וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוף טורס: הפריחה המתוזמנת של אוליבר טורס באתלטיקו מדריד

23.8.2015 / 11:00

הוא קיבל זימון מפתיע לבוגרים בגיל 17 כדי לבסס את מעמדו ככישרון הגדול ביותר שצמח במועדון, נשלח להשאלה למקום הנכון, וכעת אוליבר טורס מוכן להשכיח מאוהדי הקולצ'ונרוס את ארדה טוראן. האם אנו עדים לפריחתו של מנהיג נבחרת ספרד לעתיד?

עריכת וידאו וקריינות: מרום שפיצר

עסקת השאלה טובה מאפשרת לשחקן שלך לקבל דקות משחק רבות ולהשתפר מקצועית, אבל אפשר לשאוף ליותר. השאלה מצוינת מכינה שיתוף פעולה בין הכוכב הצעיר לשחקן רכש פוטנציאלי לפני ששניהם מגיעים לקבוצה. את המטרה הזו הגשימה אתלטיקו מדריד באופן מושלם כאשר שלחה את אוליבר טורס לפורטו בעונה שעברה.

דייגו סימאונה סימן מזמן את ג'קסון מרטינס כחלוץ המועדף עליו. למעשה, אתלטיקו הציעה תמורתו 30 מיליון יורו כבר לפני שנה, אולם אז פורטו סירבה למכור. הקיץ שופרה ההצעה ל-35 מיליון יורו, והסקורר הקולומביאני עשה את דרכו לויסנטה קלדרון כיורשו של מריו מנדז'וקיץ'. יחד איתו חזר טורס, אחרי שבנה שיתוף פעולה פנטסטי עם חברו בצפון פורטוגל אשתקד. כעת צפויים האדומים-לבנים להרוויח פעמיים בעונה החדשה.

הבכורה של מרטינס אתמול (שבת) מול לאס פלמאס היתה דווקא פושרת למדי, אבל הוא עוד יתאקלם ויקרע רשתות. לעומתו, טורס להט, ניהל נהדרת את המשחק וגרם לאוהדי אתלטיקו לשכוח את ארדה טוראן. לא לחינם הוא קיבל את החולצה מספר 10 שהותיר אחריו הטורקי שנמכר לברצלונה. העתיד כבר כאן.

אוליבר טורס שחקן אתלטיקו מדריד מול הרנן סנטנה שחקן לאס פלמאס. GettyImages
רווח כפול. אוליבר טורס אתמול/GettyImages

הכינוי: מינייסטה

לקשר הפעלתן והטכני הזה, שנע ללא הפסקה, שולט בכדור בשתי הרגליים, מאתר שטחים פנויים ומחלק מסירות זהב, הודבק כבר מזמן הכינוי המחייב מינייסטה. לו טורס היה סבלני יותר כילד, אולי היה משתף כיום פעולה עם אנדרס אינייסטה בכבודו ובעצמו בקאמפ נואו. האקדמיה הקטלונית בשם מארסט איתרה את הילד כאשר היה בן 12, והוא בילה מספר חודשים בברצלונה, אבל לא החזיק מעמד. אינייסטה סיפר לא פעם כיצד בכה בגילו מגעגועים הביתה, ונשאר בכל זאת. טורס בכה אף הוא בכל לילה, והעדיף לחזור לאמא. הוא הצטרף ב-2008 לאקדמיה של אתלטיקו רק כי מדריד מרוחקת בסך הכל שעתיים נסיעה מבית הוריו.

מבחינת הקולצ'ונרוס, היה זה רגע מרגש. פרננדו טורס, האליל הבלתי מעורער של היציעים, בדיוק עזב לליברפול, והאוהדים שמחו לדעת שהקבוצה קיבלה טורס חדש. כדי להימנע מהשוואות מיותרות ולא לגרום לציפיות להאמיר, הנער העדיף לרשום את השם הפרטי אוליבר על החולצה ולהצניע את שם המשפחה. מעבר לכך, הוא כלל לא התכוון להיכנס לנעליים של פרננדו. טורס החדש מעולם לא חיפש שערים ולא היה חיית רחבה. הוא אהב תמיד לשחק במרכז המגרש, ומאמני הנוער של אתלטיקו זיהו אצלו פוטנציאל אדיר בכל קנה מידה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אוליבר טורס שחקן אתלטיקו מדריד ב-2012. AP
הכישרון הגדול ביותר שצמח במועדון. טורס בתחילת דרכו/AP

כמו צ'אבי בנבחרת הצעירה

תסמכו על סימאונה שיתן הזדמנות לצעירים. באפריל 2012 נדהם טורס בן ה-17 לקבל זימון מהמאמן לקבוצה הבוגרת עוד לפני שהספיק לשחק בקבוצת המילואים, וישב על הספסל בשני משחקי ליגה. זו היתה חוויה מרגשת שביססה את מעמדו ככישרון הגדול ביותר שצמח במועדון. לא כל אחד זוכה לכבוש 27 שניות משריקת הפתיחה למשחק הבכורה בהרכב, כפי שעשה טורס בניצחון 0:5 על בטיס באוקטובר 2013, תוך שהוא הופך לכובש המהיר בתולדות המועדון, או לבשל לדייגו קוסטה בבכורה בליגת האלופות. השבחים הגיעו מכל עבר, ודויד וייה הצהיר: "כולנו אוהבים את אוליבר ובטוחים שמצפה לו עתיד מזהיר". אלא שדרך ארוכה עוד היתה לפניו. הוא טרם היה בשל להשתלב בקבוצה שרצה לאליפות, והושאל ל-ויאריאל במחצית הראשונה של 2014 – כך הוא החמיץ את חגיגות הזכיה בתואר הסנסציוני. ואז הגיעה ההברקה הגאונית עם פורטו.

המהלך הזה היה אידיאלי מבחינת כל המעורבים. ג'ולן לופטגי בדיוק התמנה אז למאמן פורטו, ואיש לא מכיר את הכישורים של טורס טוב ממנו. לופטגי היה מאמן הנבחרת נבחרת ספרד עד גיל 19 שזכתה באליפות אירופה בקיץ 2012. כוכבים רבים היו בקבוצה הזו, ודי להזכיר את חסה מריאל מדריד שהוכתר למלך השערים, ג'רארד דאולופאו ששיגע הגנות באגף, ופאקו אלקאסר שחיכה לפריצה שלו במדי ולנסיה. טורס בלט מעל כולם בקישור המרכזי, מעין צ'אבי שמחלץ אינספור כדורים ומנווט את כל המשחק מאחור. הוא היה נפלא גם בגביע העולם עד גיל 20 כעבור שנה, עם אותו לופטגי על הקווים. בספרד נפוצו אז דיווחים על עניין רב שמגלה בו מנצ'סטר יונייטד, ואחיו של אלכס פרגוסון נצפה במשחקי קבוצת המילואים של אתלטיקו. מיותר לציין שאיש לא התכוון למכור את היהלום. הוא נשלח הישר ללופטגי כדי שילטש אותו.

אוליבר טורס, שחקן נבחרת ספרד עד גיל 19, בועט לשער בגמר מול יוון. Liis Treimann, AP
בלט מעל כולם גם בנבחרת. טורס/AP, Liis Treimann

גם אמן, גם משקיען

"אני חייב המון למאמן ורוצה להחזיר לו על האמון שנתן בי", אמר טורס כאשר נחת בפורטוגל, והוא עשה זאת. נוכחות ספרדית משמעותית בחדר ההלבשה של פורטו סייעה לו מאוד להתאקלם, ואוהדי הדרקונים הבינו מהשבועות הראשונים שיש להם הזדמנות להתענג על ביצועיו של שחקן מיוחד מאוד במשך עונה אחת בלבד. החיבור עם הקהל היה נפלא עבור הקשר ששיחק לראשונה בחייו בהרכב קבוצת צמרת על בסיס שבועי, ואפילו תרם שבעה שערים – יותר מאשר בכל הקריירה הקודמת במצטבר. הוא גם כיכב בליגת האלופות, אחד המשחקים הטובים ביותר שלו היה ברבע גמר ליגתה אלופות, כאשר פורטו פירקה את באיירן מינכן 1:3 – הוא התעלה אז בקלות על טיאגו אלקנטרה במרכז המגרש, גם אם בגומלין הפורטוגלים ספגו שישיה והודחו.

"לאוליבר יש הכל. הוא אמן, יש לו נפש שמתאימה לכדורגל. מצד שני, הוא גם השקן שעושה אצלנו את הקילומטרז' הכי גדול בכל משחק, כי הוא משקיען", אמר לופטגי בפברואר. הסטטיסטיקה בליגה הפורטוגלית מגלה כי טורס חטף יותר כדורים מכל שחקן אחר. השבחים לא גרמו לו לאבד את הרכש, והוא נותר צנוע ושקט. החיים חייכו אליו בפורטו, והוא פיזר חיוכים בחזרה. הוא נשלח לפורטוגל כשחקן מבטיח וחזר ככוכב אמיתי, עם ניסיון לא מבוטל ובטחון עצמי משודרג. בגיל 20, הוא היה מוכן לאתגר החדש.

אוליבר טורס שחקן אתלטיקו מדריד מול טיאגו שחקן באיירן מינכן. AP
התעלה אפילו עליו. טורס מול טיאגו בליגת האלופות/AP

ההבנה עם מרטינס מבטיחה שערים

"אני מרגיש מצוין, ורוצה לתרום לקבוצה שלי. זה כבוד גדול עבורי ללבוש את חולצת הפסים הזו, ואתן את כולי כדי לעזור לאתלטיקו להיות קבוצה טובה יותר", אמר טורס עם שובו למדריד. אתמול, מול לאס פלמאס, הוא הרגיש כמו דג במים לצידם של קוקה וטיאגו, ואוהדי אתלטיקו פצחו בשירה לכבודו. הוא גם מכיר את כל התנועות של מרטינס, וההבנה המצוינת של השניים צפויה להניב העונה שערים רבים – היא עשויה להזכיר ליושבי הויסנטה קלדרון את הבישולים התכופים של קוקה לדייגו קוסטה.

נכון לעכשיו, נדמה כי אתלטיקו עשתה הכל נכון עם הצעיר המוכשר שלה. היא הכניסה אותו לעניינים בהדרגה, אירגנה השאלות נכונות, ומקווה לקצור את הפירות העונה. פעם, כאשר היה נער, אוליבר חלם לשתף יום אחד פעולה עם פרננדו. הוא אולי לא יצהיר על כך בעצמו, אבל כיום הוא הטורס הבכיר של הקבוצה. מי יודע, אולי בסופו של דבר הוא יהיה גם הטורס הכי גדול של אתלטיקו בראייה ההיסטורית. שימו לב אליו העונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully