וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חנה קנייזבה זכתה במדלית כסף באליפות העולם עם 14.78 מטרים ושיא ישראלי

הישג ענק לקופצת המשולשת הישראלית, ששיפרה את שיאה האישי בשבעה סנטימטרים וזכתה במדליה שלישית לישראל באליפות העולם וראשונה מאז 2001. איברגואן הקולומביאנית זכתה עם 14.90 מטרים, ריפקובה הקזחית שלישית עם 14.77.

AP

הווידאו באדיבות הערוץ הראשון

חנה קנייזבה זכתה במדלית כסף באליפות העולם בקפיצה משולשת, עם שיא ישראלי של 14.78 מטרים, שהושג בקפיצה השניה. קנייזבה, שהפכה לישראלית ב-2013, ייצגה את ישראל באליפות העולם באתלטיקה בפעם השנייה. בזהב זכתה קתרין איברגואן הקולומביאנית עם 14.90 מטרים, ובארד זכתה אולגה ריפקובה מקזחסטן עם 14.77 מטרים.

זו המדליה השלישית של ישראל באליפות העולם, אחרי הארד של אלכס אברבוך בקפיצה במוט בסביליה 1999 והכסף שלו באדמונטון 2001 באותו המקצוע.

קנייזבה, שהגיעה למקום הרביעי במשחקי לונדון (בה עדיין ייצגה את אוקראינה), סיימה במקום השישי בלבד באליפות העולם במוסקבה לפני שנתיים עם תוצאה של 14.33 מטר.

חנה קנייזבה קופצת משולשת ישראלית. רויטרס
קנייזבה חוגגת עם המדליה/רויטרס

קנייזבה פתחה את התחרות עם פסילה, אך כבר בקפיצה השניה השיגה את התוצאה שהביאה לה מדליה. זה היה שיפור של שבעה סנטימטרים לשיאה האישי, ושיפור של 17 סנטימטרים לשיא הישראלי. איברגואן, אלופת העולם מ-2013 והמועמדת המובילה לזכיה, פתחה עם 14.47 מטרים.

בסבב השני הדהימה קנייזבה עם 14.78 מטרים, אך מיד לאחר מכן עקפה אותה איברגואן עם 14.80 מטרים. מאז ועד לסיום התחרות לא הצליחה אף קופצת להתקרב אל השתיים, ועל המקום השלישי התחרו גבריאלה פטרובה הבולגריה וריפקובה הקזחית.

חנה קנייזבה בגמר אליפות העולם בקפיצה משולשת. AP
מדליה ראשונה מאז 2001. קנייזבה/AP

בקפיצה הבאה השיגה קנייזבה 14.53 מטרים, ומכאן והלאה פסלה בשלושת הנסיונות הבאים שלה. איברגואן הגדילה את יתרונה בצמרת בקפיצה הרביעית עם 14.90 מטרים.

בקפיצה באחרונה גרמה ריפקובה לדפיקות לב במשלחת הישראלית, אך קפיצה מצוינת שלה הספיקה רק ל-14.77 מטרים, סנטימטר אחד פחות מקנייזבה. קונבה הרוסיה קפצה ל-14.35, והבטיחה מדליה עבור קנייזבה. פטרובה הבולגריה נשארה מחוץ לפודיום, עם 14.44. קנייזבה עלתה בראש שקט לקפיצה האחרונה שלה, כשהיא יודעת שמדלית הכסף מובטחת לה. היא פסלה, והבטיחה לאיברגואן את הזהב.

12 קופצות משולשת לקחו חלק בגמר, כשכל אחת מהן קיבלה שלוש קפיצות. אחרי אותן קפיצות, ארבע האתלטיות עם התוצאות החלשות ביותר סיימו את התחרות ושמונה הראשונות פתחו את הקרב האמיתי. הקופצת עם התוצאה הטובה ביותר הפכה לקופצת האחרונה בסדר החדש ולהפך, כדי לשמור על מתח.

חנה קנייזבה קופצת משולשת ישראלית. AP
חיוך רחב. קנייזבה/AP
חנה קנייזבה קופצת משולשת ישראלית (שמאל) עם קתרין איברגואן, אולגה ריפקובה. רויטרס
שלוש המדליסטיות/רויטרס
חנה קנייזבה קופצת משולשת ישראלית. GettyImages
כמה שהיא חיכתה לרגע הזה. קנייזבה/GettyImages
חנה קנייזבה קופצת משולשת ישראלית. רויטרס
ערב קסום בקן הציפור בבייג'ינג. קנייזבה/רויטרס
חנה קנייזבה קופצת משולשת ישראלית. AP
המאמן של קנייזבה, קרויטר ורוגל נחום מעודדים אותה מהיציע/AP
חנה קנייזבה קופצת משולשת ישראלית (שמאל) עם קתרין איברגואן, אולגה ריפקובה. רויטרס
רגעים של אושר/רויטרס
חנה קנייזבה קופצת משולשת ישראלית. GettyImages
עשתה את זה ובגדול. קנייזבה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully