וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירוג שחקני ליגת העל של וואלה ספורט: מקומות 50-31

בניון כבר לא בעשירייה הראשונה, יצחקי דעך, והמעבר למכבי תל אביב לא היטיב עם גילי ורמוט בדירוג וואלה הנוכחי. הגענו לטופ-50, וגם המדרגים לא התעלמו מהשדרוג של וובה בראון

קובי אליהו

זו כבר מסורת: כמו בעונה שעברה, לפניכם דירוג וואלה ספורט של כל שחקני ליגת העל. לשם ביצוע הדירוג, פנינו לעיתונאים מוואלה! ספורט וממדורי הספורט האחרים, למאמנים ולכדורגלנים. חלק מהמצביעים ביקשו לעשות זאת בעילום שם.

מי דירג? (לרשימת 88 המשתתפים בפרויקט)

איך דירגנו? המצביעים דירגו כל שחקן מ-1 עד 10, לפי ההתרשמות הכללית מהשחקן - שילוב של רזומה, כושר נוכחי וציפיות לעונה הזו. את כל הנתונים אספנו, חישבנו ממוצע - והתוצאות לפניכם.

מי בדירוג? רשימת השחקנים נסגרה ב-10 באוגוסט. לרשימה נכנסו שחקנים בעלי חוזה בקבוצה מליגת העל.

חושבים שצדקנו? שטעינו? שהגזמנו? זה המקום להחמיא ולבקר. כל שצריך לעשות זה לכתוב את תגובתכם באחת הרשתות החברתיות, עם ההאשטאג הרשמי של הפרויקט, #דירוג_וואלה. התגובות המובחרות יועלו ויוצגו באתר.

תודות:

- דורון שיינר, על הגרפיקה

- אתר דריבליסט, על הנתונים הסטטיסטיים

למקומות 287-51 בדירוג

חן עזרא שחקן מכבי חיפה כובש. יוסי ציפקיס
עזרא/יוסי ציפקיס

עלו בגדול:

פיראס מוגרבי, 42
אברהם פאס, 42
וובה בראון, 38

ירדו בגדול:

גילי ורמוט, 37
יוסי בניון, 29
חן עזרא, 19

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שחקן בית"ר ירושלים, דובב גבאי. קובי אליהו
גבאי/קובי אליהו

50. דובב גבאי – 6.59

חלוץ, בית"ר ירושלים
בעונה שעברה:
#דירוג_וואלה - 38
הופעות – 23, שערים – 10

המספרים של דובב גבאי תמיד היו יפים. יפים, אבל לא מנקרי עיניים. 10, 9 ו-10 שערים כבש החלוץ בשלוש העונות האחרונות, אבל לא הצליח למצוא את דרכו למשרת החלוץ מספר 1 בהפועל באר שבע. הקיץ הוא עבר לבית"ר ירושלים. אי הוודאות בקבוצה של אלי טביב גדולה, אבל אפשר להמר ששם גבאי ישיג את מה שתמיד רצה. אם גם המספרים ינקרו עיניים, אפשר להמר שבדירוג הבא שמו יופיע כמה מקומות למעלה.

49. ויאם עמאשה - 6.59

חלוץ, בני סכנין
בעונה שעברה:
#דירוג_וואלה – 60
הופעות – 26, שערים – 7

אחרי ארבע שנים במכבי חיפה, שברובן היה פצוע או בלתי רצוי, ויאם עמאשה צריך לפתוח דף חדש בקריירה. את העונה שעברה הוא החל מעמדה נחותה יותר בדירוג, אחרי עונת נידוי והשאלה, וגם בעונה החולפת הוא נזרק מהדלת הקדמית רק כדי להיכנס חזרה מהמרתף. נראה שרק האמונה שבבני סכנין, חממה מטפחת לשחקנים מהמגזר, הוא יכול למצוא עצמו מחדש, ולהזכיר את החלוץ ההוא מקרית שמונה, העלו אותו חזרה אל העשיריה החמישית.

48. ערן לוי – 6.61

חלוץ, מכבי נתניה
בעונה שעברה:
#דירוג_וואלה – 31
הופעות – 31, שערים – 11

זהו דירוג של כבוד, שכן ערן לוי גמר את העונה עוד לפני שהחלה. רק נס רפואי יחזיר אותו למגרשים לפני שהעונה תגיע לגארבג' טיים, ורק קטסטרופה מקצועית בנתניה תאלץ אותו להשלים את תקופת השיקום כמושיע. לא כך הייתה אמורה להיראות השנה השלישית של לוי בנתניה, שהייתה הקבוצה הראשונה שנראה היה שמצא בה בית אמיתי שמקבל אותו כמו שהוא.

47. דודו גורש – 6.62

שוער, הפועל באר שבע
בעונה שעברה:
#דירוג_וואלה –62
הופעות – 32

היכולת של דודו גורש לא השתנתה במילימטר כבר עשר שנים, כך שאת הזינוק הנאה, 15 מקומות, ניתן לייחס למענק החתימה שהובטח לו בבאר שבע. אחרי שנים של קרבות תחתית, שהיוו שדרוג לעומת השממון בלאומית, גורש מקבל את השדרוג שציפה לו. המטרה שלו תהיה להוכיח שהאמון שניתן בו, האפודה הבכירה בקונטנדרית, לא היה הימור גדול מדי.

46. אריאל הרוש – 6.62

שוער, הפועל תל אביב
בעונה שעברה:
#דירוג_וואלה –34
הופעות – 31

העונה במכבי נתניה לא עשתה טוב לאריאל הרוש. לא בחתימה הצורמת, לא בטור הספיגות המעובה ולא במעמדו בנבחרת, שם איבד את הבכורה לאופיר מרציאנו, גם כשזה ירד ליגה עם אשדוד. קפטן בית"ר ירושלים עד לפני שנה וקצת חתם בהפועל תל אביב, לה בישל את שער האליפות לפני חמש שנים, והספיק לדגמן פטיש ומגל באימון הבכורה. עצה בחינם: את הידיים כדאי להקדיש לאידאלים שהוא מזוהה איתם קצת יותר. הדיפות, למשל.

גילי ורמוט שחקן מכבי תל אביב (שמאל) מול מוחמד אבו אל היג'א שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
ורמוט/ברני ארדוב

45. גילי ורמוט – 6.64

קשר, מכבי תל אביב
בעונה שעברה:
#דירוג_וואלה – 8
הופעות – 23, שערים – 3

מה יותר מוזר מאריאל הרוש בבית"ר? גילי ורמוט במכבי. הדי המעבר הסנסציוני כבר שכחו, וגילי ורמוט, קפטן הפועל עד 2 בפברואר כולל, הפך לשחקן רוטציה, במקרה הטוב, במדי היריבה העירונית. המחצית הראשונה של העונה בהפועל הייתה כל כך צולעת, שרק המחצית השניה כנער פוסטר במכבי יכולה הייתה להשכיח אותה. המעמד החדש והעונה המבוזבזת (מקצועית) דרדרו אותו משיפולי הטופ 10 לשיפולי הטופ 50.

44. מיחאי פינטילי – 6.65

קשר, הפועל תל אביב
בעונה שעברה:
#דירוג_וואלה – לא דורג

בן 30, ובהפועל תל אביב המתחדשת והצעירה זהו גיל שהקנה לו את סרט הקפטן למרות תעודת הזהות הרומנית. אמור לסדר את המשחק בחלק האחורי של הקישור, ולהנהיג, תפקיד אותו מילא בהצלחה די מרובה בסטיאווה בוקרשט.

43. איסמעיל ריאן – 6.65

קשר, מכבי חיפה
בעונה שעברה:
#דירוג_וואלה – 61
הופעות – 29, שערים –4

ריאן רוצה להיות מה שצעירים רבים וטובים לא היו לפניו – שחקן בית של מכבי חיפה שחוזר מהשאלה ותופס מקום של קבע בסגל. מאז דקל קינן לפני תשע שנים, גם הוא אצל רוני לוי, לא היה שחקן כזה, ובחיפה מאמינים שלריאן יש הכשרון הדרוש כדי להיות החוליה הבאה בשרשרת. הבעיה היא גליון המשמעת הלא-ממש-חלק שלו, שעלול להוביל להתנגשות עם לוי, והעומס ההתקפי בסגל הירוק, שעלול להוביל להיכרות מעמיקה מדי עם הספסל.

42. שלומי ארבייטמן – 6.70

חלוץ, הפועל באר שבע
בעונה שעברה:
#דירוג_וואלה – 29
הופעות – 32, שערים – 11

את העונה האחרונה שלו לפני היציאה לחו"ל סיים שלומי ארבייטמן עם מספרים היסטוריים, 28 שערים בקצב של יותר משער למשחק. עונת הקאמבק לא הייתה כישלון חרוץ – 11 שערים זה לא כישלון – אבל גם לא הרגישה כמו הילד שארבייטמן והאישה שחותמת לו על הצ'ק פיללו לו. העונה, כשהתחרות בחוליה הקדמית קשוחה יותר וכך גם הציפיות הקבוצתיות, הוא ייאלץ לכבוש יותר שערים, ובמשחקים חשובים יותר.

41. קאסיו פרננדס – 6.76

בלם, עירוני קרית שמונה
בעונה שעברה:
#דירוג_וואלה – 39
הופעות – 30, שערים – 2

העזר כנגדו במרכז ההגנה התחלף, כך גם מרבית שחקני המפתח האחרים בקבוצה, אבל קאסיו פרננדס עדיין תופס מקום מכובד בחלק העליון של הדירוג, ולא רושם תזוזה משמעותית לעומת העונה שעברה. השנה, כשלצדו בלם שכבר ירד ליגה אצל איזי, הנטל עליו גדל. הוא עלול לגלות שקרבות תחתית, או לפחות התברגות לפלייאוף העליון, קשים יותר מסחיבת רצף של 16 משחקים ללא הפסד מפתיחת העונה.

שחקן בני יהודה, פדרו גלבאן. קובי אליהו
שחקן בני יהודה, פדרו גלבאן/קובי אליהו

40. פדרו גלבאן – 6.82

קשר, בני יהודה
בעונה שעברה:
#דירוג_וואלה – לא דורג

מאז 2008 היה בשכונת התקווה בכל עונה פרט ל-2013/14. את מה שקרה באותה עונה אף זהוב לא שוכח. גבלאן לא לבש את המדים המסורתיים והקבוצה ירדה לליגה הלאומית באחת התצוגות הכי לוזריות בצד הזה של המיסיסיפי. גלבאן שב לביתו בעונה שעברה, והעלה את הזהובים בחזרה עם 22 הפגזות. זו אמנם היתה הליגה הלאומית, אבל גלבאן תמיד ידע לחבר בין כדור לרשת. לא סתם הוא הזר שכבש הכי הרבה שערים בתולדות ליגת העל. העונה, בלי קשר למצבה של בני יהודה, הספירה שלו תימשך.


39. טל בן חיים 1 – 6.83
בלם, מכבי תל אביב

טל בן חיים ויוסי בניון לא נחשבים חברים טובים, בלשון המעטה, אבל מסלולי הקריירה שלהם מזכירים מאוד זה את זה. אחרי תקופה מקבילה באנגליה ובנבחרת, גם התחנה האחרונה שלהם זהה - חזרה לארץ, לקבוצה שבנתה אותם. בינתיים נראה שגם המיקום שלהם השנה בדירוג קרוב באופן חשוד, והאתגר של בן חיים יהיה לבדל עצמו מהעונה הראשונה של בניון חזרה בליגת העל – קודם כל לשחק, וגם להביא את המשקל הסגולי שצבר בממלכה לידי ביטוי.


38. גיא חיימוב – 6.89

שוער, עירוני קרית שמונה
בעונה שעברה:
#דירוג_וואלה – 27
הופעות – 34

עוד לפני שערוריית הפנדלים, גיא חיימוב הוא אחד השוערים היציבים בארץ. לקח לו זמן להיסגר על קרית שמונה כבית המקצועי שעושה לו טוב, אבל מרגע שחזר לחיקו של איזי שרצקי הוא משמש עמוד התווך של הקבוצה, כשמסביבו הסגל והמאמנים מתחלפים. הוא השוער הישראלי הבכיר בדירוג, וייתכן מאוד שלאור הנסיגה ביכולתו של אופיר מרציאנו הוא זה שיעלה לשחק בעוד פחות משבועיים מול אנדורה ומול הבעיטות החופשיות של גארת' בייל.

37. אברהם פאס – 6.89

בלם, בני סכנין
בעונה שעברה:
#דירוג_וואלה – 79
הופעות – 33

מה שחצי עונה במכבי חיפה עושה לדירוג. אברהם פאס לא הולך ונעשה צעיר יותר, אבל הבלם שהגיע לסכנין במהפכת הספרדים בקיץ שלפני שנתיים, וחגג לפני פחות מחודשיים 36 קיצים, התגלה תחת אור הזרקורים באצטדיון החדיש כמילה נרדפת ליציבות. בינואר האחרון הוא נלקח על ידי מרקו בלבול לעשות סדר בהגנה של מכבי חיפה, ולמרות הרגיעה ברחבות בחיפה הוא הוחזר אחר כבוד לסכנין. הרווח כולו של המוניטין שלו, וגם של אלי כהן.

36. וובה בראון – 6.92

קשר, עירוני קרית שמונה
בעונה שעברה:
#דירוג_וואלה – 74
הופעות – 27, שערים – 1

ממשיך בעלייה המתונה והנחושה במעלה הדירוג והכדורגל הישראלי. משתבח משנה לשנה, והקשר האחורי הוזכר הקיץ כמועמד להגיע למקומות גדולים יותר מעירוני קרית שמונה. בינתיים, איזי שרצקי לא מוותר, והרווח כולו של סלאח חסארמה. נתראה בדירוג של 2016/17, שם אנחנו אמורים למצוא אותו במקום גבוה אפילו יותר.

יוסי בניון שחקן מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
יוסי בניון שחקן מכבי חיפה/יוסי ציפקיס

35. יוסי בניון – 6.92

קשר, מכבי חיפה
בעונה שעברה:
#דירוג_וואלה – 6
הופעות – 26, שערים – 5

במשך שנים יוסי בניון אמר שלא יחזור לשחק בארץ, מכל הסיבות האפשריות, ובראשן הכבוד שלא נותנים כאן. השם שלו דווקא הספיק לו להיכנס היישר למקום השישי בדירוג שעבר, למרות כל סימני האזהרה והפציעות שהתגלו כבר בשלבי ההכנה. הנבואה הגשימה את עצמה השנה, כשקולות המצביעים כבר לא זכרו חסד נעורים לאור העונה החולפת. אפשר לנחש שגם "חילוקי הדעות הפומביים" עם רוני לוי לא תרמו למוניטין.

34. ברק יצחקי – 6.92

חלוץ, מכבי תל אביב
בעונה שעברה:
#דירוג_וואלה – 26
הופעות – 7, שערים – 0

אם לא הפציעות, ברק יצחקי היה נמצא במקום גבוה בהרבה ברשימה הזו. אחד השחקנים הכי מוכשרים בישראל בשנים האחרונות, שלצערו הרב (ולצערם של אוהדי מכבי תל אביב), לא הרבה לשחק בשנים האחרונות. למרות זאת, זוכה החלוץ להערכה רבה שבזכותה זכה למקום מכובד ברשימה. יצחקי שותף העונה בארבעה משחקים של מכבי תל אביב במסגרת האירופית (כולל הופעה בהרכב) ונראה שאט-אט הוא חוזר לכושר משחק. מי יודע, אולי בסופו של דבר יתברר שג'ורדי קרויף ידע בדיוק מה הוא עושה כשלא החתים חלוץ.

33. פיראס מוגרבי – 6.93

קשר, בני סכנין
בעונה שעברה:
#דירוג_וואלה – 75
הופעות – 32, שערים – 9

היכולת הגבוהה שהציג פיראס מוגרבי בעונה החולפת עשתה את שלה. הקיצוני הנהדר, שקפץ 42 מקומות, הפך לשחקן המוביל של בני סכנין בדירוג, וכנראה שבצדק. אחרי קיץ לא פשוט, הצליחה הקבוצה להשאירו לעונה נוספת, ומוגרבי, שהוסיף לתשעת השערים שלו בעונה שעברה גם תשעה בישולים, אמור להיות האיש המסוכן ביותר בחלק הקדמי של הקבוצה.

32. וויליאם סוארס – 6.98

בלם, הפועל באר שבע
בעונה שעברה:
#דירוג_וואלה – 22
הופעות – 34, שערים – 4

הבלם הברזילאי של הפועל באר שבע שומר על יציבות, ולא רק בדירוג שלנו. כבר כמעט חמש שנים שסוארס משמש כעמוד התווך של ההגנה האדומה, שהייתה מהיציבות בליגת העל בעונה שעברה (ספגה 40 שערים – רק שלוש קבוצות ספגו פחות ממנה). העונה זכה הבלם לחבר חדש בדמותו של שיר צדק, ויחד השניים אמורים להוביל את מרכז ההגנה של הפועל באר שבע בשנים הקרובות (סוארס חתם בקיץ שעבר לשלוש שנים נוספות).

31. חן עזרא – 6.98

קשר, מכבי חיפה
בעונה שעברה:
#דירוג_וואלה – 12
הופעות – 36, שערים – 8

כבר מספר שנים שחובבי כדורגל רבים שואלים: "מתי כבר תגיע הפריצה הגדולה של חן עזרא?". הקשר בן ה-26 זכה לאמון רב בעונה החולפת כשדורג במקום ה-12 ב#דירוג_וואלה, אך נראה כי בשל היכולת הפושרת שלו במהלך העונה החולפת, איבד מעט מהאמון שזכה לו בשנים האחרונות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully