וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההבדל בין העפלה לאלופות לליגה האירופית: 53 מיליון שקלים

24.8.2015 / 12:21

במכבי תל אביב מעריכים שאם יעברו את באזל, יכניסו לקופת המועדון כ-80 מיליון שקלים ממענקים, חסויות וכרטיסים. הסכום יקטן משמעותית אם יודחו וייאלצו להסתפק במפעל המשני

one

אוהדי מכבי תל אביב לא יכולים לחכות למשחק מחר (שלישי, 21:45) מול באזל וכבר סופרים את הדקות לגומלין פלייאוף האלופות. שלב הבתים של הצ'מפינוס ליג הוא הטופ של אירופה והזדמנות לפגוש מועדוני כדורגל שרואים בדרך כלל רק על המרקע או דרך חבילה עם טיסה ובית מלון בעיר אירופית.

אלא שליגת האלופות היא לא רק יוקרה וחוויה לכל החיים. עבור המועדונים מדובר בהרבה מאוד כסף. בימים האחרונים הכינו במכבי תל אביב את הדפים וערכו חישובים ומהם עולה כי הופעה של הקבוצה בליגת האלופות תכניס למועדון לא פחות מ-80 מיליון שקלים.

מיטש גולדהאר בעלי מכבי תל אביב (אמצע) עם ג'ורדי קרויף, מרטין ביין. ברני ארדוב
לפחות 27 מיליון שקלים בבנק. ביין, גולדהאר וקרויף/ברני ארדוב

54 מיליון שקלים זה הסכום המיידי שתקבל הקבוצה מאופ"א רק על עצם ההגעה לשלב הבתים. יתר 26 מיליון השקלים זה הסכום שיצטבר ממכירת כרטיסים, צירוף ספונסרים חדשים ונקודות שתשיג הקבוצה. כל תיקו יזכה את מכבי בחצי מיליון יורו, כ-2.2 מיליון שקלים, וניצחון בבתים שווה 1.5 מיליון יורו, כ-6.7 מיליון. הערכת 80 מיליון השקלים מתבססת על הנחה אופטימית שהקבוצה לא תסיים עם אפס נקודות, כפי שקרה למכבי חיפה ב-2009/10.

גם אם מכבי לא תעבור את באזל מחר בערב, מובטחת לה ההשתתפות בליגה האירופית. כאן מדובר בסכומים אחרים לגמרי, אם כי ודאי כאלה שהיו עושים מצב רוח נפלא לכל בעלים של קבוצת כדורגל בארץ. הליגה האירופית תכניס למכבי שישה מיליון יורו בחישוב כולל ואחרי התאוששות שער היורו מדובר בסכום של 27 מיליון שקלים. בחישוב פשוט, ההבדל בין ליגת האלופות לליגה האירופית הוא 53 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully