וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנייזבה: "בלונדון זה היה אצלי ביד, עכשיו הצלחתי לעשות את זה". ריבלין ונתניהו בירכו

צפו בקפיצה שהעניקה לחנה קנייזבה הזכייה במדליית הכסף בקפיצה משולשת באליפות העולם: "מודה לכולם בישראל על התמיכה, זה נותן לי כוח". הנשיא ריבלין: "מופת למצוינות". נתניהו: "שמת את ישראל על המפה"

רויטרס

חנה קנייזבה, סגנית אלופת העולם בקפיצה משולשת, אמרה אחר הצהריים (ראשון) בעקבות הזכייה במדלית הכסף: "תודה רבה לכולם בישראל על התמיכה, זה נותן לי כוח באמת. אני שמחה מאוד". הישראלית, שבמשחקים האולימפיים בלונדון ייצגה את אוקראינה וסיימה במקום הרביעי והמאכזב, אמר: "בלונדון זה היה אצלי ביד, אבל עכשיו הצלחתי לעשות את זה".

על המצב הגופני שלה במהלך הקפיצות אמרה: "בחימום כאבה לי קצת הרגל, במקום שהייתה הפציעה שלי. אני רוצה להודות לרופאה של ישראל, כולם תמכו בי ובלי זה לא הייתי יכולה להיות פה ולתת מדליה לישראל. אחרי הקפיצה לא הרגשתי כלום". על הקפיצה השנייה והנהדרת שלה, שזיכתה אותה בכסף, אמרה: "הייתי שמחה שעשיתי שיא אישי, אבל לא הרגשתי משהו מיוחד. לא הרגשתי כלום. אחר כך ראיתי שזה היה רחוק ושזה שיא שלי, אבל אחרי זה עשיתי הכול בשביל להשיג תוצאה טובה יותר. אני לא פחדתי מפסילות אחרי זה. כל הזמן חשבתי שהקופצות האחרות יכולות לעבור אותי. הייתי בלחץ".

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין שוחח הערב עם מיננקו ובירך אותה: "התרגשתי באופן מיוחד לשמוע ששברת את השיא האישי שלך ואת השיא הישראלי, חנה יקרה", אמר הנשיא בשיחת הטלפון המרגשת, "כל הכבוד לך!".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הוציא הודעה: "אני מברך את הספורטאית הישראלית חנה קנייזבה-מיננקו על זכייתה במדליית כסף, באליפות העולם באתלטיקה. זהו קודם כל הישג אישי גדול לחנה, אך הישג משמעותי לספורט הישראלי וזו גאווה לאומית לכולנו. קפצת רחוק והצבת יעד גבוה. שמת את ישראל על המפה".

חנה סיפרה לנשיא על גלי התמיכה והפרגון הבלתי פוסקים שהעניקו לה כוחות רבים להצלחה ועל הציפייה הגדולה לשירת התקווה על דוכן המנצחים.

"את מופת למצוינות והשראה לכוחה של התמדה", המשיך הנשיא, "הלב הלאומי מתרחב מגאווה אצל כל ישראלי כשהישגים כמו שלך פורצים גבולות ואין לי ספק שעוד נשמע את ההמנון מנוגן פעמים רבות בתחרויות שונות בעולם בזכותך".

יו"ר הוועד האולימפי בישראל, יגאל כרמי, והמנכ"ל גילי לוסטיג, בירכו את קנייזבה על זכייתה: "הצלחת להגיע לכושרך המירבי ולממש את יכולתך בתחרות מטרה כאשר שברת את השיא האישי והישראלי באופן משמעותי. הפכת לאשה הישראלית הראשונה בענף האתלטיקה, מלכת הספורט, שזוכה במדליה באליפות העולם ולשנייה בהיסטוריה של האתלטיקה בישראל לאחר זכייתו של אלכס אברבוך ב-1999 במדליית ארד וב-2001 במדליית כסף".

קתרין איברגואן, שזכתה במדליית הזהב עם 14.90 מטר, צייצה בטוויטר: "אני מאושרת מאוד ואסירת תודה כלפי כולם! אמשיך לעבוד חזק כדי לשפר ולחזק את היכולת הטכנית שלי ולשפר את התוצאה. תודה!".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מדלית הכסף של חנה קנייזבה באליפות העולם בבייג'ינג היא הישג השיא בקריירה של קופצת המשולשת, שנולדה באוקראינה ועשתה עליה בשנת 2012 בעקבות בן זוגה, האתלט אנטולי מיננקו. החל מ-2013 היא מתחרה תחת הדגל הישראלי, לאחר שעזבה את האיגוד של מולדתה, וכעת היא אחראית למדליה השלישית בתולדות האתלטיקה הישראלית באליפות העולם.

את שיאה האישי עד בייג'ינג, 14.71 מטרים, קבעה קנייזבה בגיל 22, ביוני 2012 - חודש לפני המשחקים האולימפיים בלונדון, שם הגיעה למקום הרביעי עם 14.56 מטרים. מאז עלתה לארץ שברה ללא בעיה את השיא הישראלי, שעמד עד אז על 13.08 של ניבה זיו, וקבעה אותו לאחרונה על 14.61 מטרים - התוצאה הטובה ביותר שלה השנה, לפני הגמר היום.

באליפות העולם במוסקבה לפני שנתיים, התחרות הגדולה הראשונה שלה כישראלית, היא סיימה באכזבה עם המקום השישי ו-14.33 מטרים בלבד.

שתי המדליות היחידות של ישראל באליפות העולם עד כה היו של אלכס אברבוך בקפיצה במוט: בסביליה 1999, מיד לאחר עלייתו לארץ, הוא סיים שלישי, עם 5.80 מטרים. כעבור שנתיים, באדמונטון, הוא השתדרג למדלית הכסף, עם 5.85, שני רק לדמיטרי מרקוב הרוסי.

חנה קנייזבה קופצת משולשת ישראלית (שמאל) עם קתרין איברגואן, אולגה ריפקובה. רויטרס
שלוש המדליסטיות חוגגות/רויטרס
חנה קנייזבה קופצת משולשת ישראלית. GettyImages
התעלתה בקפיצה השנייה. קנייזבה/GettyImages
חנה קנייזבה קופצת משולשת ישראלית. AP
הישג גדול. קנייזבה/AP
אלכס אברבוך זוכה במדלית ארד באליפות העולם אדמונטון 2001. GettyImages
אברבוך זוכה במדלית הכסף ב-2001/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully