וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש יותר מסיבה אחת לחשוב שסמית' לא יגיב טוב לחוזה החדש בקאבס"

בארצות הברית מנתחים את משמעויות החוזה החדש של הגארד, שהפסיד 1.5 מיליון דולר. ואן גנדי: "לא קל להצטיין בידיעה שהיית יכול להרוויח יותר". ספורטס אילוסטרייטד: "הוא עשה צעד מבריק"

צילום וידאו: יוסי ציפקיס, עריכת וידאו: מרום שפיצר

הפאזל של קליבלנד לקראת העונה הבאה הושלם כמעט סופית אמש (שישי), עם חתימתו של ג'יי אר סמית' לשתי עונות נוספות. הגארד, שיצא שבחן את השוק במשך זמן רב אך לא קיבל הצעות משמעותיות, חזר לסגנית האלופה שהעניקה לו חוזה חדש תמורת 10 מיליון דולר - כלומר, 1.5 מיליון דולר פחות ממה שהיה מרוויח בעונה הקרובה אילולי היה יוצא מחוזהו.

בארצות הברית ניתחו את ההחתמה של סמית' והביעו ספקות לגבי תפקודו לאור העובדה שירוויח סכומים נמוכים משמעותית מכפי שתכנן. ג'ף ואן גנדי, הפרשן הבכיר של ESPN, התייחס לסוגיה ונשמע אמביוולנטי. "אני חושב שזה טוב לקאבס. הוא מוסיף להם אלמנט של קליעה שהיא בגדר חובה ליד שחקנים גדולים כמו לברון ואירווינג. אני מקווה שהם יצליחו להוציא ממנו את המיטב, אבל במקומם הייתי קצת מודאג. צריך לחכות ולראות איך הוא יגיב לזה שהוא לא מרוויח כמו שהיה יכול להרוויח אם היה מחליט להאריך את חוזהו מלכתחילה. מעניין אותי לראות מה תהיה הדינמיקה סביב העניין הזה, כי יש יותר מסיבה אחת לחשוב שהוא לא יגיב לזה טוב".

גארד קליבלנד קאבלירס ג'יי אר סמית'. GettyImages
רווח או הפסד? סמית'/GettyImages

על טריסטן תומפסון והאם היה צריך להעניק לו חוזה מקסימום כפי שביקש: "אני חושב שכשמדברים על שווי כספי של שחקנים, צריך להתייחס ל-NBA בכללותה. אף אחד לא שווה את הסכומים שמרוויחים בליגה, כולל פרשנים כמוני, צריך לומר. כולם אוברפייד. כל ארגון צריך להחליט לעצמו אם הוא רציני לגבי הכוונות שלו להפוך לארגון מנצח. במקרה של הקאבס אי אפשר לפקפק בכוונות שלהם. הם השקיעו המון כסף. זה לא אומ שצריך לתת חוזה מקסימום לכל שחקן שמבקש את זה. הם נתנו לו הצעה נדיבה מאוד, אני אוהב את טריסטן, אבל אם הם לא הגיעו להסכם, הם יצטרכו לראות מה יהיה בהמשך".

גם רוב מאהוני, פרשן ספורטס אילוסטרייטד, כתב ממושכת על ההחתמה של סמית'. "הדבר היחיד שפעל לטובת ג'יי אר סמית' בכל הסאגה הארוכה הזאת זה שעכשיו הוא יודע שבעונה הבאה הוא יהיה שחקן של הקאבס אם ירצה בכך. זה מראה שלקליבלנד יש סוג של מחויבות אליו, גם אם לא כל כך גדולה כפי שחשב מלכתחילה. במסגרת החוזה החדש שלו הוא יוכל לבחון את רחשי השוק גם בקיץ הבא. אולי 1.5 מיליון דולר הלכו לפח עכשיו, אבל בעתיד זה עוד עלול להתקזז. בקיץ הבא סמית' יכול לצאת רק מורווח. אם הוא יחזור לקאבס, זה טוב בשבילו. ואם הוא ימצא חוזה טוב יותר - וקיימת סבירות לא נמוכה בכלל שזה יקרה למרות שהוא לא יהיה הבחירה הראשונה של אף קבוצה - הוא יכול לכסות את מה שהפסיד הקיץ ואולי אפילו לצאת ברווח. בשורה התחתונה יכול להיות שהוא עשה מהלך מבריק, למרות שכולנו חשבנו שזה צעד לא חכם".

השחקן כתב אמש בחשבון האינסטגרם שלו: "אני שמח לומר שאני חוזר לקאבס! הקיץ הזה היה מסע ארוך, אבל אני יכול לומר בביטחה שהיה שווה לחכות. כשיצאתי מהחוזה שלי, רציתי להבין את הנוף של ה-NBA ואת המקום בו אני משתלב הכי טוב. הקאבלירס היו צריכים לעשות כמה דברים כדי לחבר יחד סגל ששווה אליפות ובסופו של דבר, החלטתי שבמקום לנסות ולהבטיח לעצמי חוזה גדול יותר במקום אחר, אני רוצה לחזור שוב אל הארגון המדהים הזה, שרודף אחרי המטרה הנעלה, אליפות NBA. תודה לקאבלירס שגרמו לכך לקרות. לא יכול לחכות להתחיל כבר".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
טריסטן תומפסון, קליבלנד קאבלירס. GettyImages
"כולם ב-NBA אוברפייד". תומפסון/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully