וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למדו מהרעים ביותר: על המהלך של ג'ורדי קרויף ומכבי תל אביב

29.8.2015 / 11:00

העיתוי בעייתי, החיתוך אכזרי, אבל ברגע שמכבי תל אביב החליטה שחואן פאבלו הוא הבעיה היא חתכה ללא סנטימנטים, כמו קבוצת הכדורסל של פעם. דוד רוזנטל על המהלך של ג'ורדי קרויף ויוקאנוביץ', שעשו צעד שמזכיר יותר מכל את מורשתו של שמעון מזרחי

צפו בביצועיו/יוטיוב

בוידאו: הביצועים הגדולים של פרדראג ראיקוביץ' ב-2015

באוגוסט 2007, פחות משלושה חודשים לאחר שקלע את סל הניצחון במשחק האליפות מול הפועל ירושלים, דרש ג'יימי ארנולד להשתחרר מחוזהו במכבי תל אביב ולעבור לקבוצה שאותה ניצח. שמעון מזרחי כעס, כמובן, מהלך שכזה הרי מנוגד לכל תזה מכביסטית שעליה גדל וגידל את כל מי שעבד תחתיו. דיוויד פדרמן ורענן כץ, לעומתו, חשבו אחרת. שניהם משתייכים לזן של המנהלים האנושיים, אלה שנותנים משקל לא מבוטל גם לטובת העובד ולצרכיו. הם חתמו על טופס השחרור.

מה שבא אחר כך לא משאיר מקום לדמיון. מאז אותה עסקה, הצהובים איבדו את האליפות ארבע פעמים בשמונה עונות. פעם אחת בלבד (2010/11) הם זכו בתואר בקלות, את שלוש האליפויות האחרות לקחו בשיניים. השנה, כזכור, כלל לא הגיעו לגמר. זו לא דעה אלא עובדה – ברגע שמכבי תל אביב פינתה מקום מהאכזריות הבלתי מתפשרת שלה לטובת החמלה, היא הפכה לסתם עוד קבוצה בליגת העל.

מכבי תל אביב: פרדראג ראיקוביץ' נחת בישראל, חואן פאבלו שוחרר

יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי. אדריאן הרבשטיין
נאלץ לספוג ויתור שמנוגד לכל ערך שעליו גדל וגידל. שמעון מזרחי/אדריאן הרבשטיין

חואן פאבלו עדיין בהלם: "לא יודע למה מחליפים אותי"
ראיקוביץ' מסביר: למה בחרתי במכבי תל אביב

מכבי תל אביב בכדורגל עשתה בסוף השבוע מהלך מונומנטלי משלה, רק בכיוון ההפוך: ג'ורדי קרויף לבש את פני ה"אייס-מן" של שמעון מזרחי. בלי סנטימנטים וללא חישובים של תרומת עבר למועדון, הוא הודיע לשחקן שהיה שותף מלא להעפלה לליגת האלופות שהחלום שלו לשחק מול צ'לסי כבר לא יתגשם. ברמה האנושית המחשבה על כך כמעט בלתי נסבלת, ברמה המקצועית זה מהלך מתבקש מבחינתו. כששיקגו בולס פיטרה את טום ת'יבודו היא ספגה הרבה ביקורות על הדרך והעיתוי, אבל עמדה על שלה. רק אתמול בעטה קבוצת הבייסבול סיאטל מארינרס את ה-GM שלה, בעל התפקיד החשוב ביותר במועדון. העונה מסתיימת או-טו-טו, אפשר היה לחכות, אבל בסיאטל החליטו ללכת על הצהרה רומסת. אלה אולי מהלכים לא פופולאריים בעין הציבורית, אבל המסר שעולה מהם ברור: מי שלא עושה את העבודה שלו, לא יהיה כאן אפילו יום אחד מיותר. ולדעת הצוות המקצועי במכבי תל אביב, חואן פאבלו לא סיפק את הסחורה.

אפשר רק להניח שההחלטה להביא מחליף לשוער גמלה במועדון עוד בתחילת הקיץ. קרויף וסלבישה יוקאנוביץ' קיבלו לכך חיזוק עם הטעות נגד סכנין והיציאה החפוזה שכמעט גרמה להפסד לבאזל, אבל המהלך נולד הרבה לפני כן. על פי כל הסימנים (גם כאלה שהוא עצמו נתן), נראה שבשיחות סגורות יוקאנוביץ' קיבל כבר מזמן הבטחה לשוער אחר אם יעפיל לליגת האלופות. בראיון ליניב טוכמן אתמול, חואן פאבלו אמר כי "יכול להיות שזו ההחלטה של המאמן". על בסיס הרכש שהגיע בשבוע האחרון, סביר להניח שזה מה שאכן קרה.

השוער הספרדי הצביע, במתכוון או שלא, על נקודה מעניינת: שינוי במדיניות הזרים של קרויף, בהשפעתו של יוקאנוביץ': סרבו-קרואטים עם פוטנציאל במקום ספרדים עם ניסיון. דיאן ראדוניץ' רק בן 25, לפרדראג ראיקוביץ' עדיין לא מלאו 20. חואן פאבלו בחוץ, וכעת מותר לנחש שקרלוס גרסיה יהיה הזר הבא שינופה. שלוש שנים אחרי שהחלו בתהליך שיקום המועדון, במכבי תל אביב סבורים שהניסיון של ערן זהבי, טל בן חיים, איתן טיבי וגל אלברמן מספק. הגיע הזמן להצעיר את מצבת הזרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מאמן מכבי תל אביב סלבישה יוקאנוביץ'. קובי אליהו
מכתיב לקרויף מדיניות זרים חדשה. יוקאנוביץ'/קובי אליהו

ברמה הנקודתית, מהלך הבאתו של ראיקוביץ' הוא צל"ש או טר"ש. השוער (שנכון לכתיבת שורות אלה עדיין לא חתם בקבוצה) אולי נחשב לטוב בעמדה בעולם לגילו, אבל הוא בסך הכול בן 19 ודי להיזכר בדוגמה לא מאוד רחוקה של סרבי אחר, בויאן שראנוב, שלא בדיוק עמד בציפיות ממנו. מצד שני, אם יתגלה כעילוי, ראיקוביץ' ישדרג גם את ביטחון החוליה האחורית, ששרויה בהיסטריה תמידית מאז פתיחת העונה.

מכבי תל אביב לא רק מהמרת על עמדת מפתח ומעמידה שחקנים אחרים על קצות האצבעות, היא עושה את זה רגע לפני משחק חוץ מול הטוענת המובילה לכתר, שנראית חדה ומסוכנת מתמיד. אפשר רק לדמיין את שמעון מזרחי עוקב אחרי ההתפתחויות האחרונות, פולט אנחה גדולה וחושב: פעם גם אנחנו היינו כאלה.

ג'ורדי קרויף מנהל ספורטיבי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
ייצא מנצח גם הפעם? קרויף/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully