וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק יצחקי: "אני אוהב את מסי, אבל לא רוצה לפגוש את ברצלונה"

26.8.2015 / 8:57

לאחר ההעפלה לשלב הבתים של ליגת האלופות, במכבי תל אביב מתחילים לחלום. החלוץ: "הלוואי שנקבל שתי קבוצות גדולות. זהבי? שאלוהים ישמור עליו". בן חיים החלוץ: "ברגע שהנרי פרש, אין מישהו מיוחד שאני רוצה לפגוש". ואיך בירכו האקסים?

צילום ועריכה: קובי אליהו

שנה וחצי אחרי אותה פציעה קשה בבאזל, ברק יצחקי יכול היה להרגיש אמש (שלישי) שסגר סופית את סיפור המפגש הזה מול השוויצרים. אז, על הדשא בסט' ג'ייקוב במהלך החימום למשחק הוא קרע את הרצועה הצולבת בברך, פציעה שאיימה בשלב מסוים לחסל לו את הקריירה. יצחקי נכנס למשחק על ידי סלאבישה יוקאנוביץ' לדקות הסיום כדי לעזור בהחזקת הכדור תחת הלחץ של באזל. עבורו נסגר המעגל. "כשהיינו בשבוע שעבר בבאזל אני יכול לגלות שהלכתי לבד באצטדיון והגעתי לנקודה על הדשא בה נפצעתי. עמדתי שם וחייכתי לעצמי. אמרתי: 'הנה, אתה עומד כאן בדיוק שנה וחצי אחרי הפציעה ההיא וניצחת'. בשבילי אין רגע יותר מאושר מלהעפיל לליגת האלופות על חשבון פ.צ. באזל. הערב הזה הוא הדבר הכי מאושר שהיה לי בקריירה".

לא רבים זוכרים אבל יצחקי לא התחיל טוב את הרומן שלו עם ג'ורדי קרויף. ההולנדי שלח אותו לגלות בקפריסין, אבל מאז עבר הרבה זמן והיום יש לשניים קשר מיוחד. "מערכת היחסים בינינו באמת לא נפתחה בצורה טובה מבחינתי", הודה אמש יצחקי. "ג'ורדי היה חדש במכבי תל אביב ולקח החלטות קשות. ההחלטה לשלוח אותי לקפריסין התבררה כטובה למכבי תל אביב וגם לי. תמיד ידעתי שאני אחזור ואשחק בקבוצה הזו. האמנתי בעצמי ובדרך שלי ובסופו של דבר זה קרה. עכשיו אני כאן איתו בדיוק שלוש שנים אחרי והחיבוק איתו על הדשא בסיום זה בהחלט עוד סגירת מעגל".

טל בן חיים הקשר חוגג, ברק יצחקי, מכבי תל אביב. מכבי תל אביב בכדורגל, אתר רשמי
מאושר. ברק יצחקי חוגג עם ערן זהבי/אתר רשמי, מכבי תל אביב בכדורגל

שיחקת בבית"ר ירושלים בשנים היפות שלה תחת ארקדי גאידמק והיית עם השחקנים הטכניים הטובים ביותר בעשור הקודם. ערן זהבי זה משהו אחר.

"כל מילה שאגיד על זהבי לא תתאר את גודל העוצמות של השחקן הזה. אנחנו רואים איך משחק אחרי משחק, אימון אחרי אימון, הוא בא ומתחיל הכול מחדש. הייתם צריכים לראות אותו מתאמן אחרי פלזן או אחרי באזל. בכל משחק הוא נתן צמד, אבל לאימון שאחרי זה הוא בא כאילו לא קרה דבר. אני מצדיע לערן זהבי. אני מצדיע למה שהוא עושה ושאלוהים ישמור לנו על ערן זהבי".

מסי או רונאלדו?

"לא משנה. מי שיבוא ברוך הבא. אני אוהב יותר את מסי, אבל אני לא רוצה לפגוש את ברצלונה. האמת? זו תהיה חוויה. הלוואי שיגיעו גם שתי קבוצות גדולות לאותו בית איתנו. לכולן ניתן את הכבוד אבל לא נרים ידיים וננסה לעשות את הבלתי יאומן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ליאונל מסי שחקן ברצלונה (ימין), כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד. AP
"מסי או רונאלדו? זה לא משנה"/AP

בקיץ הנוכחי החליטו במכבי תל אביב לפתוח את החוזים של ערן זהבי וטל בן חיים החלוץ, לשדרג את שכרם ולדאוג שיהיה להם קשה מאוד לצאת לאירופה. סעיפי היציאה של השניים שנעו סביב שני מיליון יורו בוטלו ולמכבי היה ראש שקט איתם. בן חיים שהתכלית שלו היא לפרוץ את הגנות היריב ולסחוף את מכבי תל אביב למשחק מעבר מהגנה להתקפה, מצא את עצמו בשני המשחקים מול באזל משקיע בעבודה טקטית דפנסיבית על הקו. "אמרו עליי שאני לא יודע לעשות הגנה? אז אמרו. אמרו עליי הרבה שטויות בעבר", הוא ירה. "לא מעניין אותי היום לסגור חשבונות כי זה מיותר. היום אני שמח וזה מה שחשוב. אני גאה להיות חלק ממכבי תל אביב".

בן חיים החלוץ נחשב לאחד המובילים החברתיים במכבי תל אביב והיה לו יום ארוך להעביר עד המשחק ביחד עם החברים לקבוצה. "זה היום הכי ארוך שהיה לי בכדורגל. היום הזה לא עבר לי מהרגע בו התעוררתי בתשע בבוקר. אני מרגיש כאילו עבר חודש מאז שהתעוררתי בבוקר ועד שהסתיים המשחק. התרגשנו כמו ילדים קטנים, אבל בכל זאת הצלחתי לישון בצהריים כי חייבים לשמור על הסדר יום אחרת לא נוכל לרוץ בלילה".

עד כמה באזל חזקה כשאתה מולה על המגרש?

"אני אעשה לך את זה הכי קל. אם באזל משחקת בליגה הישראלית, היא כבר באמצע פברואר אלופה. עברנו קבוצה שיש בה שחקנים אדירים. אני לא חושב ששיחקתי מול שחקן ברמה של אמבולו. אולי רק אדן הזאר. הם ברמה הרבה יותר גבוהה ממכבי תל אביב".

מהו בית החלומות שלך?

"אם תיירי הנרי היה עדיין בארסנל אז כמובן שהייתי רוצה לפגוש אותו בשלב הבתים. אבל ברגע שהוא פרש, אין לי מישהו מיוחד שאני רוצה למעט מסי ורונאלדו כמובן אבל לא בטירוף. לגבי ליגת האלופות, זה משהו עליו חלמתי מאז שבעטתי בכדור בפעם הראשונה".

טל בן חיים שחקן מכבי תל אביב (ימין). ברני ארדוב
חולם לפגוש את הנרי. בן חיים חוגג/ברני ארדוב

מכבי תל אביב לא היתה עוברת את הלילה הזה בשלום אלמלא תצוגת שיא של הבלמים טל בן חיים ואיתן טיבי. השניים סגרו הרמטית את מרכז ההגנה ולראשונה אחרי הרבה זמן גם לא התקשו בכדורי הקרן והמצבים הנייחים. "כל הקבוצה נתנה משחק הגנה גדול וכשאני חושב על זה באזל לא הגיעה למצב אחד כל המשחק", סיכם טיבי "לצערי הרב קטלו אותנו באחרונה ואני לא יודע אם בצדק. קיבלנו במשחקים האחרונים מספר שערים ממצבים נייחים ובעקבות זאת שינינו את השיטה בהגנה".

מכבי תהיה בשר תותחים בליגת האלופות?

"מכבי תל אביב רוצה לנצח בכל משחק וזו תהיה המטרה. אין ספק שניתקל ביריבות יותר קשות מבאזל, אבל נבוא לכל משחק כדי להבקיע ולנצח. אחרי שעברנו את באזל, אנחנו יכולים לעשות דברים יפים גם בשלב הבתים".

איתן טיבי שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"יכולים לעשות דברים יפים". איתן טיבי/ברני ארדוב

האקסים מברכים

ברכות למכבי תל אביב על העלייה לליגת האלופות ובמיוחד לג'ורדי קרויף ומיץ' גולדהאר

Posted by Mahran Radi on Wednesday, August 26, 2015

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully