וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקנים עתרו לבית הדין לעבודה כנגד קיום משחקי הלאומית בשבת

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב ידון ביום חמישי בעתירה שהגישה נציגות שחקני הכדורגל בישראל, נגד הכוונה לקיים משחקי כדורגל בשבת בליגה הלאומית. גם השרה מירי רגב פועלת בעניין

ניב זריהן שחקן מ.ס. אשדוד. ברני ארדוב
אשדוד תשחק בשבת? ניב זריהן/ברני ארדוב

סערת הזזת משחק אחד בכל מחזור של הליגה הלאומית ליום שבת, ממשיכה להעסיק את שחקני הליגה. בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב ידון ביום חמישי בעתירה שהגישה נציגות שחקני הכדורגל בישראל, נגד הכוונה לקיים משחקי כדורגל בשבת בליגה הלאומית.

נציגות השחקנים, באמצעות עורכת הדין נעמי לנדאו, פנתה היום (שלישי) לבית הדין בבקשה לקבלת סעד ארעי כנגד קיומו של המשחק בשבת בין מ.ס. אשדוד להפועל בני לוד, סעד זמני כנגד קיום המשחקים בשבת בכל חמשת המחזורים הראשונים של הליגה וסעד קבוע כנגד קיום משחקים בשבת בכל עונת המשחקים בליגה הלאומית.

הפנייה לבית הדין לעבודה נעשתה לאחר שהמנהלת לא קיבלה את דרישת נציגות השחקנים לחזור בה מההחלטה לקיים משחק אחד בכל מחזור בשבת, בשונה ממה שהיה בליגה הלאומית בשלוש העונות האחרונות.

בבקשה נטען כי מדובר בהחלטה שפורסמה לפני יומיים בלבד (16.08.2015), באורח חד צדדי, מבלי שלשחקני הליגה הלאומית היה מידע על כך שעומדים לפגוע להם במנוחת יום השבת מראש.

השופטת אריאלה גילצר כץ, קבעה דיון דחוף בעתירה ליום חמישי הקרוב, בשעה 13:00.

מירי רגב שרת התרבות והספורט בפגישה עם אוהדי כדורגל. קובי אליהו
ההחלטה לא תואמה עם הקבוצות כולן. השרה מירי רגב/קובי אליהו

השרה רגב הנחתה את מנכ"ל משרדה יוסי שרעבי לקיים דיון דחוף בעניין משחקי הליגה הלאומית וליגת העל ביום שישי, לפני כניסת שבת. השרה הנחתה את המנכ"ל לפעול על מנת להחזיר את המשחק ביום שישי בשעה 15:30, ולא כפי שהחליטה המנהלת לשעה 16:30.

בניגוד למה שטענה המנהלת, התברר שההחלטה לא תואמה עם הקבוצות כולן. בבדיקה שביקשה השרה לעשות, התברר כי שש מ-15 הקבוצות שנשאלו לא הסכימו לקיום משחקים בשבת.

עד סוף אוגוסט על פי הנחיית השרה, יוגשו בפניה המלצות של הצוות המקצועי לגבי משחקים בשבת. השרה מציינת כי פנו אליה גם ראשי ערים, אשר מתנגדים לכך שקבוצתם תשחק בשבת ולכן היא קוראת ליו"ר המנהלת וליו"ר ההתאחדות לכדורגל לשים סוף לכפייה על קבוצות שאינן רוצות לשחק בשבת.

עוד הוסיפה ואמרה שאם הנושא לא יסגר בהדברות היא תצטרך לפעול בדרך של חקיקה, והיא הייתה רוצה להימנע מכך .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully