וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיאמנטידיס יפרוש בסוף העונה: "חוויתי רגעים גדולים, רוצה לפרוש עם תארים"

אגדת הכדורסל היוונית הודיע כי יתלה את הגופיה בתום העונה: "מקווה להיות בריא ולהמשיך לתרום, רוצה לעזוב בדרך הטובה ביותר". ויקטור קלאבר חתם בלוקומוטיב קובאן

עריכה: מיכאל ברגמן

בכדורסל האירופי לא נשארו הרבה אגדות. רוב האירופיים הטובים נחטפים בגיל צעיר ל-NBA והופכים במקרה הטוב לשחקנים לגיטימיים בליגה הטובה בעולם. ספק אם שמות כמו דראזן פטרוביץ', דיאן בודירוגה או ואסיליס ספאנוליס יחזרו בעתיד הקרוב. בסוף העונה הקרובה ניפרד מאגדה נוספת ומיוחדת - דימיטריס דיאמניטידיס היווני הודיע היום (רביעי) רשמי שיפרוש בסוף העונה הקרובה ממשחק פעיל.

דיאמנטידיס בן ה-35, שיסגור 17 שנות קריירה מפוארת, הודיע רשמית על פרישתו מהמשחק: "הגיע להחלטה אחרי הרבה הרהורים. אני אשחק עד סוף העונה ואעזוב את המשחק. אני רוצה לעזוב בדרך הטובה ביותר ואני מקווה שנצליח לזכות בתארים השנה".

דיאמנטידיס המשיך: "אלו החיים. שחקנים חדשים באים ושחקנים וותיקים פורשים. חוויתי המון רגעים גדולים עם פנאתנייקוס, אפילו כאלה שלא ציפיתי. אני רק מקווה להיות בריא ולתרום גם בשנה האחרונה שלי בקבוצה".

בנושא אחר, לוקומוטיב קובאן התחזקה היום עם ההחתמה של הגארד הספרדי ויקטור קלאבר, ששיחק בעונה שעברה בחימקי מוסקבה.

שחקן פנאתינייקוס דימיטריס דיאמנטידיס. GettyImages
קריירה מפוארת. דיאמנטידיס/GettyImages

הגארד היווני החל ב-1999 באירקליס. ב-2002 ניגש לדראפט ה-NBA, אך לא נבחר וחזר ליוונים עד לשנת 2004, אך עבר לפנאתנייקוס. בשורות היוונים זכה שלוש פעמים ביורוליג, כשבזכייה האחרונה, בשנת 2011, גם הוסיף לעצמו את תואר ה-MVP של המפעל.

דיאמנטידיס זכה פעמיים גם בתואר ה-MVP של סדרת הגמר, נכלל ארבע פעמים בחמישיית העונה ונבחר לא פחות מ-6 פעמים לשחקן ההגנה של המפעל. נכון להיום, דיאמנטידיס הוא גם מלך החטיפות ומלך האסיסטים של היורוליג בכל הזמנים.

בליגה היוונית רשם דיאמנטידיס תשע אליפויות ותשעה גביעים, וזכה שש פעמים בתואר ה-MVP. בנוסף, זכה גם בתואר אתלט השנה ביוון ובתואר שחקן העונה באירופה ב-2007 וכן נכלל בחמישיית העשור של היורוליג. עם הנבחרת היוונית זכה הגארד באליפות אירופה ב-2005 ובסגנות אליפות העולם ב-2006.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully