וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלירן עטר בדרך החוצה: לא הורשה לעלות לאימון מכבי חיפה

23.8.2015 / 9:10

בלגן במכבי חיפה: החלוץ, שהוחלף במחצית מול בני יהודה לאחר שענה לרוני לוי, הגיע לאימון הבוקר וגילה שארונו נעול. הוא לא קיבל בגדי אימון ולא הורשה להתאמן. גורם: "יש כאן שחקנים בלי כבוד"

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

שחקני במכבי חיפה שהגיעו לאימון הבוקר (ראשון) דיווחו כי אלירן עטר הגיע לאימון ומצא את הארון שלו נעול. השחקן לא קיבל בגדים וקיבל הודעה כי הוא לא רשאי להתאמן. כזכור, אתמול התפתחה תקרית על כר הדשא בין המאמן לשחקן. בעקבות התקרית, הוחלט כנראה הבוקר לזעזע את הסגל. עטר קיבל לאחרונה לא מעט הזדמנויות מרוני לוי אבל על פי גורמים במכבי חיפה לא גילה מחויבות ולא הלך בדרך הנכונה. בין השניים התפתח עימות מסוים כאשר בעבר השחקן ננזף בצורה קשה באחד האימונים. "מי שלא מחויב למועדון לא יהיה כאן", אמרו בחיפה.

כזכור, המאמן העיר לעטר בירידה למחצית בהפסד 3:0 לבני יהודה כשטען כי הוא לא עושה מספיק עבודת הגנה. החלוץ ענה לו אבל הוחלף ללא קשר לכך. "הבעיה הכי גדולה היא שיש שחקנים שקיבלו כאן את חולצת ההרכב מהר מדי. בשביל לשחק במכבי חיפה צריך לתת קצת יותר כבוד לעצמך ולמקצוע", אמר אמש גורם במועדון והזהיר: "רוני לוי יודע בדיוק מה הבעיות והוא הסביר אותן לשחר בשיחה אישית. אולי טוב שהסטירה באה עכשיו, ולא במחזור הרביעי בבאר שבע".

במהלך המשחק עצמו נשמעו טענות קשות מהספסל כלפי מספר שחקנים, שחלקם לא סיפק את הסחורה במשחק. אלירן עטר אכזב את הצוות המקצועי, וכך גם אלון תורג'מן, איתי שכטר ובעיקר חן עזרא, שמאז המחנה עושה רושם שהוא מציג יכולת פחות טובה מזאת שרוני לוי דורש ממנו.

אלירן עטר שחקן מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
ספג ביקורת על ההגנה. אלירן עטר/יוסי ציפקיס

לא רק לאנשים בתוך המועדון היו טענות, אלא גם לשחקנים. אחד מהם הגדיר זאת בצורה קיצוניות יותר. "נראינו כמו אוסף של שחקנים בינוניים, כאילו בלי כבוד למקצוע, בלי כבוד למכבי חיפה", סיפר אחד משחקני ההרכב והוסיף: "כל מה שתכתבו עלינו מחר נכון. מגיע לנו לספוג את כל האש. אם חשבתם שנראינו טוב יותר בשאר משחקי גביע הטוטו אתם טועים. ההבדל הוא שאז הכדורים נכנסו". שחקנים תיארו כי נשיא המועדון יעקב שחר נראה עצבני עם כניסתו לחדר ההלבשה. שחר, כזכור, אמר להם כי הוא דורש יותר מחויבות, וחזר על חלק מהדברים שהשמיע ביום שישי. "באחת הפעמים שחר פשוט התפרץ לעברנו, ובצדק. הוא שם כאן המון כסף בשנים האחרונות, ושחקנים מאכזבים אותו", אמר אחד מהם. חלק מהשחקנים חושבים שלוי צריך לשנות את השיטה, ולשחק עם שלושה קשרים באמצע. "אי אפשר להיות תלויים בקשר אחורי אחד. עד שמויאל יחזור, צריך לעבות את האמצע במקרים כאלה", אמרו.

לוי עשוי לזעזע את ההרכב כבר במשחק הקרוב מול הפועל כפר סבא. המאמן ציפה מחלק מהשחקנים ליותר. "אם שובל גוזלן נכנס ובתוך פחות משעה מגיע לעשרה מצבים, אז בשביל מה צריך לתת טאבו לשחקנים אחרים בהרכב?", אמר אחד השחקנים. לוי יחליט במהלך השבוע אם לאפשר לחלוץ הצעיר לפתוח בהרכב, אולי גם כאקט שיבהיר לשחקנים הבכירים שאף אחד מהם כבר לא בטוח ב-11. המאמן רוצה מאוד להחתים חלוץ עד תחילת השבוע הבא. חמדי סליחי שעל מועמדותו פורסם בוואלה ספורט בשבועות האחרונים עדיין חזק בתמונה.

"אם לא נמצא שחקן אחר, יכול להיות שסליחי יחתום", אמרו במועדון. "כרגע אין אף שחקן שנמצא על סף חתימה בקבוצה". לגבי הקשר שלוי מחפש - אם במועדון לא יצליחו למצוא שחקן כזה, ייתכן שיחפשו בהמשך שחקן חופשי. בגלל פציעת ידין ולמרות הצטרפות קריאף, המאמן מתלבט מאוד אם לשנות ברגע האחרון את ההחלטה לגבי העמדה בה יגיע הקשר הזר, קשר שמאלי, ועשוי להחתים ברגע האחרון קשר אחורי. "אבל זאת לא הבעיה של הקבוצה", אמרו אתמול במועדון. "יש כאן קבוצה שלמה לתקן, חלוץ או קשר הם בטח לא הסיבה שבגללה ספגנו תבוסה בבית. אין כאן טיפת מחויבות לשחקנים, וחלק מהם יצטרך ללמוד בדרך הקשה". מועד ההעברות בישראל ייסגר העונה ב-8 בספטמבר, כלומר בעוד קצת יותר משבועיים, ולאחריו חיפה תוכל להחתים רק שחקנים ללא חוזה.

עוד באותו נושא

ליגת העל: מכבי חיפה הובסה 3:0 בידי בני יהודה במחזור הפתיחה

לכתבה המלאה
רוני לוי מאמן מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
הזעזוע בהרכב הולך ומתקרב. רוני לוי/יוסי ציפקיס

על השאלה מה לא עובד בקבוצה אמר לוי: "אני יכול למנות כמה פרמטרים שלא עבדו. בני יהודה רוצים יותר, נאבקו יותר ויותר משקיעים, וזה בלט אצלנו לרעה. כשזה קורה, גם היכולות הקבוצתית-התקפית לא באה לידי ביטוי. ברור לי למה דברים קורים. מחלק מהדברים אני לא מופתע, מצפה להם. בצורה כזאת דרמתית? לא. ראיתי כמה דברים ואני צריך לטפל בהם. הגישה של כולנו לא הייתה מספיק טוב, בעדינות. הייתה חוסר אנרגיה וחוסר מוטיבציה, וחוסר נתינה. כולם רוצים לנצח, השאלה מה עושים כדי לרצות לנצח. אני מרגיש רע מאוד בשביל הקהל והמעודון, אני נותן את כל כולי, אני עובד 24 שעות בשביל הקבוצה ובמשחק נתון זה מתפוצץ לך. מכבי חיפה זה מועדון גדול. נתגבר על האכזבה ונכין את עצמנו למשחק הבא. אני יודע מה הבעיות, ואמרתי לשחר מה אני חושב. ייקח זמן לסדר אותן". על הדברים שהתפתחו בינו לבין עטר אמר המאמן: "החילוף הכפול היה מקצועי לחלוטין. חשבתי שזה מה שנחוץ". מארק ואליינטה עדיין לא בכושר מלא, ולוי יחליט במהלך השבוע האם הוא יהיה כשיר לפתוח בהרכב במשחק בכפר סבא.

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully