וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: סרינה שוב גברה על ונוס, דג'וקוביץ' יפגוש את צ'יליץ' בחצי הגמר

בסיומו של קרב מרגש לעיני שורת סלבריטאים סרינה ניצחה 2:6, 6:1, 3:6 את אחותה הגדולה ושמרה על החלום, ותפגוש בחצי את רוברטה וינצ'י הוותיקה. ניצחון דרמטי לצ'יליץ' על צונגה בחמש מערכות, יפגוש את דג'וקוביץ' שהדיח את לופס

AP

סרינה וויליאמס הצליחה הלילה (רביעי) לגבור שוב על אחותה הגדולה ונוס, 2:6, 6:1, 3:6, ולשמור על חלום הזכייה בכל ארבעת תארי הגרנד סלאם באותה שנה. לעיני אצטדיון מפוצץ ונרגש ועמוס בסלבריטאים, סרינה התגברה על מערכה שנייה חלשה בטרם ניצחה בקרב הטעון. בחצי הגמר תפגוש סרינה את רוברטה וינצ'י האיטלקייה, שעלתה לראשונה בקריירה למעמד זה אחרי שגברה על קיקי מלאדנוביץ' בשלוש מערכות.

סרינה וויליאמס, ונוס וויליאמס, אליפות ארה"ב. רויטרס
חיבוק מרגש. סרינה ואחותה הגדולה/רויטרס

המדורג ראשון בעולם נובאק דג'וקוביץ' גבר על פליסיאנו לופס בארבע מערכות, 1:6, 6:3, 3:6, 6:7 (2), ויפגוש בחצי הגמר את מרין צ'יליץ', שהבטיח את מקומו בין ארבעת האחרונים אחרי ניצחון בחמש מערכות על ג'ו ווילפריד צונגה, 4:6, 4:6, 6:3, 7:6 (3), 4:6.

היום ייקבעו שאר העולים לחצי הגמר, כשבשני רבעי הגמר האחרים, כזכור, פטרה קביטובה נגד פלאביה פנטה וסימונה האלפ נגד ויקטוריה אזרנקה, ואצל הגברים סטן ואוורינקה מול קווין אנדרסון ורוג'ר פדרר מול רישאר גאסקה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
הטניסאי הקרואטי מרין צ'יליץ'. AP
ניצחון 12 ברציפות בפלשינג מדו. צ'יליץ'/AP

גברים

מארין צ'יליץ' (קרואטיה, 9) - ג'ו ווילפריד צונגה (צרפת, 19) 4:6, 4:6, 6:3, 7:6 (3), 4:6

הקרואטי עדיין חולם על שחזור הזכייה בתואר מהשנה שעברה, והלילה עבר ברבע הגמר את ג'ו ווילפריד צונגה והוכיח לא רק טניס איכותי, אלא גם לא מעט אופי. הרצף של צ'יליץ' בארה"ב כבר עומד על 12 ניצחונות רצופים, אבל הפעם זה הלך לא קל. צונגה הציל שלוש נקודות משחק במערכה הרביעית וכפה מערכה מכרעת אחרי שהיה בפיגור 2:0, ונראה היה שהמומנטום עובר לצרפתי, אבל האלוף מאשתקד ידע לסגור את הסיפור בסט החמישי.

במצב של שוויון 2:2 במשחקונים הוא השיג שבירה על האפס, ואז במצ' פוינט החמישית שלו, הוא גם הצליח להשלים את הניצחון אחרי ארבע שעות. "זה היה קרב מנטלי מרשים, במיוחד אחרי שהפסדתי את המערכה הרביעית", הודה צ'יליץ', שהכה 29 אייסים. הקרואטי סיים עם 63 ווינרים מול 37 שגיאות לא מחויבות, ואיבד את ההגשה שלו רק פעם אחת במהלך ההתמודדות (צונגה סיים עם 1 מ-10 בנקודות שבירה). הצרפתי חבט 59 ווינרים, אבל גם 58 שגיאות לא מחויבות ולא הצליח לרשום את הישג השיא שלו בארה"ב.

נובאק דג'וקוביץ' מברך את פליסיאנו לופס. רויטרס
טורניר מצוין, מול נולה זה לא מספיק. פליסיאנו לופס/רויטרס

נובאק דג'וקוביץ' (סרביה, 1) - פליסיאנו לופס (ספרד, 18) 1:6, 6:3, 3:6, 6:7 (2)

אחרי שעתיים ו-38 דקות, אחרי 1:00 בלילה שעון ניו יורק, גם נובאק דג'וקוביץ' הצליח לעלות לחצי הגמר, אחרי ניצחון שני ברציפות על יריב ספרדי (באוטיסטה אגוט בשמינית), כשהוא עולה למאזן 0:6 מול לופס. גם אם הוא לא נראה בשיאו, דג'וקוביץ' המשיך ביכולתו היציבה והבלתי מנוצחת, ולמעשה גם כשאיבד מערכה נראה בשליטה, והלילה סיים עם 9 אייסים (ללא שגיאות כפולות) ועם 36 ווינרים (ורק 17 שגיאות לא מחויבות). דג'וקוביץ' איבד את ההגשה רק פעם אחת במהלך המשחק (לופס עם 1 מ-6 בנקודות שבירה), כשהספרדי מצדו מפציץ 14 אייסים אבל לצד 36 ווינרים סבל מ-48 שגיאות לא מחויבות.

הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ'. AP
הראשון בעולם מחכה לאלוף בדרבי יוגו. נולה/AP
הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ'. רויטרס
איבד את קור הרוח, והתאושש. דג'וקוביץ'/רויטרס

נולה פתח טוב, כשניצח שישה מתוך שבעת המשחקונים הראשונים (במהלך רשם רק טעות לא מחויבת אחת), אבל אחרי שהפסיד את המערכה השנייה דג'וקוביץ' נראה עצבני, והחל לצעוק בזעם על הכיסא שלו. לאחר מכן חזר מרוכז למגרש כדי לזכות בשתי המערכות הבאות. בשובר השוויון של המערכה הרביעית הוא שוב התעלה, עלה ל-1:6 מהיר והשלים את הניצחון, בניסיון לזכות בתואר שני שלו בארה"ב. "המערכה הרביעית הייתה פתוחה, אני שמח שלקחתי אותה", אמר דג'וקוביץ' בסיום, "זה היה משחק מתסכל לפרקים, אבל זה רבע גמר גרנד סלאם, זה מה שאתה מצפה". לאחר מכן הודה לקהל: "תודה שנשארתם עד שעה כזו מאוחרת, הוכחתם שוב עד כצה אתם אוהבים טניס".

הטניסאית האמריקאית סרינה וויליאמס. רויטרס
לוחמת, גם מול אחותה. סרינה/רויטרס

נשים

סרינה וויליאמס (ארה"ב, 1) - ונוס וויליאמס (ארה"ב, 23) 2:6, 6:1, 3:6

הבאז מסביב לאצטדיון היה כמו לפני קרב אגרוף בלאס וגאס, עם שורה של ידוענים ביציע (קים קרדשיאן ודונלד טראמפ), אבל בסופו של דבר סרינה שמרה על חלום הגרנד סלאם השנתי, ועשתה עוד צעד חשוב בדרך לגרנד סלאם ה-22 שלה בקריירה. המשחק נפתח טוב מבחינת ונוס, שנראתה לוחמנית, אבל סרינה הצליחה להשיג שבירות במשחקונים החמישי והשביעי וזכתה במערכה הראשונה. במערכה השנייה ונוס שוב הזכירה את ימיה הדומיננטיים, שהביאו לה שבע תארי גרנד סלאם בקריירה, ועם שתי שבירות שלה (ובעזרת לא מעט שגיאות של אחותה הצעירה) הצליחה להשוות את מאזן המערכות.

קנדל ג'נר (במרכז) לצד קים קרדישיאן, ג'יג'י חדיד, באליפות ארה"ב. AP
חולות על טניס. ג'נר, חדיד וקרדשיאן/AP
דונלד טראמפ ובת זוגו מלאניה באליפות ארה"ב. AP
נהנה מהחיים. טראמפ/AP

עם זאת, במערכה המכרעת סרינה ידעה שוב להתעלות על עצמה, ולהתקרב לתואר שיבטיח לה את ההישג שרק מורין קונלי (1953) מרגרט קורט (1970) ושטפי גראף (1988) עשו במהלך ההיסטוריה. בסיום המשחק שנמשך 98 דקות האחיות התחבקו ליד הרשת. "זה רגע נהדר", אמרה סרינה, "זאת היריבה הכי קשה ששיחקתי מולה כל חיי, והאדם הכי טוב שאני מכירה. כך ששיחקתי גם מול החברה הכי טובה שלי וגם מול היריבה הכי קשוחה שלי בטניס הנשים, כך שהיה לי יום מאוד קשה".

סרינה, שהכתה 12 אייסים ו-14 ווינרים בגב היד (מתוך 35 ווינרים בסך הכל), אמרה שכשהמשחק מתחיל, קשרי המשפחה נשכחים. "כשאני משחקת מולה, היא משחקת כל כך טוב, שאני לא חושבת עליה כעל אחותי בזמן שהיא מפציצה סרבים ומריצה אותי", אמרה סרינה, שעלתה למאזן 11:16 מול אחותה, "התאמנו כל החיים כדי להיות על המגרש הזה".

רוברטה וינצ'י טניסאית איטלקייה. GettyImages
הרגע הגדול בקריירה. וינצ'י/GettyImages

רוברטה וינצ'י (43) - קיקי מלאדנוביץ' (40) 3:6, 7:5, 4:6

רוברטה וינצ'י, האיטלקייה הוותיקה והמנוסה, העפילה לראשונה בקריירה לחצי גמר אליפות ארצות הברית הפתוחה לאחר שניצחה 3:6, 7:5, 4:6 את קיקי מלאדנוביץ', הצרפתייה בת ה-22 תוך 2:32 שעות. מלאדנוביץ' חבטה לא פחות מ-51 ווינרים במהלך המשחק לעומת 22 של יריבתה, אך הוסיפה גם 64 שגיאות בלתי מחויבות לעומת 24 בלבד של יריבתה.

וינצ'י, שמתמחה בזוגות ואף מחזיקה בתואר גרנד סלאם בזוגות, רשמה הישג שיא ב-18 שנות קריירה ביחידות. היא נהנתה מלא מעט "מזל" כשג'יני בושאר פרשה בשמינית בגלל פציעה, דבר שהעניק לה לא רק עלייה חלקה לרבע, אלא גם עוד יום מנוחה, שעזר לה לא מעט במערכה השלישית. "זה רגע מדהים עבורי", הודתה, "בסוף שתינו נתנו כל מה שהיה לנו, וכנראה גם היינו לחוצות ומפוחדות, כך שאני מאושרת שעשיתי את זה".

דג'וקוביץ' העצבני מקלל

אופרה ווינפרי באליפות ארה"ב. רויטרס
אופרה בקהל/רויטרס
כריס טאקר באליפות ארה"ב. רויטרס
גם כריס טאקר/רויטרס
בילי ג'ין קינג באליפות ארה"ב. רויטרס
בילי ג'ין קינג חוגגת/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully