וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משימה לאומית: מ.ס. אשדוד והפועל פתח תקוה רוצות לעלות תוך שנה

אחרי מכבי פתח תקוה, מכבי נתניה ובני יהודה, גם שתי היורדות האחרונות מקוות לחזור במהרה לליגת העל. עפולה ולוד עשויות לקרוא תיגר, קטמון ואשקלון אמורות להוסיף צבע וגם סולארי וקאלה כאן. ההעברות המעניינות, חילופי המאמנים ובעיות התקציב: הליגה הלאומית חוזרת

one

בווידאו: תקציר משחק הירידה של מ.ס. אשדוד בסיום העונה שעברה

מכבי פתח תקוה, מכבי נתניה, בני יהודה. כל שלוש הקבוצות הצליחו לחזור לליגת העל תוך שנה, מיד אחרי שנשרו לליגה הלאומית. האם מ.ס. אשדוד והפועל פתח תקוה תלכנה בדרכן? בצל סערת קיום המשחקים גם בשבת, עונת 2015/16 יוצאת לדרך בסוף השבוע ואנחנו עושים קצת סדר. המועמדות לעלייה, הסוסים השחורים והקבוצות הנערכות למלחמת הישרדות. הליגה הלאומית חוזרת.

אור אינברום שחקן מ.ס. אשדוד (שמאל), גדי קינדה. ברני ארדוב
הצעירים של אשדוד יעמדו באתגר? אור אינברום/ברני ארדוב

מ.ס. אשדוד

מאמן: אייל לחמן

הצטרפו: רועי דיין, רמי ביינקרדיני, דידייה קוגבניה, אדיר טובול, קובי דג'אני, מוחמד עוואד, ניסים אליהו.

אחרי 18 עונות בליגת העל, מ.ס. אשדוד צריכה להתרגל למציאות חדשה. במהלך הקיץ קמו בעיר שלוש קבוצות שונות בליגה ג' (עירוני אשדוד ושתי גרסאות של הפועל אשדוד) שמחזירות אליהן אוהדים ומותירות את ג'קי בן זקן די בודד במערכה. אייל לחמן החליף את ניר קלינגר, ואחרי פרעות סופיה ינסה למקד את שחקניו הצעירים במשימת העלייה. פרט לאופיר מרציאנו ועופר ורטה, הכישרונות המקומיים לא עזבו. ביינקרדיני וקוגבניה היו מהזרים הבולטים בלאומית בחציה השני של העונה, טובול שחזר הביתה יוסיף ניסיון יחד עם דיין ודג'אני, ואשדוד נראית פייבוריטית ברורה. יעמדו באתגר?

הפועל פתח תקוה

מאמן: מנחם קורצקי

הצטרפו: ליאור אסולין, בן אז'ובל, פלורין אקים, שון מלכה, גל בראל, בן מלכה, אפרים טאקה, גל מאיו, ויקי כחלון.

עוד עונה, עוד חילופי משמרות בהנהלת מועדון הפאר הרחוק כל כך מימי הזוהר שלו. דורון גלנט קיבל את זכויות הניהול מדורון בן דקון, ועם תקציב מוגבל ינסה להחזיר את הפועל פתח תקוה לליגה הבכירה. מנחם קורצקי נשאר בסופו של דבר על הקווים, כשליאור אסולין חזר למועדון ואמור להוביל את החלק הקדמי יחד עם בן אז'ובל. זרים עדיין אין (ואולי לא יהיו) ובשער אוראל כהן יקבל הזדמנות. זה אמור להספיק לצמרת, לא בטוח שגם לעליית ליגה.

הפועל עפולה

מאמן: ניסן יחזקאל

הצטרפו: דויד סולארי, מתיאס מרטין, דייויד גומז, אלירן דנין, גיא דיין, איתי אלקסלסי, אמרי זייד, עמית מזרחי, אופק מלול.

אחרי עונת השיא שכללה מקום רביעי והופעה היסטורית בחצי גמר גביע המדינה, בעפולה קיבלו תיאבון ומכוונים לראשונה לליגת העל. ניסן יחזקאל החליף את ירון הוכנבוים בתפקיד המאמן וביצע רכש מבטיח. סולארי ירד ללאומית כדי לחזור לעצמו אחרי הפציעות הקשות, ויחד עם מרטין, גומז ודיין יש לעפולה חלק קדמי מהטובים בלאומית. מאיר כהן בן ה-43 (!) ימשיך להנהיג ולכוון מהשער.

בני לוד

מאמן: סלימאן אזברגה

הצטרפו: מוראד אבו ענזה, דלה ימפולסקי, תומר אלבז, איציק אבושדיד, פיליפ מנה, יקיר שינה, מתן לוטטי, חנא נאסר, מתן פלג.

אל תתנו למשחקי גביע הטוטו להטעות אתכם. בני לוד אמנם הפסידה פעמיים, אבל הקבוצה הזו שואפת להיאבק גם העונה בחלק העליון. הבסיס נשמר, מחמוד עבאס התגבר על הפציעה ואבו ענזה חזר (בפעם המי יודע כמה) כדי לנסות להצעיד את אבו סובחי לארץ המובטחת, אחרי פספוסים חוזרים בשנים האחרונות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
דויד סולארי שחקן מכבי פתח תקוה. אדריאן הרבשטיין
עפולה מכוונת גבוה. דויד סולארי, מימין/אדריאן הרבשטיין

מכבי הרצליה

מאמן: חיים שאבו

הצטרפו: מרסלו קרבאליו, אלון סולטן, אופיר עמרם, איתי טואף, לירון אלימלך, שון דיאמנט.

הקבוצה הכי ותיקה בליגה הלאומית, הפעם עם חיים שאבו כמאמן במקום פרדי דוד, מקווה לחזור לפלייאוף העליון אחרי האכזבה בעונה הקודמת. ז'ורדן פושה המצוין נשאר (איכשהו) ויחד עם קווין טאנו ולירון אלימלך יוצר חלק קדמי מבטיח, כל עוד ימנע מפציעות. הברזילאי קרבאליו, שנבחן לפני כן בסכנין, עשוי להפתיע כשההגנה קיבלה את טואף כחיזוק.

הפועל רמת גן

מאמן: דני גולן

הצטרפו: מייקל טוקורה, רן רול, ניקולאס פלצ'וק, ריף פרץ, ישראל ראש, עדי סופר.

האורדונים ביצעו קאמבק מרשים במהלך העונה שעברה, כשיצאו מהמקום האחרון אחרי פתיחה קטסטרופלית והמריאו עד לפלייאוף העליון. אלמוג בוזגלו אמנם עזב, אבל טוקורה, פלצ'וק, רול, ראש ופרץ הגיעו מליגת העל, ויחד עם לירן כהן ודידייה ברוסו שהרשימו בחלק השני של העונה הקודמת, להפועל רמת גן יש מספיק כלים כדי להתברג שוב בין שמונה הראשונות.

הפועל קטמון

מאמן: אסף נמני

הצטרפו: רז שטיין, אורי כהן, יוגב לרמן, שי חדד, משה בן לולו, מיקי ממן, נאור סבג.

קבוצת האוהדים מירושלים חזרה אחרי עונה מפרכת בליגה א' צפון, ומקווה לקדנציה קצת יותר מוצלחת מאשר בביקור הקודם שלה בלאומית. שחקנים כמו רז שטיין ואורי כהן, שהיו שותפים לעונת הירידה, חזרו למועדון, וכדי שהקהל התומך ישבע הפעם קצת נחת, צורפו גם שחקנים מנוסים כמו משה בן לולו, יוגב לרמן ושי חדד, שמצטרף לאבירם ברוכיאן ולשאר יוצאי בית"ר ירושלים בסגל הקטמוני.

הפועל אשקלון

מאמן: יובל נעים

הצטרפו: עידן שריקי, יורחן קולין, רודי חדד, ג'אנלוקה מריה, רן מלכה, אבי מלכה, ניר נחום, ניראל מחפוד.

העולה מליגה א' דרום הוצגה בתחילת הקיץ כאחת המועמדות לעלייה, אבל בהמשך הציפיות הונמכו לאור הקשיים באישור התקציב (יובל נעים עדיין לא עבר בבקרה) ומכת הפציעות שפקדה את הקבוצה. רן מלכה קרע את הרצועה הצולבת, קולין והקפטן שי רביבו סוחבים פציעות וגם שחקן הכנף המסקרן מריה, המשתייך לנבחרת קורסאו של פטריק קלויברט, נפצע עם הגעתו. והעונה עוד לא התחילה. שווה יהיה לעקוב אחר רודי חדד, אקס מכבי תל אביב שחזר ארצה.

קשר מכבי תל אביב רודי חדד. יותם רונן
חזר לקדנציה שנייה בישראל. רודי חדד/יותם רונן

מכבי יבנה

מאמן: יוסי זוזוט

הצטרפו: ניל אברבנל, מירוסלב אנטונוב, דיאן באביץ', רפי עמוס, משה סולימנוב, בר אהרוני, אלעד חלימי.

עונה רביעית של מכבי יבנה בלאומית, ובה סוף כל סוף היא תזכה לחזור הביתה אחרי גלות ארוכה בנס ציונה. האצטדיון המקומי אמור להיות מוכן אחרי החגים, ובאמצעותו ינסו היבנאים של יוסי זוזוט (עונה שישית כמאמן) לשחזר את העונה הקודמת בה הגיעו לפלייאוף העליון. דוד רביבו, ניבאלדו וליאור ג'אן ימשיכו להנהיג, ניל אברבנל תפס את המקום בין הקורות ודיאן באביץ' הסרבי עשוי להפתיע.

הפועל ניר רמת השרון

מאמן: ליאור זדה

הצטרפו: קובי מוסא, עידו דוידוב, גיא משפתי, אורי אברהם, רובי דבורה, ניקו אלסק, יניב שגב, דניאל הבר, אוזור אמקה, עומר צלישר, גיא חדידה.

עוד קבוצה שרק רוצה להעביר עונה שקטה. ליאור זדה, שהצליח מאוד בקרית גת, הגיע למורשה וייעזר בניסיון של יוסי שבחון ומיכאל זנדברג כדי לשמור מרחק מקרבות התחתית. כדאי לשים לב לעידו דוידוב, שהציג יכולת טובה בעונה שעברה בעפולה, ולאקס מכבי חיפה דניאל הבר שכבר כבש בגביע הטוטו.

מכבי אחי נצרת

מאמן: ג'ימי טורק

הצטרפו: לוסיאנו סיניו, גד עמוס, עומרי רון, אכרם שריח, וויסאם רבאח.

בשנים האחרונות אחי נצרת השקיעה כסף, בנתה סגלים מרשימים וכשלה בליגה. הפעם המטרות צנועות, וג'ימי טורק שחוזר לעמוד על הקווים אחרי שנים כפרשן יסתמך בעיקר על שחקני הבית כדי לא להסתבך בתחתית, במיוחד אחרי העזיבות של עידו אקסברד, עלי חטיב ואנס דאבור.

הפועל ראשון לציון

מאמן: אופיר חיים

הצטרפו: אבי סטרול, תום אלמדון, אופיר חמו, אביב דדו, אריאל לזמי, שלומי אביסדריס, בהאא חלבי.

קבלו את הפרויקט של איל ברקוביץ'. האבא והאח חברי הנהלה ומורשי חתימה, החבר הטוב אופיר חיים על הקווים ועוד חברים כמו אלמדון וסטרול הגיעו כשחקני רכש, לצד פליטי הפועל תל אביב. הסחבת בהעברת זכויות הניהול לא תרמה להכנות ורוב שחקני ההרכב מהעונה שעברה נטשו, אבל ברקוביץ' אופטימי.

איל ברקוביץ', הפועל ראשון לציון. ברני ארדוב
איך ייראה הפרויקט שלו בראשון לציון? איל ברקוביץ'/ברני ארדוב

הפועל ירושלים

מאמן: חיים בן דוד

הצטרפו: מריאנו סוארס, ברונו לוז, ריאן אדלי, יוסי ביטון, ידין זריס, גאטן וארן, מישל רוס, אור לגריסי, סמיר עבד אלחי, זיו מלסה.

אחרי שאושרה לליגה הלאומית ממש ברגע האחרון, הפועל ירושלים נערכת לעוד עונה של חוסר ודאות. הקבוצה ביצעה רענון משמעותי בסגל, אך עד כה רוב שחקני הרכש לא עברו בבקרת התקציבים ולא ברור אם יוכלו לשחק במחזורי הפתיחה. יוסי ביטון חבר שוב לאופיר עזו, והשניים יצטרכו לגבש את כל היתר.

בית"ר תל אביב רמלה

מאמן: פטריסיו סייג

הצטרפו: יונתן כהן, גיא אביב, רותם שמול, רוסלן ברסקי, גיל בלומנשטיין, גיא סאלם, יגיל ביטון, גיא כהן, חן ידען.

גם הקבוצה מתל אביב שמשחקת ברמלה שינתה כמעט לחלוטין את פניה. פטריסיו סייג תפס את מקומו של סלובודאן דראפיץ', ובחסות שיתוף הפעולה עם מכבי תל אביב בנה קבוצה על טהרת מחלקת הנוער הצהובה. שבעה בוגרי מכבי כבר הגיעו לרמלה, כשהשם הבולט והמבטיח מכולם הוא יונתן כהן, שכיכב בליגת העל לנוער וכבר הפגין ניצוצות בגביע הטוטו. האם זה יספיק?

עירוני קרית גת

מאמן: אמיר כהן

הצטרפו: קאלה דרשלר, אנדי ריבאי, אוהד אדלשטיין, אלי זיזוב, אלירן ג'ורג', צליל נחמיה, תמיר עדי, קובי נחמיאס, שי דוד.

אחת מהפתעות העונה שעברה עברה מהפכה של ממש. מההרכב שהוביל את הקבוצה למקום החמישי ב-2014/15, נותרו רק המקומיים נדב כידר והקפטן שלומי משה, שיחליפו את מאבקי הצמרת בקרבות תחתית. אדלשטיין ונחמיאס חזרו למועדון אחרי שהיו שותפים לעונת העלייה מליגה א', והשם המעניין ביותר הוא קאלה דרשלר, שבגיל 41 יחווה לראשונה את הליגה הלאומית. על הקווים מקבל הזדמנות אמיר כהן, אחיו של הקשר אלמוג כהן.

הפועל נצרת עילית

מאמן: עופר טלקר

הצטרפו: אסטבן רוס, ירדן פינטו, עמית אמזלג, אורן ביטון, אביב סולומון.

בעונה שעברה ניצלה הפועל נצרת עילית מירידה רק הודות למשחקי המבחן מול עירוני נשר. הפעם לא בטוח שהמזל יהיה לצדה. התצוגות בגביע הטוטו הדליקו כמה נורות אדומות, וגם המצב הכלכלי הבעייתי לא מעודד. הקבוצה שקועה בצרות כבר שנים, מצליחה להחזיק את הראש מעל המים, אבל אולי למעשה רק דוחה את הקץ. זה מה שינסו לעשות גם העונה טלקר ופליטי מכבי חיפה.

שוער הפועל פתח תקוה, קאלה דרשלר. ברני ארדוב
ערוך למאבקי תחתית בלאומית. קאלה דרשלר/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully