וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארז אדלשטיין: "זה מרגיז, לא היינו צריכים להפסיד במשחק הזה"

יהונתן אליהו, מונפלייה

7.9.2015 / 20:46

מאמן נבחרת ישראל הגיב להפסד 86:84 לבוסניה בתום הארכה: "היינו צריכים לעשות עבירה במהלך האחרון. זה אכזרי מאוד". עומרי כספי: "העייפות שיחקה תפקיד". וגם: תמונת הסיכויים להעפלה לשמינית הגמר

אימג'בנק - AFP

אחרי פתיחה מושלמת של שני ניצחונות בשני משחקים, ספגה הערב (שני) נבחרת ישראל הפסד ראשון וכואב במיוחד. הנבחרת של ארז אדלשטיין נוצחה 86:84 לבוסניה במחזור השלישי של בית א' ביורובאסקט. עומרי כספי בלט אצל ישראל עם 29 נקודות, ליאור אליהו וגל מקל קלעו 14 כל אחד.

מאמן נבחרת ישראל ארז אדלשטיין. AFP, מערכת וואלה! NEWS
אכזבה גדולה. אדלשטיין/מערכת וואלה! NEWS, AFP

אאוץ': נבחרת ישראל הפסידה 86:84 לבוסניה בהארכה
אפשר להפסיד פעמיים ולעלות: כל תרחישי הבית הישראלי

מאמן ישראל ארז אדלשטיין אמר בסיום: "מרגיז, לא היינו צריכים להפסיד. לכולם היה ברור שהיינו רק צריכים לעשות עבירה במהלך האחרון. בלי שמות והאשמות. אנחנו קבוצה ואנחנו מתמודדים עם זה כקבוצה. היו שתי אופציות - או פאול על החצי, או פאול בקבלת הכדור. זה היה אכזרי.

עוד באותו נושא

נבחרת ישראל הפסידה לבוסניה 86:84 ולא הבטיחה העפלה לשלב הבא ביורובאסקט

לכתבה המלאה
עומרי כספי שחקן נבחרת ישראל. AFP
כספי מטביע, גם 29 נקודות שלו לא הספיקו/AFP

"גם ברבע השלישי פתחנו טוב והובלנו כבר ב-16 הפרש, אבל אין גארבג' טיים ברמה הזאת. זה קורה. שיחקנו נגד הבוסנים גם במשחק אימון, גם שם הובלנו 14 הפרש וגם שם הפסדנו בהארכה. הם קשוחים, לא מוותרים, יודעים לקלוע שלשות ולהפעיל לחץ, ומצד שני אנחנו החטאנו עונשין ועשינו טעויות. באנו היום וידענו את כל הדברים, אבל דברים קטנים מנצחים משחקים גדולים. זה מה שנגזר על ישראל, הכל קשה, אבל אלה דברים שקורים. זה היה טוב כשניצחנו וגם היום לא הייתה סיבה שנפסיד במשחק.

"מה המשמעות של ההפסד? שמחר יש יום חופש, נבוא למלון ונירגע. צריך לדעת להתאושש, להרים את הראש, ולהשיג עוד ניצחון. חבל, כי שיחקנו בהמון רגעים מצוין, וזה ממש מיותר. שומעים את ההוראות של המאמנים, ועדיין עשינו טעויות. על דברים קטנים אתה נופל. שום דבר לא קל, אין מה לעשות. זה משחק שלישי בשלושה ימים.

"לא היינו צריכים להגיע למצב הזה, אבל נשב מחר ונירגע. היו יותר מדי איבודי כדור, מסירות ביד אחת, החטאות, אלה דברים שנותנים ליריבה ביטחון. יש עוד משחקים בבית, אי אפשר לחשוב יותר מדי רחוק. לא הגיע לנו להפסיד, זה לא היה צריך לקרות. הובלנו 7 הפרש בהארכה, הקבוצה השנייה הייתה גמורה, ואז הטעויות פגעו בנו".

בהמשך אמר אדלשטיין ש"כשאתה מפסיד אתה בודק את הסטטיסטיקה, אבל לבדוק סטטיסטיקה זה ללוזרים. הובלנו רוב הדקות, הובלנו בשבע בהארכה, ולא ניצלנו את האפשרות לעשות עבירה חכמה שהייתה מנצחת לנו את המשחק. אבל אפילו השחקנים הכי חכמים והכי מנוסים בעולם הולכים על האינסטיקטים שלהם במהלך משחק. לא קרה כלום, זה רק כדורסל. זה הפסד לא מחויב, ידענו שבוסניה תחזור ולא תוותר. אם מדברים על כדורסל, הם הקשו עלינו בריבאונד, והחטאנו יותר מדי זריקות מהעונשין שעלו לנו ביוקר במשחק מסוג כזה. מחר יש לנו יום חופש, פולנד גם בלחץ, ננוח קצת ונחשוב על המשחק ונשחק". על מצבו של ליאור אליהו: "אני עדיין לא יודע בדיוק מה קורה איתו, אבל יש לו לב גדול והוא יהיה בסדר".

גל מקל שחקן נבחרת ישראל (שמאל) מול נבחרת בוסניה. AFP
"מתסכל, היינו כמה שניות מלהבטיח לפחות את המקום השלישי, עכשיו הקלפים מתערבבים מחדש". מקל/AFP

עומרי כספי הוסיף: "חבל, באסה גדולה. ידענו שזה יהיה משחק על עלייה, דברים קצת התפקששו לנו בזמן החוקי והם ניצחו בהארכה. זה כבר היה בידיים שלנו, היינו צריכים לנצח כי אנחנו טובים יותר, ידענו בדיוק מה צריך לעשות. המשחק לא היה גמור, אין שום משחק גמור, כל המשחקים צמודים. הם העלו את רמת האינטנסיביות, וגם העייפות שיחקה תפקיד. קשה מאוד לשחק שלושה ימים רצוף, אולי מזה הגיעו האיבודים וההחטאות שלא היינו צריכים להחטיא. הם קלעו שלשה ענקית.

"מול פולין יהיה משחק מאוד חשוב. ננוח טוב, נירגע, וננסה להגיע מוכנים. יש להם נבחרת מאוד מוכשרת, עם הסנטר הכי טוב באליפות, מרצ'ין גורטאט. יהיה קשה מאוד, נצטרך לעשות את העבודה".

שחקן נבחרת בוסניה אלמנדי קיקאנוביץ' מול ליאור אליהו. AFP
"וקלענו זריקות אדירות". קיקאנוביץ'/AFP

מנגד, המאמן המנצח דושקו איבנוביץ': "זה היה יום מכריע בשבילנו. לאורך כל המשחק לא באמת האמנו שנפסיד. היו לנו צ'אנס טוב לנצח היום וזה הכדורסל. נערכנו כמו שצריך למשחק הזה. המשחק הבא מול פינלנד יהיה משחק של להיות או לחדול".

אלמדין קיקאנוביץ', שקלע את סל הניצחון של הבוסנים: "היינו זקוקים לניצחון הזה. המחצית הראשונה הייתה קשה, נתנו להם לקלוע נקודות קלות. אבל במחצית השנייה עשינו את כל המאמצים בהגנה, במיוחד על כספי וקלענו זריקות אדירות. הם כבר היו ביתרון שש בהארכה, אבל הראינו אופי. זה חשוב לביטחון שלנו".

על המהלך המכריע: "הכדור איכשהו הגיע לעברי בשנייה האחרונה. בסוף ההארכה אלכס רנפרו עשה עבודה פנטסטית. הוא נתן לי מסירה ואיכשהו הצלחתי לקלוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully