וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש מדליה: גולן פולק זכה בארד באליפות העולם בג'ודו

התקווה החדשה לריו: פולק הפך לישראלי השלישי שזוכה במדליה באליפות העולם, אחרי שגבר בדרך על אלוף אירופה לשעבר, ובקרב על המדליה הצליח לרשום מהפך וניצחון דרמטי בשניות הסיום

הג'ודוקא הישראלי גולן פולק לצד מאמנו אורן סמדג'ה. איגוד הג'ודו, אתר רשמי
ווינר. פולק עם הפודיום/אתר רשמי, איגוד הג'ודו

הישג נהדר לספורט הישראלי: הג'ודוקא הישראלי גולן פולק זכה היום (שלישי) במדליית הארד באליפות העולם בג'ודו, הנערכת באסטנה, קזחסטן. פולק העפיל לחצי הגמר, הפסיד בו, אבל בסופו של דבר ניצח את טומורקולג דבאדורז' ממנגוליה, אלוף אסיה ב-2013, אחרי שגבר עליו בסיומו של קרב דרמטי, בזכות הטלה שהעניקה לו יוקו 9 שניות לסיום הקרב.

הישראלי, המתחרה בקטגוריה של 66 ק"ג גברים, ניצח בחמישה קרבות, כולל על אלוף אירופה לשעבר, והפסיד באחד בלבד, בחצי הגמר לאן באול הקוריאני. פולק יקבל מענק מיוחד של 60 אלף שקל מהקרן המשותפת לוועד האולימפי בישראל, משרד התרבות והספורט והמועצה להסדר ההימורים בספורט.

יו"ר הוועד האולימפי בישראל יגאל כרמי, המנכ"ל גילי לוסטיג ויעל ארד יו"ר ועדת הספורט בירכו את גולן פולק, את המאמן אורן סמדג'ה ואת יו"ר האיגוד משה פונטי: "אנו מברכים אותך על ההישג האדיר של באליפות העולם. הגעת לשיא בתחרות מטרה בדרך למשחקים האולימפיים בריו 2016, ואנו גאים בך. אנחנו יודעים שאתה בדרך קדימה" אמרו לגולן פולק. "אנו נרגשים מההישג הגדול של גולן פולק היום. הקיץ הגעת להישגים מרשימים באליפות אירופה עם מדליית הזהב של שגיא מוקי ומדליית הכסף של אורי ששון. החוזקה של הנבחרת הוא העומק שלה, ואנו מאחלים לך ולאנשי הצוות שלך הצלחה בהמשך האליפות".

פולק הוא הישראלי השלישי שזוכה במדליה באליפות העולם בג'ודו, אחרי אריק זאבי (ארד ב-2011) ואורן סמדג'ה (כסף ב-1995), וכעת באופן טבעי הופך לתקווה הישראלית למשחקים האולימפיים שייעערכו בשנה הבאה בריו.

פולק גבר בקרב הראשון שלו על דויד ראמירס ראמוס הספרדי בווזארי אחרי חמש דקות. גם בקרב השני מול האוקראיני גיורגי זנטאריה, מדליסט ארד בשתי אליפויות העולם האחרונות, פולק נראה מצוין וניצח בווזארי.

בשמינית הגמר הגיע הניצחון הכי מרשים שלו באליפות, מול הצרפתי לואיק קורבל, שזכה באליפות אירופה ב-2014. פולק ניצח את יריבו בזכות החלטת שיפוט שנויה במחלוקת שגרמה לפסילה של הצרפתי והעניקה ניצחון לישראלי. הצרפתי כבר הוליך ביוקו והיה על סף ניצחון, אבל ממש בשניות הסיום ספג עונש נוסף מהשופט, וזעם על ההחלטה שגרמה להפסדו.

פולק המשיך את המומנטום גם בקרב הרביעי מול אליו ורדה האיטלקי, שסיים במקום החמישי בלונדון 2012. הג'ודוקא ניהל קרב צמוד עם האיטלקי, השיג יוקו באמצע הקרב, ועמד בפני הניסיונות של יריבו להפוך את התוצאה בשניות הסיום, בטרם העפיל לחצי הגמר.

בחצי הגמר הוא הפסיד לאן באול הקוריאני, אחרי מאבק קשה מול הג'ודוקא שזכה בסופו של דבר במדליית הזהב, בטרם העפיל לקרב מול דבאדורז' ממנגוליה, יריב מבית הניחומים. הישראלי פיגר לאורך רוב הקרב, אבל ממש בשניות הסיום הצליח פולק לספק יוקו, ולהשלים ניצחון מתוק מול יריבו ההמום.

ברוך שמאילוב ג'ודוקא ישראלי. הוועד האולימפי בישראל,
אכזבה. שמאילוב/הוועד האולימפי בישראל

הנציג הישראלי השני באותה קטגוריה, ברוך שמאילוב, הודח בסיבוב הראשון על ידי הפורטוגלי סרגיו אולייניק, אחרי שספג ממנו יוקו באמצע הקרב. בעקבות ההפסד, שמאילוב לא ישובץ גם בבית הניחומים.

גם שתי הנציגות הישראלית בקטגוריה של עד 52 ק"ג התחרו היום. גילי כהן נראתה טוב יותר וגברה על קאטרי קאקו הפינית ביוקו. כהן גברה על יריבתה הבאה, הפולניה קרולינה פיאנקובסקה, אך הודחה בשמינית הגמר על ידי האיטלקיה אודטה גיופרדה בהחלטת שיפוט. לעומתה, רוני שוורץ הודחה כבר בסיבוב הראשון, כשנכנעה באיפון לז'נה סטנבקיץ' הארמנית תוך חמישים שניות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully