וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדאל: "נלחמתי עד הסוף. זה לא משחק שהפסדתי, זה משחק שפוניני ניצח"

השור ממאיורקה הודח מאליפות ארה"ב אחרי שכבר הוביל 0:2 במערכות, אך נכנע לקאמבק אדיר של האיטלקי: "שיחקתי את המשחק הרגיל שלי אבל זה לא הספיק". פוניני: "לא יודע איך עשיתי את זה"

פאביו פוניני לאחר ניצחונו על רפאל נדאל, אליפות ארצות הברית. AP
גיבור היום בפלשינד מדו. פוניני/AP

אחרי 89 דקות משחק לוח התוצאות באצטדיון ארתור אש הראה 3:6, 4:6 לרפאל נדאל. לאלפים שישבו ביציעים היה הרושם שהשור ממאיורקה יעלה ממוקד למערכה השלישית, ינצח את פאביו פוניני, ויעפיל לשמינית גמר אליפות ארצות הברית. ייתכן שגם האיטלקי עצמו הרגיש כך, אבל כשהחלה המערכה השלישית הסיפור קיבל תפנית סנסציונית. פוניני כבר פיגר 3:1 אך שבר ל-33, ובמשחקון העשירי הצליח לשבור שוב את השור ממאיורקה בדרך ל-4:6. נדאל אמנם שבר את פוניני במשחקון הראשון של המערכה הרביעית, אך איבד את קור רוח, איבד את הריכוז, נשבר פעמיים והאיטלקי השווה ל-2:2 עם 3:6 מרשים. במערכה החמישית השניים היו מתוחים ולא יציבים, שברו זה את זה ברצף עד שפוניני הצליח לשמור על ההגשה, לנצח 4:6, ולהיות הטניסאי הראשון שגורם לנדאל להפסיד בגרנד סלאם אחרי שהוביל 0:2 במערכות.

פוניני, המדורג 32 בעולם ובטורניר, פגש את נדאל שבע פעמים בעבר, ואמנם אחרי המפגש השמיני נדאל מוביל במאזן 3:5, אבל שלושת הניצחונות של האיטלקי על השור ממאיורקה היו השנה. פוניני הכה 70 ווינרים לעומת 30 בלבד של נדאל, ובסיום המשחק שהסתיים ב-01:25 בלילה שעון ניו יורק, הוא אמר לקהל: "אני לא יודע איך עשיתי את זה". עבור האיטלקי זהו הישג שיא בטורניר, והוא מעולם לא עבר שמינית גמר בגרנד סלאם כך שיש עוד חלום שעליו להגשים בסיבוב הבא.

רפאל נדאל לאחר הפסדו לפאביו פוניני בסיבוב השלישי, אליפות ארצות הברית. AP
עכשיו הוא במאזן 1:153 במשחקי גרנד סלאם בהם הוא הוביל 0:2. נדאל/AP

"פרידה קשה לנדאל", הייתה הכותרת ב"אס" להפסד המפתיע. "יש פעם ראשונה לכל דבר, לטוב וגם לרע. לנדאל היה מאזן של 0:153 במשחקי גרנד סלאם בהם הוביל 0:2, אבל הגאון האיטלקי מסן רמו מנע עוד חגיגה".

"פוניני שיחק נהדר", החמיא רפאל נדאל ליריבו, "זה לא משחק שהפסדתי, זה משחק שפוניני ניצח. אני מקבל את זה. אני לא שמח מזה שהוא שיחק טוב ממני, אבל זה קורה. הוא היה טוב ממני, ואני לא שיחקתי רע, שיחקתי את המשחק הרגיל שלי אבל זה לא הספיק. נלחמתי עד הנקודה האחרונה, הגישה שלי הייתה טובה אבל לא הספיקה. מה שחשוב לי זה שנלחמתי, וזה מה שאני עושה כל הקריירה. לאורך העונה לא הצלחתי להילחם כמו שנלחמתי היום אז זה שיפור מבחינתי, אני לוקח גם דברים חיוביים מההפסד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully