וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלברמן מתכונן לבאזל: "יהיו דקות שנצטרך להתמודד עם לחץ אחר מאשר בישראל"

מכבי תל אביב מתכוננת לקרב החשוב בשוויץ (21:45, ספ'5), גל אלברמן מודה: "רוצה להגשים את חלום הצ'מפיונס, ואני לא נעשה צעיר". על היכולת: "לא חושב שאנחנו לא טובים, אבל מול באזל אין לנו את הפריבילגיה לא להיות בשיאנו"

קובי אליהו

שבע שנים עברו מאז נבחר גל אלברמן לשחקן העונה. זה היה אחרי הדאבל בבית"ר ירושלים ואותה עונה גם זיכתה אותו במעבר יוקרתי לגרמניה. כעבור שנתיים לא פשוטות, חזר לפרויקט של מיטש גולדהאר במכבי תל אביב וכעבור עונה אחת, כבר היה עם רגל וחצי בחוץ.

אלא שלא אחד כמו אלברמן ייכנע. הוא לעג למבקרים ועם כל מאמן זר שהגיע למועדון בתקופת ג'ורדי קרויף מצא שפה משותפת. גם היום כשהוא כבר מעבר ל-32, מצא סלבישה יוקאנוביץ' שיש לו על מי לסמוך בקישור האחורי. גורם בכיר במועדון הגדיר את זה היטב אתמול (שלישי), כשאמר ש"כמעט בכל קיץ אומרים שג'ורדי יביא קשר אחורי זר, ובסוף העמדה הזו נשארת של גל".

סלבישה יוקאנוביץ', מאמן מכבי תל אביב. האתר הרשמי של מכבי תל אביב בכדורגל, אתר רשמי
היערכות שונה. יוקאנוביץ'/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב בכדורגל

אלברמן היה מהטובים במכבי תל אביב במשחק מול קרית שמונה בשבת האחרונה. זה לא עזר לו להניף את גביע אלוף האלופים. אבל הערב זה כבר משהו שונה, משהו שאלברמן, עם כל זה שנדמה שהוא כבר איתנו עשרות שנים, לא חווה. בראיון לוואלה ספורט הוא מודה שההשתתפות בצ'מפיונס ליג מאוד חסרה לו: "לא יודע כמה עוד הזדמנויות יהיו להגיע לשם", אמר אתמול. "לא חוויתי את הדבר הזה ואני רוצה להיות שם".

- תהיה התרגשות גדולה?

"זה נורא מרגש וזה משהו שלא חווינו עוד בעידן החדש של מכבי תל אביב. לאלופות לא מגיעים בצעד אחד. זה שלב שכל פעם מתבשל כשעוברים סיבוב ובכל אחת ואחת מהפעמים הקודמות שהיינו בקמפיין אירופי המחשבה הייתה קודם כל להגיע לשלב הפלייאוף ואני שמח שהשנה עמדנו בה והבטחנו עונה אירופית כי זאת הייתה המטרה העיקרית שלנו. אנחנו מאוד רוצים לעבור גם את הסיבוב הזה אבל מודעים לכך שזאת משוכה מאוד קשה".

אלברמן היה גם במפגשים הקודמים שהיו עגומים מאוד עבור מכבי. הראשון כאן בסט' ג'ייקוב הסתיים בהפסד מינימלי, אבל התוצאה הריאלית היתה צריכה להיות יותר גבוהה לטובת השוויצרים. השני הסתיים בתבוסה אחרי שכבר בחימום ברק יצחקי קרע את הצולבת ואיתו נשברו כל השחקנים. אלברמן: "מול הקבוצה ההיא שיחקנו ארבע פעמים. בחלק מהמפגשים הצלחנו להתמודד יותר ובחלק פחות. אני חושב שקשה מאוד לנתח את פערי הכוחות אז והיום. אמרתי גם קודם, זאת משוכה גבוהה אבל שוב, כדי להיכנס לבתים של הצ'מפיונס צריך להתאמץ ולעבור משוכות גבוהות כמו זאת".

עוד באותו נושא

זהבי חלוץ, גם שפונגין תורגל. יוקאנוביץ': "יכול להיות יום גדול"

לכתבה המלאה
גל אלברמן, שחקן מכבי תל אביב. האתר הרשמי של מכבי תל אביב בכדורגל, אתר רשמי
"גם בסיבוב הקודם היו לנו דקות לא פשוטות גם במשחקי הבית ובמשחקי החוץ, כך שאנחנו מודעים לזה שאנחנו הולכים למשחק יותר מורכב ויותר קשה". אלברמן/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב בכדורגל

תפיסת העולם של סלבישה יוקאנוביץ' שונה מזו של פאקו אייסטרן ובינתיים אלברמן משלם עליה מחיר, מכיוון שהוא נותר הרבה פעמים חשוף בקישור האחורי בזמן שמרבית הקשרים הולכים קדימה על פי הוראתו של הסרבי. אלברמן חי עם זה בשלום: "אני בדרך כלל לא נוטה להתייחס לעבודה המקצועית שלי או להיבטים יותר טקטיים בראיונות אבל אין ספק שהולכים למשחק אחר, שיכול להיות שיהיו דקות שנצטרך להתמודד עם לחץ אחר בשונה ממה שאנחנו רגילים ברמה המקומית, אבל גם בסיבוב הקודם היו לנו דקות לא פשוטות גם במשחקי הבית ובמשחקי החוץ, כך שאנחנו מודעים לזה שאנחנו הולכים למשחק יותר מורכב ויותר קשה".

- אתה אחד הבודדים בקבוצה שנמצא בכושר אישי טוב. אתה לא חושש מזה שהקבוצה לא נראית טוב לפחות עד עכשיו בארץ?

"הקבוצה הציגה יכולה טובה יותר וטובה פחות בחלק מהמשחקים, זה נכון שעוד אין לנו את היציבות שלנו אבל יש שחקנים חדשים ומאמן חדש. וזה לא תירוצים, אלה עובדות, אנחנו לא שומרים על רמה יציבה לאורך משחקים מלאים. לגבי אני פחות מתייחס לעצמי. אני תמיד מנסה לעשות הכל כדי לעזור לקבוצה לשחק טוב יותר וכך אמשיך יותר".

- פעם שלישית מול באזל גלידה?

"שיחקנו איתם שני סבבים, היו ארבעה משחקים, הפעם השלישית הייתה לפי החישוב שלי ב-0:0 בבלומפילד אז זה לא עבד כל כך. לא הייתי בונה על זה עכשיו".

גילי ורמוט, איתן טיבי, מכבי תל אביב. האתר הרשמי של מכבי תל אביב בכדורגל, אתר רשמי
אלברמן: "זה נכון שעוד אין לנו את היציבות שלנו אבל יש שחקנים חדשים ומאמן חדש. וזה לא תירוצים, אלה עובדות, אנחנו לא שומרים על רמה יציבה לאורך משחקים מלאים"/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב בכדורגל

- מדברים על כמה מכבי חלשה וכמה אין סיכוי, אתה מרגיש שלא מעריכים את מה שעשיתם עד עכשיו?

"אנחנו רגילים שתמיד יהיו ביקורות ואנחנו חיים את הביקורות האלה, אנחנו גם מבינים שזה מגיע מתוך ציפייה מאיתנו שנעשה תוצאות טובות והישגים, זה ברור לנו וזה ברור גם לי שאנחנו צריכים לשחק טוב תמיד ולצלוח את כל המטרות שיש לנו. לא חושב שאנחנו מתייחסים לזה יותר ממה שזה. מודעים למה אנחנו מסוגלים וליכולות שלנו. אני לא חושב שמכבי תל אביב לא טובה. אני מאוד מקווה שנהיה במגמת שיפור כי אין ספק שבמשחקים כמו נגד באזל צריך להיות במיטבנו אין לנו פריבילגיה לא להיות בשיאנו".

- זה מוריד מהלחץ שגם אם לא תעברו את באזל אז יש לפחות את הליגה האירופית?

"אתה חושב שנבוא כנועים ונגיד שהבטחנו מקום בליגה אירופית ושהצ'מפיונס זה רק בונוס? אז אני לא מכיר מישהו שמרגיש ככה. עצם זה שהבטחנו השתתפות בשלב בתים אירופי שימח אותנו. הליגה האירופית מבחינתנו בצד. עומד בפנינו אתגר שאנחנו יודעים כמה קשה להגיע אליו, אל השלב הזה. זה מה שאנחנו רואים לנגד עינינו. יש לנו הזדמנות להגשים חלום, לאוהדים, למועדון, לעצמנו השחקנים, כולם יודעים כמה אנחנו שואפים לזה".

- עד כמה אתה רוצה את הכרטיס לליגת האלופות?

"בוודאי שאני רוצה להגשים את זה. ואני לא הולך ונהיה צעיר. אני באופן אישי חיכיתי להעפיל לשלב הזה. כמובן שזה חלום גדול. יש חלק מהשחקנים שהתמזל מזלם והם חוו את זה, אני לא. עבורי באופן אישי ועבור המדינה והמועדון, בכל פעם שיש קבוצה ישראלית שמשתתפת זה מרגש את הכדורגל הישראלי מחדש וגם אני רוצה להתרגש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully