וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות ארה"ב: קווין אנדרסון העיף את אנדי מארי, פדרר ברבע הגמר

הדרום אפריקאי הפתיע עם 6:7, 3:6, 7:6, 6:7 אחרי 4:18 שעות. השוויצרי הנפלא גירד 6:7, 6:7, 5:7 מול ג'ון איזנר. גאסקה הדיח את ברדיך, גם ואוורינקה בפנים. בנשים: אזרנקה והאלפ העפילו

קווין אנדרסון טניסאי דרום אפריקאי. GettyImages
יומו הגדול. אנדרסון/GettyImages

גברים

רוג'ר פדרר (2, שוויץ) - ג'ון איזנר (13, ארה"ב) 6:7, 6:7, 5:7

השוויצרי האגדי לא זכה באליפות ארה"ב מאז 2008, אבל לפחות כרגע הוא נראה מצוין וגם אחרי המשחק הקשה הזה, טרם שמט מערכה. האמריקאי הענק חבט ל-17 אייסים, אבל פדרר הגיב עם 15 משלו ואף אחד משני הטניסאים לא הצליח להשיג שבירה בשתי המערכות הראשונות. שובר השוויון הראשון נגמר ב-0:7 מוחץ לפדרר, השני כבר היה הרבה יותר מסובך, אבל גם ממנו יצא השוויצרי עם ידו על העליונה ועם 6:8. גם המערכה השלישית הלכה צמוד, עד שבסופו של דבר, פדרר השיג סוף כל סוף את השבירה הראשונה והאחרונה שלו במשחק (סיים עם 1 מ-10 באפשרויות שבירה, לעומת 0 מ-5 של איזנר), כאשר במשחקון ה-12 הוא עלה ל-0:40 מהיר וסגר עניין.

אנדי מארי (3, בריטניה) - קווין אנדרסון (15, דרום אפריקה) 7:6, 6:3, 6:7, 7:6

אחת ההפתעות הגדולות בטורניר עד כה נפלה לאחר שהדרום אפריקאי הפגיז 25 אייסים ורשם את ניצחונו השני בקריירה מול מארי, תוך שהוא נוקם בסקוטי על ההפסד בגמר בקווינס לפני כחודשיים. מארי ניסה להשיב מלחמה ובעצמו חבט ל-19 אייסים, אך זה לא הספיק כאשר אנדרסון משיג לא פחות מ-81 ווינרים ומתגבר על 57 טעויות לא מחויבות במשחק עוצמתי מאוד מבחינתו. אחרי ניצחון בשובר השוויון הראשון, אנדרסון כבר עלה ל-0:2 במערכות לפני שמארי השאיר את עצמו בתמונה בשובר השוויון השני. אלא שגם המערכה הרביעית הגיעה לשובר שוויון ושם, אנדרסון פשוט דרס את מארי, שלא השיג אף נקודה והודח אחרי ארבע שעות ו-18 דקות מתישות.

סטן ואוורינקה (שוויץ, 5) - דונלד יאנג (ארה"ב, 68) 4:6, 6:1, 3:6, 4:6

המסע הקסום של יאנג הסתיים. האמריקאי, שחזר פעמיים מפיגור 2:0 במערכות במהלך שלושת משחקיו בטורניר, נעצר בשמינית הגמר על ידי השוויצרי, שלא התרשם מההתלהבות של הטניסאי המקומי. אומנם במערכה השנייה ואוורינקה איבד שליטה ואף שבר מחבט בתסכול, אבל בהמשך זה הלך חלק יותר. ואוורינקה הכה 11 אייסים ו-52 ווינרים, בטרם ניצח בשעה ו-59 דקות. השוויצרי עוד איבד נקודת משחק אחת, אבל הצליח לסיים את המשחק עם 100 אחוזי הצלחה בנקודות שבירה (4 מ-4), ועלה לשלב הבא למרות 48 שגיאות לא מחויבות. בשלב הבא, לעומת זאת, גם הוא יודע שהוא יצטרך לשחק טוב יותר.

תומאש ברדיך (6, צ'כיה) - רישאר גאסקה (12, צרפת) 2:6, 6:3, 6:4, 6:1

לפני המשחק הזה, המאזן בין שני הטניסאים עמד על 6:6, אולם שלושת המשחקים האחרונים הלכו לברדיך. לא הפעם. גאסקה, שכיכב מול טומיץ' בסיבוב השלישי, היה במיטבו גם בשמינית הגמר ולאחר שהפסיד את המערכה הראשונה די בקלות, הוא החל לדרוס את הצ'כי המתוסכל ולא הותיר לו סיכוי, מה שסידר לו בפעם השנייה בקריירה (והשנייה בתוך שלוש שנים) את המקום ברבע גמר אליפות ארצות הברית.

רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי. AP
קשה, אבל מספיק. פדרר/AP
סימונה האלפ טניסאית רומנייה. רויטרס
התגברה על החום, העייפות והפציעה. האלפ/רויטרס

נשים

סימונה האלפ (2, רומניה) - סאבין ליזיקי (24, גרמניה) 7:6 (6), 5:7, 2:6

המדורגת שנייה בעולם רשמה את הישג השיא שלה באליפות ארה"ב עם ההעפלה לרבע הגמר, ועשתה את זה בסיומו של קרב קשה ומתיש, אחרי שחזרה מפיגור תחת החום הכבד בניו יורק. להאלפ היו מספר הזדמנויות נוחות לנצח במערכה הראשונה, אבל איכשהו איבדה את זה לגרמנייה בשובר השוויון. לאחר מכן ירדה לטיפול רפואי. ליזיקי קיוותה להמשיך במומנטום, אבל סיפקה טניס מאוד לא יציב, ואיבדה את ההגשה במשחקון ה-11 של הסט השני, ואת המערכה כולה. בשלב הזה השתיים ירדו להפסקת שתייה של עשר דקות, לאור החום הכבד. במערכה השלישית הרומנייה כבר השתלטה על המשחק בזכות הכושר העדיף שלה, בעוד ליזיקי המקרטעת סבלה מחוסר יציבות וסיימה את המשחק עם 72 (!) שגיאות לא מחויבות (מול 37 ווינרים). האלפ, שגם היא זייפה לפרקים במשחק שנמשך שעתיים ו-38 דקות (18 ווינרים בלבד מול 33 שגיאות לא מחויבות), תפגוש בסיבוב הבא את אזרנקה. "זה היה משחק משוגע, משחק של מלחמה", הודתה המנצחת, "אבל אני באמת מסופקת מההעפלה לרבע הגמר".

ויקטוריה אזרנקה (20, בלארוס) - ברברה לפצ'נקו (ארה"ב) 3:6, 4:6

ויקטוריה אזרנקה (20), שהגיעה בעבר פעמיים לגמר אליפות ארצות הברית ב-2012 ו-2013, עלתה לרבע הגמר אחרי 3:6, 4:6 על ברברה לפצ'נקו האמריקאית אחרי 98 דקות, כלומר שעה ו-38 דקות. אזרנקה הגישה 2 אייסים וחבטה 19 ווינרים ו-16 שגיאות לא מחויבות.

פטרה קביטובה (5, צ'כיה) - יוהאנה קונטה (בריטניה) 5:7, 3:6

הצ'כית המנוסה שמה סוף למסע הקסם של הבריטית, שלפני התחרות דורגה רק במקום ה-97 בעולם. קביטובה, שתתמודד מול פנטה על המקום בחצי הגמר, נאלצה לעבוד קשה אבל ידעה לשבור בנקודות המפתח ומנגד, לא אפשרה לקונטה לנצל אף אחת מחמש נקודות השבירה שהשיגה. בווינרים, המאזן עמד על 10:28 לקביטובה וככה עולים לרבע הגמר.

פלאביה פנטה (איטליה, 26) - סמנתה סטוסור (אוסטרליה, 22) 4:6, 4:6

פנטה השלימה את המשימה תוך 78 דקות בלבד והפכה לאיטלקייה השנייה שמעפילה לרבע הגמר אחרי רוברטה וינצ'י (שניצלה את הפרישה של ג'יני בושאר). עבור פנטה זו הופעה שלישית ברציפות ברבע הגמר בפלשינג מדו (ופעם שישית בקריירה), אחרי שהשלימה ניצחון שביעי בשבעת מפגשיה מול סטוסור, האלופה מ-2011, שנמצאת הרחק משיאה. האוסטרלית סיימה את המפגש עם 35 שגיאות לא מחויבות (מול 21 ווינרים), ולא ניצלה אף אחת מ-4 אפשרויות השבירה שהיו לה. פנטה, לעומת זאת, זכתה ב-85 אחוז מהנקודות על ההגשה הראשונה, והשלימה את הניצחון עם פורהנד עוצמתי, הווינר ה-18 שלה במשחק.

ויקטוריה אזרנקה טניסאית בלארוסית. Streeter Lecka, GettyImages
היא כבר ברבע הגמר. אזרנקה/GettyImages, Streeter Lecka
הטניסאית הבריטית ג'ואנה קונטה. AP
רוצה להמשיך במסע הקסום. יוהאנה קונטה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully