתפק הפעם "רק" ב-25 נקודות ו-9 ריבאונדים. מרקו בלינלי ואנדראה ברניאני הוסיפו 17 כ"א ואלחנדרו ג'נטילה תרם 15 למנצחים. בגרמניה רק דניס שרודר הגיע לעבודה עם 29 נקודות ו-7 אסיסטים, אבל דירק נוביצקי אכזב עם 14 נקודות ב-30 אחוז מהשדה.

איסלנד - ספרד 99:73

אחרי ההפסד הכואב לאיטלקים אתמול, הספרדים קיבלו יריבה בהזמנה כדי להתאושש ולחזור למסלול הניצחונות, אך הם עדיין לא בטוחים בשלב הבא ומחר ייפגשו את גרמניה לקרב אדיר מול המארחת על הכרטיס האחרון לשמינית הגמר, בדרך למפגש כנראה מול צרפת. אחרי פרשת הדגל הסרבי, ניקולה מירוטיץ' התרכז בכדורסל והוביל את הספרדים עם 22 נקודות, 14 מתוכן כבר ברבע הראשון. פאו גאסול הסנטר הבלתי נגמר תרם 21 למנצחים. ג'ון סטפנסון קלע 17 לאיסלנד החביבה, שהפכה בעל כורחה לבשר התותחים של הבית הכי חזק בטורניר.

שחקני נבחרת יוון חוגגים. AP
רוצים ללכת עד הסוף. שחקני נבחרת יוון/AP

בית ג'

יוון - סלובניה 72:83

יוון הנהדרת שומרת על המאזן המושלם ומבטיחה את המקום הראשון, סלובניה במאזן 2:2, ומחר תדע באיזה מקום תסיים את הבית. אחרי רבע ראשון צמוד יחסית ברחו היוונים ברבע השני, והוליכה 31:46 במחצית. הסלובנים צימקו ל-60:53, אך לא יותר. ואסיליס ספאנוליס הצטיין כשהוליך שישה שחקנים בספרות כפולות עם 19 נקודות ו-6 אסיסטים, יורגוס פרינטזיס הוסיף 16. מנגד, ערב מוצלח של יאקה בלאזיץ' (27 נקודות) וזוראן דראגיץ' (22) לא הספיק למפסידה.

קרואטיה - הולנד 72:78

קרואטיה מארחת הבית עושה את שלה והשיגה ניצחון שלישי בארבעה מחזורים שמבטיח לה מעשית את המקום השני בבית. קרונוסלאב סימון שנותן טורניר אישי מצוין שוב הוביל את הקרואטים עם 18. דאריו סאריץ' הוסיף 15 ואנטה טומיץ' סנטר ברצלונה תרם 13 למנצחים. רונאלד שפטנאר קלע 19 להולנדים החביבים, שזקוקים לנס במחזור הסיום מול יוון כדי להשאיר לעצמם סיכוי לעלות לשמינית הגמר.

מקדוניה - גיאורגיה 90:75

שחקן נבחרת יוון ואסיליס ספאנוליס. AP
הבטיח את המקום הראשון. ספאנוליס/AP

בית ד'

בלגיה - צ'כיה 64:66

הנבחרת של ננו גינזבורג עשתה צעד גדול אל עבר הבטחת המקום השני בבית ד' הצמוד. תומאס סטוראנסקי הצטיין עם חמש נקודות ב-35 השניות האחרונות ו-14 בסך הכל (בתוספת 9 אסיסטים), כשיאן וסלי הוליך עם 21 נקודות ו-12 ריבאונדים.

אוקראינה - לטביה 74:75

הפסד מפתיע מאוד ללטבים, ואוקראינה, שחוגגת ניצחון ראשון בטורניר, שומרת על סיכוי תיאורטי להעפיל לשמינית הגמר. אולכסנדר ליפוביי קלע את נקודות הניצחון מהקו, 15 שניות לסיום, כשקריסטפס יאניצ'נוקס ויאניס שטרלנייקס החטיאו בשניה האחרונה. קיריל פנסקו הצטיין אצל המנצחת עם 21 נקודות ו-10 ריבאונדים, דייויד ברטנס קלע 17 למפסידה.

אסטוניה - ליטא 64:62

אחרי ההפסד הכואב מול בלגיה, ליטא הייתה בדרך להפסד נוסף מול האסטונים החלשים שהיה מסבך אותה מאוד, אבל ריצת 0:9 בארבע הדקות האחרונות, כולל סל ניצחון של מאצ'וליוס 2 שניות לסיום העניק לליטאים ניצחון שמבטיח להם את המקום בשלב הבא ומחר הם ייפגשו את צ'כיה לקרב על המקום הראשון. אסטוניה מנגד עדיין בתמונה וגורלה יוכרע במחזור הסיום בקרב על הכרטיס לשמינית הגמר מול לטביה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully