וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'רלס קומי ג'מפי, גדול מאמני אפריקה, הלך לעולמו בגיל 86

האיש שהוביל את נבחרת גאנה לזכייה בשלוש אליפויות אפריקה והיה ממתנגדי אברהם גרנט והמאמנים הזרים, נכנע למחלה והותיר אחריו מורשת עשירה. ההתאחדות הגנאית: "עיצב את חייהם של רבים"

השחקן צ'רלס גיאמפי. אתר ההתאחדות הגנאית, אתר רשמי
צ'רלס קומי ג'מפי/אתר רשמי, אתר ההתאחדות הגנאית

צ'רלס קומי ג'מפי, גדול מאמני אפריקה שהצעיד את נבחרת גאנה לזכייה בשלוש אליפויות אפריקה, הלך לעולמו בגיל 86 אחרי שסבל בשנים האחרונות ממחלה.

ג'מפי היה כדורגלן בנבחרת גאנה בשנות ה-50' והיה האפריקאי הראשון בכדורגל הגרמני, כשהצטרף לפורטונה דיסלדורף ב-1960. לאחר פרישתו הפך למאמן ולשיאו הגיע עם נבחרת גאנה, אותה הוביל לזכייה באליפות אפריקה ב-1963, 1965 ו-1982. בזכות שלוש הזכיות הפך למאמן המצליח בתולדות היבשת, עד ששיאו הושווה על ידי חסן שחאטה המצרי.

המאמן האגדי המשיך לעקוב אחר הנבחרת גם בגילו המופלג, ביקר את השחקנים לא פעם ותקף את ההתאחדות על מדיניותה למנות מאמנים זרים. "המאמנים הלבנים כבר עשו את שלהם ולמדנו מהם מספיק. הם לא מכירים אותנו ולא יכולים לתרום לנו יותר", אמר וביקר גם את אברהם גרנט.

ההתאחדות הגנאית הביעה את כאבה על "לכתו של כדורגלן ומאמן מוכשר שעיצב את הקריירה והחיים של כל כך הרבה שחקנים בגאנה. ההתאחדות רוצה למסור את תנחומיה הכנים למשפחתו של ג'מפי ובמיוחד לרעייתו, ילדיו, חבריו ואוהביו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully