וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

23.8.2015 / 22:33

צילום ועריכה: קובי אליהו

חמישה משחקי הכנה, חמישה הפסדים ולא מעט בעיות לפתור לקראת היורובאסקט. נבחרת ישראל נוצחה הערב (ראשון) 79:71 במשחקה השני נגד סרביה, ועליה לשפר לא מעט דברים בהמשך לקראת הטורניר שייפתח ב-5 בספטמבר בצרפת. ישראל חסרה את עומרי כספי שלא חש בטוב, וסבלה מנחיתות בולטת בריבאונד מול סגנית אלופת העולם.

מאמן נבחרת ישראל ארז אדלשטיין: "אותן בעיות ביום אחר. היום אפשר להגיד שהסרבים באו מההתחלה לפוצץ, איבדנו חמישה או שישה כדורים בהתחלה, זה מה שאמרתי, גם החבר'ה שלנו שרואים את הטורניר ביוון אומרים שהבוסנים מתנהגים ככה, זאת שיטה ודרך. אם לא נשחק נכון ובטיימינג נכון, אז לא מחכה לנו גן של ורדים, זה הסיפור. אני שמח ששחקנים מתחילים להיכנס לקצב, מתחילים להיכנס לחדות, למחויבות. מה זה אינדיקציה? להתחיל לספר את כל הסיפורים, לא היה לנו שום משחק שיוגב, ליאור, עומרי ופישר היו ביחד, ארבעה מתוך השביעייה הראשונה. יש לזה משמעות גדולה. הזמן קצר והמלאכה מרובה. חסרים לנו שישה משחקים לפחות כדי להיכנס לחדות ולשטף. אז אני צריך לכפות את זה".

עכשיו הפנים ליורובאסקט. דאוסן/קובי אליהו

בסיום המשחק ניהל אדלשטיין שיחה קצרה עם מאמן היריבה סשה ג'ורג'וביץ', שעליה אמר: "דיברתי עם ג'ורג'וביץ' בסוף המשחק, ועזבו רגע את המגעים, הלחץ על הכדור, תראו לי בבית ספר לכדורסל שמישהו לוחץ ככה, בסרביה עושים לחץ על הכדור בצורה סיזיפית".

דיאור פישר חזר לפרקט והמאמן הלאומי התייחס לשובו: "דיאור פישר בא שעה וחצי לפני האימון והזיע ועבד. הוא רוצה ומבין, הוא מבין מה יש פה על כף המאזניים .הוא יידבק באווירה של כולם, ויהיה בסדר. ביום שלישי אנחנו טסים לקרואטיה לטורניר של שלושה משחקים בשלושה ימים. חשוב לנו שיוגב חזר לעניינים. גם ליאור התחיל את ההכנה מאוחר, ונתחשב בו. יש לנו עוד הרבה עבודה והזמן קצר".

לגבי אוחיון הרחיב אדלשטיין ואמר: "ליוגב יש לב גדול, אני לא צריך להוכיח את זה, רואים איך הוא נכנס לפני שחקן גדול ולוקח את הכדור, הוא גבר שבגברים, באימון הראשון שהוא התאמן הרמה עלתה מ-90 ל-120, הוא השחקן הישראלי היחיד שמשחק ברמה הגבוהה, יורוליג. הוא יודע מה זה אינטנסיביות ולשחק ברמות האלה. השילוב של יוגב וגל לא בא ביום אחד, זה יהיה בסדר".

אדלשטיין התייחס גם לשון דאוסן, שפתח בחמישייה וסיים עם 9 נקודות: "מה ששון לא ילמד דרך הראש הוא ילמד דרך הרגליים, בליגה הוא נכנס לצבע מתי שהוא רוצה, באירופה זה לא יקרה, והוא יצטרך לפתח דברים אחרים. זה לא שאין לו קליעה, הוא יצטרך למצוא את השטף והטיימינג, על הכישרון שלו אין עוררין, אני שמח שהוא שם דגש בהגנה להיות בעזרות. בוא נשים אותו בפינה ולא נסנוור לו את הראש, הבמה פתוחה. אמרתי לשחקנים היום בחדר ההלבשה, ששחקנים צריכים לתת ביטחון למאמן שהוא יכול לבטוח בהם".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
גל מקל שחקן נבחרת ישראל (אמצע) עם ליאור אליהו, יוגב אוחיון. קובי אליהו
"השילוב של יוגב וגל לא בא ביום אחד, זה יהיה בסדר"/קובי אליהו

מאמן סרביה סשה ג'ורג'וביץ' סיכם את שני הניצחונות של נבחרתו ביד אליהו: "אנחנו מודים לישראל על ההזמנה ואנחנו שמחים להיות פה, כולם היו מאוד מנומסים ונהנינו מאוד. אנחנו מכבדים את ההיסטוריה של ישראל, ורצינו ללמד את החבר'ה הצעירים שלי כמה דברים. אלה היו שני משחקים חזקים, משחקים שונים, ידענו שיהיה משחק שונה היום, ושישראל תבוא להילחם על הכבוד שלה, אני לא אהבתי את השיפוט, ישראל ביצעה עבירות קשות, ואני שמח שהשחקנים שלי הגיבו בכדורסל ולא במלחמה, וזה הדבר הכי טוב בשבילנו, בנינו את האופי הזה בשנים האחרונות. אני לא כועס על אף אחד, אבל צריך להיות סנקציות יותר מוקדם מצד השיפוט. קשה לנו לשחק מול הנבחרות המהירות עם הגודל שלנו, ניסו להכריח אותנו לקחת זריקות בשניות האחרונות, אבל ביצענו את התוכנית שלנו בצורה הטובה ביותר. יש לנו עוד הרבה עבודה. נמשיך עם ההכנה שלנו, יש לנו עוד שני משחקים קשים בסלובניה, עוד נבחרת בלי שחקנים גבוהים, זה דבר טוב להגנה שלנו".

על היעדרותו של בוגדן בוגדנוביץ' משני המשחקים אמר: "הוא סובל מכאבי גב, זה יעבור לו, הוא לא יכול היה לשחק, הוא חלק חשוב מהמשחק שלנו. אני אוהב לשנות חמישיות, זה לא משנה מי פותח את המשחק, אלא מי מסיים או מי משחק רוב המשחק. תאודוסיץ' שיחק אחרי הפציעה שלו, ועשרת הימים הבאים יהיו טובים עבורו. בייליצה איחר גם לאימונים, ארצג הגיע עם פציעות. כל תוכנית המשחק שלנו נבנתה על בובאן מריינוביץ', ואחרי שבועיים הוא כבר לא היה שם איתנו, זה לא קל למאמן. ביקשתי מהשחקנים להגיב בצורה גברית, לשחק הוגן, ואני חושב שהם עשו את זה בצורה טובה".

על סיכויי נבחרת ישראל ביורובאסקט אמר ג'ורג'וביץ': "יש לכם אופי, אפשר לראות את זה על המגרש. אין לכם שחקנים גבוהים, אבל שחקנים עם לב גדול. הכדור רוב הזמן אצל הגארדים, יש הרבה חיתוכים, הם יצטרכו לדעת איך לעצור שחקנים גדולים".

סשה דג'ורדג'ביץ' מאמן נבחרת סרביה. קובי אליהו
"שמח שהשחקנים שלי הגיבו בכדורסל ולא במלחמה". ג'ורג'וביץ'/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully