וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות ארה"ב: רפאל נדאל הודח בסיבוב השלישי לאחר שהפסיד לפוניני

הספרדי הפסיד לראשונה משחק גרנד סלאם בו הוביל 0:2 במערכות, כשהאיטלקי חולל קאמבק אדיר והדהים כשניצח 6:3, 6:4, 4:6, 3:6, 4:6. דג'וקוביץ' גבר על ספי עם 3:6, 5:7, 5:7. גם האחיות וויליאמס עלו

רפאל נדאל לאחר הפסדו לפאביו פוניני בסיבוב השלישי, אליפות ארצות הברית. AP
התפרק והודח. נדאל/AP

הסיבוב השלישי באליפות ארצות הברית נפתח עם כמה משחקים מסקרנים מאוד, כשהסנסציה הגדולה הסתיימה בשבת בבוקר שעון ישראל. רפאל נדאל, שמעולם לא הפסיד משחק גרנד סלאם בו הוביל בשתי מערכות, נכנע בתום דו-קרב ענק שנמשך 3:50 שעות, ובסיומו פוניני ניצח 6:3, 6:4, 4:6, 3:6, 4:6, והודח מהטורניר. לפני כן גם נובאק דג'וקוביץ' וגם דויד פרר השיגו את הכרטיס לשמינית הגמר, שם כבר מחכים מארין צ'יליץ' וג'ו ווילפריד צונגה. אצל הנשים הבטיחו האחיות וויליאמס מקום בשלב הבא, וגם ג'יני בושאר לא מעדה ועלתה לשמינית.

הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ'. AP
עבר את הסיבוב השלישי בשלום. דג'וקוביץ'/AP

גברים

זה היה קרב גלדיאטורים שבסיומו פאביו פוניני הניף את ידיו וחגג באיפוק את ניצחונו הגדול בקריירה. רפאל נדאל, שזכה בטורניר פעמיים בעבר, לא הרשים במיוחד באליפות עד כה וגם הוא יודע שהחל מהסיבוב השלישי הוא חייב להעלות את הרמה שלו. תחילה היה נדמה שהשור ממאיורקה שועט בכיוון הנכון אחרי שכבר הוביל 3:6, 4:6, אבל אז הקהל בארתור אש זכה לחוויה לא רגילה. נדאל איבד ריכוז, פוניני העלה רמה, וחזר ל-2:2 אחרי שניצח 4:6, 3:6. המערכה החמישית הייתה מותחן כשהשניים מתקשים לשמור על ההגשה. פוניני שבר ראשון ל-1:2, נדאל שבר מיד חזרה ל-2:2, האיטלקי שבר שוב ל-2:3, נדאל התעלה והשווה ל-3:3, השניים המשיכו לשבור זה את זה, עד שבמשחקון העשירי פוניני הצליח לשמור על ההגשה. נדאל שלח גב יד שהטיסה את הכדור הרחק מעבר לצדי המגרש, ופניני ניצח 4:6 במערכה המכרעת.

פוניני, המדורג 32 בעולם ובטורניר, פגש את נדאל שבע פעמים בעבר, ואמנם אחרי המפגש השמיני נדאל מוביל במאזן 3:5, אבל שלושת הניצחונות של האיטלקי על השור ממאיורקה היו השנה. פוניני ישחק בשמינית הגמר נגד פליסיאנו לופס (18), שגבר על מילוש ראוניץ' (10) 2:6, 6:7 (4:7), 3:6.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פאביו פוניני לאחר ניצחונו על רפאל נדאל, אליפות ארצות הברית. AP
הישגו הגדול ביותר. פוניני/AP

נובאק דג'וקוביץ' לא ממש התקשה עד כה בטורניר והמשיך בדרך הזו גם כששיחק בסיבוב השלישי מול אנדראס ספי האיטלקי (25). נולה פגש את ספי עשר פעמים בעבר וגם בכל הפעמים הקודמות, גם במפגש ה-11 ביניהם הוא ניצח, והפעם עזה זאת בתוצאה 3:6, 5:7, 5:7. דג'וקוביץ' ישחק מול רוברטו באוטיסטה אגוט הספרדי (23), שגבר על דויד גופן הבלגי (14) שפרש במערכה הרביעית כשהתוצאה במשחק עמדה על 2:6, 7:5, 3:6, 1:3 לזכות הספרדי.

אלוף השנה שעברה מארין צ'יליץ' עצר את המסע הנאה של מיכאיל קוקושקין הקזחי (56), אך נאלץ לעבוד קשה מאוד לפני שהעפיל לשמינית הגמר. הקרואטי ניצח 7:6 (5), 6:7 (1), 3:6, 7:6 (3), 1:6. בשלב הבא מחכה לצ'יליץ' ז'רמי שארדי (27), שהיה מצוין מול דויד פרר והדיח את המדורג 7 מהטורניר לאחר שניצח אותו בתום דו-קרב בתוצאה 6:7 (6:8), 6:4, 3:6, 1:6.

ג'ו ווילפריד צונגה (19) המשיך את יכולתו הטובה בטורניר, כשגבר על סרגיי סטחובסקי האוקראיני (60) 3:6, 5:7, 2:6 ויפגוש בשלב הבא את בנואה פר.

פר, המדורג 41 בעולם, הגיע לאליפות ארצות הברית בלי ציפיות גבוהות מדי, במיוחד לנוכח העובדה שקיבל בסיבוב הראשון את פינאליסט השנה שעברה והמדורג רביעי בעולם קיי נישיקורי. אבל עד כה הצרפתי חסר היציבות רושם את הטורניר הטוב בחייו. פר, שמעולם לא עבר את הסיבוב השלישי בטורניר גרנד סלאם עד היום, הצליח לעשות את זה בדרך לשמינית הגמר ובתום ניצחון מרשים מאוד, 6:7 (3), 1:6, 1:6 מול טומי רוברדו הוותיק והמנוסה, המדורג 26 בטורניר.

פר השיג 12 אייסים ו-52 ווינרים, לעומת 37 שגיאות לא מחויבות והקשה מאוד על רוברדו הזריז ובעל הניסיון העשיר להתמודד עם העוצמות שלו, בעיקר בסרב ובבקהנד.

סרינה וויליאמס טניסאית אמריקאית. GettyImages
מוכנה לדרבי. סרינה/GettyImages

נשים

סרינה וויליאמס הייתה מאוד לא מרוצה מההופעה שלה בסיבוב השני, אבל גם זה הספיק כדי לנצח את קיקי ברטנס ההולנדית. בסיבוב השלישי חיכה לה דרבי אמריקאי מול בת'ני מאטק סנדס, המדורגת 101 בעולם. השתיים נפגשו פעמיים בעבר וסרינה ניצחה גם במפגש השלישי שנערך הלילה. אלופת הטורניר הופתעה במערכה הראשונה והפסידה למאטק 6:3, אבל התעשתה בהמשך וניצחה בשתי המערכות הבאות 5:7 ו-0:6. וויליאמס תפגוש בסיבוב הבא אמריקאית צעירה נוספת, מדיסון קיז (19), לאחר שזו הדיחה את אגניישקה רדוואנסקה (15) עם ניצחון 3:6, 2:6. היה זה ניצחונה הראשון של קיז בקריירה על רדוואנסקה לאחר שהפסידה לפולנייה בכל ארבעת משחקיהן הקודמים.

לאחר שנחלצה בעור שיניה מהדחה בסיבוב השני, סיימה בלינדה בנצ'יץ' (12) את דרכה בסיבוב השלישי. זה קרה לאחר שוונוס וויליאמס צלחה את הסיבוב השלישי לראשונה מאז 2010, עם 3:6, 4:6 נאה. בשלב הבא תפגוש האמריקאית הוותיקה את אנט קונטאבייט האסטונית, שגברה על מדיסון ברנגל 2:6, 6:3, 0:6.

קטיה מקארובה (13) תמיד עושה דברים יפים באליפות ארצות הברית ובשנתיים האחרונות הגיעה לרבע הגמר ולחצי הגמר. גם הפעם היא יכולה לציין לעצמה הגעה לפחות עד לשמינית הגמר. מקארובה ניצחה 3:6, 5:7 את אלינה סביטולינה (17) במשחק בו נזקקה גם לטיפול רפואי ואחרי שעה ועוד 57 דקות. מקארובה תשחק בסיבוב הבא מול קיקי מלאדנוביץ', שניצחה 2:6, 3:6 את דריה קסטקינה.

ג'יני בושאר הגיעה אל הטורניר במומנטום רע מאוד וכשהיא שוכחת מתי היא ניצחה בפעם האחרונה. למרות זאת, ואולי בזכות שיתוף הפעולה עם אגדת העבר ג'ימי קונורס, הקנדית המדורגת 25 נראית טוב עד כה בטורניר והצליחה לעלות לסיבוב השלישי, שם היא תשחק מול דומיניקה ציבולקובה הסלובקית, ששלחה הביתה את אנה איבנוביץ' כבר בסיבוב הראשון. המנצחת בין השתיים תפגוש את רוברטה וינצ'י בשמינית הגמר, לאחר שזו ניצחה את מריאנה דוקה מרינו 1:6, 7:5, 2:6.

עדכון ראשון, 04/09, 22:22

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully