וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכתובת הייתה על הקיר: כל הסיבות לפיצוץ בין אלירן עטר למכבי חיפה

24.8.2015 / 7:25

עצירת האימון במחנה, העימותים והמחשבות לפרק את החבורה שנוסעת ברכב אחד לכפר גלים. בצל ניסיונות לסולחה, עטר ולוי כבר לא והמרוויחים הגדולים הם גוזלן, ריאן ואולי קשר שמאלי זר. מבט מבפנים על הימים הסוערים של מכבי חיפה

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

אלירן עטר אמור לקבל היום (שני) הודעה רשמית לגבי עתידו במכבי חיפה, אבל הסיפור מאחורי הפרשה מורכב הרבה יותר מאשר העימות הזמני עם רוני לוי שלשום, על כר הדשא. אמש נעשו ניסיונות לסולחה במסגרתה עטר יתנצל, אלא שבינתיים הדבר עדיין לא קרה. במכבי חיפה סיפרו אתמול כי תקופה ארוכה שהם לא מרוצים מההתנהלות של החלוץ, שהפגין בעצמו את חוסר שביעות הרצון שלו ממעמדו בקבוצה.

"בדיעבד, הפיצוץ עם רוני היה רק עניין של זמן. הרגשת את המתח באוויר, אבל לאורך כל הדרך שניהם טענו שהכל בסדר, לחצו ידיים באימון, התחבקו. אז חשבנו שזה רק עניין של זמן והכל יעבור", סיפרו שחקנים בקבוצה לאחר האימון. יחד עם זאת, ראוי להדגיש כי חלק מהשחקנים חושבים ששחרור עטר הוא מכה מקצועית חמורה לקבוצה. "אולי הצליחו לפרק את החבורה ויהיה שקט עכשיו, אבל על המגרש אין ספק שהוא יהיה חסר אם יעזוב", אמר אחד מהם. בחיפה ציינו אתמול כי עטר שותף במספר לא מבוטל של משחקים, ולא כבש באף אחד מהם מלבד משחק ההכנה מול רמת השרון. לפני שנתחיל, ראוי לציין כי לא במקרה במכבי חיפה חשבו בימים האחרונים על קשר שמאלי זר. המחשבות על עתידו של עטר, מתברר, הגיעו עוד לפני התבוסה לבני יהודה.

אלירן עטר שחקן מכבי חיפה. ברני ארדוב
לא מרוצים ממנו, ולא מהיום. עטר/ברני ארדוב

שחקנים שעימם שוחחנו הביאו שלוש דוגמאות למתיחות שנוצרה עם המאמן. הראשונה, באחד באימונים במחנה רוני לוי ערך משחקון פנימי, ועצר אותו. רגע לפני השריקה של המאמן הכדור הגיע לעטר, שכעס מאוד שלא יכול היה להמשיך את ההתקפה ובעט, בתגובה, את הכדור מחוץ למגרש. לוי הסתובב ואמר לו: "את זה אתה לא תעשה באימון שלי, צא החוצה". במקרה אחר, באותו שבוע במחנה, לוי צעק על עטר לאחר שבעט כדורים לשער וסירב להפסיק כשהמאמן ביקש. בפעם אחרת העיר לוי בתקיפות תוך כדי אימון, וזה שיתף שחקנים בתחושות שלו כשחקן בכיר בקבוצה ואמר כי ההתנהלות של לוי לא לרוחו. לוי שמע על כך, והחליט להבליג, עד אתמול. המקרים הללו רק משקפים חלק ממערכת היחסים הסבוכה בין השניים. בחיפה טוענים כי לוי הרגיש לאחרונה שעטר סוחף אחריו שחקנים אחרים בחדר ההלבשה, וחשש שדברים שליליים שאמר לכאורה ישליכו על שאר השחקנים.

העימות ביום שישי עם איסמעיל ריאן הוא לא הראשון העונה. השניים התעמתו מספר פעמים, אך הדברים לא יצאו מכלל שליטה משום שלא נראו לעין. "איסמעיל לא אחד שייתן לאף אחד שישפיל אותו או ידבר אליו כמו שעטר דיבר אליו", אמר אחד השחקנים. ביום שישי, השניים בעטו כדורים לעבר השער בסוף האימון, ובמהלך הבעיטות נוצר עימות בין השניים שגלש להחלפת מילים. ריאן לא נשאר חייב, והשניים ירדו כעוסים לחדר ההלבשה, אך כאן העימות נעצר. "אנחנו יודעים בדיוק עם מי עטר מדבר ומה הוא אומר. הדיווחים על התנהלות כזאת או אחרת של המאמן שלא הייתה לרוחו לא הוסיפו", הסבירו במועדון. "רוני היה צריך לעשות מהלך דרסטי כדי לפרק את החבורה הזאת שעטר בנה סביבו וחלק ממנה נוסעת לעיתים באותו רכב לכפר גלים. שחקנים דיברו על חשש מסבוטאז' של שחקנים מסוימים. ברגע שבניון נשאר, זה היה עניין של זמן עד שמישהו אחר ישלם את המחיר. וזה היה עטר. מעכשיו כולם כאן תחת זכוכית מגדלת, כמו ששחר אמר – כל שחקן שיהיה טיפה לא מחויב למערכת, ימצא את עצמו בחוץ".

עוד באותו נושא

אלירן עטר בדרך החוצה: לא הורשה לעלות לאימון מכבי חיפה

לכתבה המלאה
איסמעיל ריאן שחקן מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
"לא ייתן לאף אחד להשפיל אותו". איסמעיל ריאן/יוסי ציפקיס

אז מה עכשיו? איך מכבי חיפה תסתדר ללא אחד הכוכבים הגדולים בכדורגל הישראלי? על פי גורם בכיר במועדון, מסתמן שינוי מהותי במדיניות של חיפה העונה: לא מצהירים על תארים, אלא בונים קבוצה צעירה ורעבה. באותה נשימה, ביטלו בחיפה את השמועות על מעבר אפשרי של עדן בן בסט. "לא ניקח שום שחקן ממכבי תל אביב, ולא מהארץ בכלל. יש את הירש, את גוזלן. ששחקנים רעבים ישחקו, יש כאן מספיק כאלה שלא קיבלו הזדמנות עד עכשיו ושווים יותר מהאחרים", אמרו במועדון.

האכזבה מעטר, עושה רושם, מחלחלת גם כלפי שחקנים בכירים אחרים בחדר ההלבשה. חן עזרא עשוי לרדת לספסל, ולוי יפנה את קדמת הבמה לא רק לריאן וגוזלן, אלא לשחקנים דוגמת עטאא, למרות שהיה מתחת לרמתו הרגילה שלשום, שחר הירש ואולי אפילו אעיד חבשי. "מי שראה אתמול את דגני מבין למה נשפכת עליו כזאת ביקורת. אלמוג בוזגלו עבר אותו כאילו הוא לא שחקן ברמות הגבוהות, שלא לדבר על הנבחרת", הסבירו.

דגני שהוזכר כאחד המועמדים לעזוב קיבל רק לאחרונה מחמאות מהצוות המקצועי, שם טענו כי חל שיפור מסוים והיו מרוצים מהתפוקה שלו במחנה. לאור היכולת אתמול, ייתכן שמארק ואליינטה, למרות שלא נמצא בכושר משחק, יפתח במקומו בכפר סבא.

עדן בן בסט מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"לא ניקח אף שחקן מהארץ". בן בסט/ברני ארדוב

"צריך להבין שהנושא של עטר הוא רק סממן אחד למה שקורה כאן. רוני יעיף מכאן שחקן ועוד שחקן אם יצטרך, העיקר שהמערכת תהיה נקיה. חדר ההלבשה נקי בדרך כלל, אבל לפעמים כתם אחד או שניים יכולים להרוס קיר שלם", הסביר גורם מקצועי במערכת. עטר אמור להתאמן עם הקבוצה אבל יוכל למצוא לעצמו קבוצה אחרת. שחר נתן ללוי את החותמת הסופית לכך, למרות שחיפה שילמה לא מעט כסף לריימס תמורת העסקה. ייתכן שבשלב הראשון לוי יבקש שעטר יתאמן בנפרד, כדי שהמתיחות לא תשפיע על חבריו לקבוצה.

אתמול בדק היועץ המשפטי של מכבי חיפה, אודי שוכטוביץ', את נושא החוזה של עטר בקבוצה. בסביבתו של השחקן טוענים כי אין כל סעיף המאפשר לחיפה לשחררו בחינם ואם תשחררו היא תצטרך לעמוד בחוזה שלו – 330 אלף דולר לעונה. "המקרה של עטר הוביל למבחן הכי טוב עבור הצעירים של מכבי חיפה – עכשיו נראה מי מהמושאלים שחזרו באמת שווה חולצת הרכב, ומי לא". ועטר? הוא עדיין ממתין למוצא פיו של המאמן, שכבר לא מעוניין להיפגש איתו, ויעביר את ההחלטה באמצעות ההנהלה.

מאמן מכבי חיפה רוני לוי. יוסי ציפקיס
"העיקר שהמערכת תהיה נקיה". רוני לוי/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully