וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות העולם נפתחת בשבת, למה צריך לצפות מחמשת הישראלים?

20.8.2015 / 18:47

קנייזבה יכולה ביום טוב לתפוס מקום על הפודיום, דורוז'ון אמורה לרשום הישג שיא בקריירה, קרויטר מפנטז על גמר, סנפורד צריך להעפיל לחצי הגמר ומלנסקי אפשר לצפות לשחזר את השיא האישי. כל מה שאתם צריכים לדעת

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

אליפות העולם באתלטיקה במהדורה ה-15 שלה תצא לדרך בשבת הקרובה בבייג'ינג, סין. זה יהיה כמובן אירוע הספורט הגדול ביותר מאז המשחקים האולימפיים לפני שבע שנים כשהאירוע הגדול יתנקז לאצטדיון האולימפי בבירת סין הקרוי "קן הציפור" שאירח את טקס הפתיחה והסיום של האולימפיאדה.

במסגרת האליפות ישתתפו גם חמישה ישראלים: חנה קנייזבה מיננקו, מרגריטה דורוז'ון, דונלד סנפורד, דימיטרי קרויטר ואולגה לנסקי. עד היום ישראל חזרה מאליפויות העולם (שהחלו בהלסינקי 1983) עם שתי מדליות, ששתיהן היו שייכות לאלכס אברבוך. בסביליה 1999 הוא סיים עם מדליית ארד ושנתיים לאחר מכן מאדמונטון הוא חזר עם מדליית כסף. אז למה אנחנו צריכים לצפות מהם?

תראו מי קפץ לביקור

חנה קנייזבה-מיננקו: קפיצה משולשת

קשה לחזות איך תיראה קנייזבה-מיננקו באליפות העולם, בעיקר לאחר השנה הטובה שעברה עליה, אבל אופטימיים בהחלט אפשר להיות. כזכור, קנייזבה פרשה רגע לפני תחרות המשולשת באליפות אירופה בשנה שעברה בגלל פציעה, ואילו השנה היא דאגה לשמור על עצמה ואפילו להוריד מעצמה עומס כדי להגיע בריאה ככל האפשר לתחרות הגדולה של השנה.

קנייזבה, למי שהספיק לשכוח, פתחה את השנה עם זכייה במדליית ארד באליפות אירופה באולם, וגם אחרי ההישג הזה היא המשיכה לשמור על יציבות ותוצאת השנה שלה ששווה גם שיא ישראלי היא 14.61, בסך הכול עשרה סנטימטרים פחות מהשיא האישי שלה בזמן שייצגה את אוקראינה. בלונדון קנייזבה, עדיין כאוקראינית, סיימה רביעית, ולפני שנתיים כישראלית היא סיימה במקום השישי באליפות העולם, ומה הפעם? האופטימיות שלנו נשענת בעיקר לנוכח העובדה שרק ארבע אתלטיות קפצו רחוק יותר ממנה. בכל מקרה, הקרב על מדליית הזהב יהיה כנראה בין אקטרינה קונבה הרוסיה (15.04 השנה) לקטרין איברגואן הקולומביאנית (14.88).

הציפייה: מקנייזבה מצפים קודם כל להעפיל לגמר, ומכאן יכול להתחיל התיאבון. כרגע קשה לראות אותה זוכה במדליה, אבל אתם יודעים – ספורט.

מתי מתחרה? מוקדמות בשבת (22.8) ב-14:10. אם תעלה לגמר, תתחרה בשני (24.8) ב-14:30.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
חנה קנייזבה מיננקו קופצת משולשת. GettyImages
לפני שנתיים סיימה שישית באליפות העולם. קנייזבה/GettyImages

מרגריטה דורוז'ון: הטלת כידון

די להסתכל על המקום שבו מרגריטה דורוז'ון מדורגת השנה בעולם כדי להבין שהיא נמצאת בצמרת מטילות הכידון ובכל יום נתון אפשר גם לקבל ממנה הפתעה קטנה. דורוז'ון פתחה בסערה את השנה, והספיקה לשבור את השיא הישראלי שלוש פעמים ולהציב אותו על 64.56 בתחום שהיה הרחק מאחור לעומת שאר העולם. התוצאה של דורוז'ון, אותה השיגה באוסלו בשלהי חודש מאי, מציבה אותה במקום ה-16 השנה בעולם, כשמי שצועדת בראש היא ויליואן סאנטי הדרום אפריקאית שבחודש מרץ הרחיקה עד 66.62 מטר.

דורוז'ון אמנם התקשתה לעבור את 60 המטרים בתחרויות האחרונות שבהן השתתפה, אבל אין ספק שביום נתון היא בהחלט יכולה לשחזר את השיא הישראלי ואולי אף לשפר אותו. את שיאנית העולם, ברבורה שפוטקובה הצ'כית היא כבר הצליחה לנצח השנה. במשחקים האולימפיים בלונדון, עוד כנציגת אוקראינה, היא סיימה במקום ה-28, ושנה לאחר מכן באליפות העולם היא הגיעה למקום ה-19. כל הסימנים מכינים את דורוז'ון להישג השיא בקריירה שלה.

הציפייה: דורוז'ון חייבת להעפיל לגמר, וכל תוצאה אחרת תהיה מאכזבת מבחינתה ומבחינתנו. מדליה? אפשר לחלום, לא לפתח ציפיות.

מתי מתחרה? מוקדמות בשישי (28.8) ב-15:25. אם תעלה לגמר, תתחרה בראשון (30.8) ב-13:45.

מטילת הכידון מרגריטה דורוז'ון. ברני ארדוב
ביום טוב היא עשויה להפתיע. דורוז'ון/ברני ארדוב

דונלד סנפורד: 400 מטר

אחרי הקיץ שעבר שהוכיח שדונלד סנפורד חזק במשחק עם מדליית הארד היוקרתית מאליפות אירופה, כבר אף אחד לא יכול להמר נגדו. הפספוס של סנפורד באליפות אירופה באולם שנערכה השנה כאשר הוא פסל השאירה לו טעם לא טוב שעכשיו הוא משתוקק לתקן. סנפורד, כבר הבנו, יודע להביא את עצמו למעמדים גדולים, והמרחק בינו לבין ירידה מרף 45 השניות קרוב יותר מתמיד.

סנפורד, למי שהספיק לשכוח, היה פצוע השנה ונעדר מתחרויות למשך מספר חודשים, אבל מיד עם החזרה שלו הוא החל במאבק על הקריטריון לבייג'ינג. באליפות ישראל הוא פספס את התוצאה הדרושה בשתי מאיות בלבד ונראה מאוכזב, אבל היה שווה לחכות לו עד ההופעה במוסקבה בחודש שעבר כשהוא שיפר את השיא הישראלי והעמיד אותו על 45.04 שניות. התוצאה הזו מעמידה אותו במקום ה-33 בעולם, אבל אפשר לקוות לראות את סנפורד ממשיך לקזז בשיא כשלצידו רצים הרצים הטובים בעולם.

הציפייה: העפלה לחצי הגמר תיחשב להישג עבורו ויעד שהוא בהחלט יכול לסמן. מקום בגמר זו ציפייה לא ריאלית.

מתי מתחרה? מוקדמות בראשון (23.8) ב-6:10, חצי הגמר, אם יעפיל, בשני (24.8) ב-15:05. הגמר, אם יעפיל, ברביעי (26.8) ב-16:25.

דונלד סנפורד רץ 400 מטר. GettyImages
רק בחודש שעבר הוא קבע את השיא האישי שלו. סנפורד/GettyImages

דימיטרי קרויטר: קפיצה לגובה

הנוכחות של קרויטר באליפות הזו ממש לא מובנת מאליו. אחרי שכלל לא ידע אם ישתתף במשחקים האירופיים בבאקו, מוצא את עצמו שוב בליגה של הגדולים כשהוא בשנת השיא שלו בקריירה אחרי חודשיים חלומיים. קרויטר, שהוכתר לפני חמש שנים כאלוף העולם לקדטים, מחזיק כבר בתואר אחד בארון מהשנה הזו, סגן אלוף אירופה עד גיל 23, ועכשיו הוא יקווה להמשיך את המומנטום החיובי שבו הוא נמצא. העובדה שכבר עבר השנה רף של 2.29 מעצימה את הציפיות ממנו, אבל צריך לזכור שהרבה לחץ ירד מקרויטר אחרי ההישג הזה, וכלל לא בטוח שיהיה באפשרותו לשחזר את התוצאה הזו.

באליפות העולם לפני ארבע שנים קרויטר סיים במקום ה-31, אבל הפעם הוא מגיע בשל הרבה יותר, ובעיקר בטוח בעצמו. כדי להשתלב בין 12 הקופצים שמגיעים לגמר, יצטרך קרויטר להיות בשיאו. ערב התחרות הוא מדורג במקום ה-28 בעולם, אבל אין ספק ששחזור התוצאה שהוא עשה אמורה להספיק לו כבר לשחק בליגה של הגדולים, מואטז בארשים, בוגדן בונדרנקו והאחרים.

הציפייה: הופעה טובה במוקדמות (מעל 2.20), ואם יתמזל מזלו, נוכל לראות אותו גם בגמר.

מתי מתחרה? מוקדמות בשישי (28.8) ב-4:45. אם יעפיל לגמר, יתחרה בראשון (30.8) ב-13:30.

דמיטרי דימה קרויטר סגן אלוף אירופה בקפיצה לגובה, 2015. יוסי ציפקיס
אל תתאכזבו אם הוא לא יעפיל לגמר. קרויטר/יוסי ציפקיס

אולגה לנסקי: 200 מטר

הנעלם הכי גדול באליפות העולם (מהזווית הישראלית, כן) היא אולגה לנסקי. פרשת הרוח ואי המדידה של התוצאה שלה 23.18 שניות בירינו מעמידה סימני שאלה רבים, אבל אין כמו אליפות העולם כדי לסתום הרבה מאוד פיות או מהצד השני לספוג ביקורת. אולגה לנסקי עברה שנה קשה מיד עם החזרה שלה מההשעייה. ב-100 מטר היא רק הייתה קרובה לאיים על השיא הישראלי, אבל לא יותר מכך, וב-200 מטר הספיקה לה תחרות אחת כדי לקבוע את הקריטריון. אחרי התוצאה המצוינת 23.18, התוצאה הטובה ביותר שלה הושגה בבאקו, 23.41 שניות, שהיא גם התוצאה השנייה בטיבה בישראל אחרי אמה והמאמנת שלה, אירנה לנסקי, וכעת יהיה מעניין לראות כיצד כל הדיבורים מסביב ישפיעו (או שלא ישפיעו) עליה. באליפות אירופה באולם שנערכה בתחילת השנה סיימה לנסקי במקום ה-29 בריצת 60 מטר, ולמרות שהיא רחוקה מהליגה של הגדולות, זו הזדמנות עבור האצנית הבכירה של ישראל להשתיק את המבקרים ואולי לשחזר את התוצאה שהשיגה בירינו, רק הפעם עם רוח חוקית.

הציפייה: שחזור השיא האישי, 23.18 שניות או התקרבות אליו.

מתי מתחרה? המוקדמות ברביעי (26.8) ב-15:30. חצי הגמר, אם תעפיל, בחמישי (27.8) ב-14:35. הגמר בשישי (28.8) ב-16:00.

האצנית אולגה לנסקי. ברני ארדוב
רק תנו לה קצת שקט. לנסקי/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully