וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטורניר הקדם אולימפי יתפצל לשלושה טורנירים, ישראל תתמודד על האירוח?

18.8.2015 / 16:15

בפיב"א החליטו לפצל את הטורניר המסורתי בשנה הבאה לשלוש מדינות שיארחו 18 נבחרות, ובאיגוד הכדורסל לומדים את המשמעויות. מספר העולות מיורובאסקט 2015 לטורניר גדל לחמישה

המזכיר הכללי של פיב"א אירופה, קאמיל נובאק, העביר היום (שלישי) מכתב לאיגוד הכדורסל לגבי שינוי קל שיחול ביורובאסקט הקרוב. בקונגרס פיב"א שנערך בטוקיו הוחלט להגדיל את מספר המשתתפות ושיטת הטורניר הקדם אולימפי לקראת אולימפיאדת ריו 2016 ל-18 קבוצות שישחקו בשלושה טורנירים שונים. בעקבות השינוי הזה מספר הקבוצות שיעלו מהיורובאסקט לטורניר יגדל מארבע קבוצות לחמש קבוצות, כך שהנבחרות שיסיימו במקומות 3-7, יעלו לטורניר הקדם אולימפי. שתי הנבחרות שיעפילו לגמר היורובאסקט, יעפילו למשחקים האולימפיים בריו. בעקבות ההחלטה, נוסף משחק על המקום השביעי במשחקי הדירוג, בניגוד לתכנון המוקדם. הטורנירים הקדם אולימפיים יתקיימו בין ה-5 ל-11 ביולי.

עמירם הלוי יושב ראש איגוד הכדורסל. קובי אליהו
יש סיכוי? עמירם הלוי/קובי אליהו

פיב"א אף הודיעו כי כל אחת מבין 24 הנבחרות שישתתפו ביורובאסקט יכולה להגיש בקשה לארח את הטורניר הקדם אולימפי, כשבאיגוד הכדורסל קיבלו את ההודעה ולומדים את המשמעויות שלה, ולאחר שלפני מספר שנים שקלו באיגוד להתחרות על אירוח יורובאסקט 2017, ולאחרונה גם על אליפות העולם לנשים 2018, בהחלט ייתכן שבקשה כזאת תוגש. באיגוד הכדורסל אף התחרו לפני שנתיים על אחד הכרטיסים החופשיים לאליפות העולם בספרד, ללא הצלחה. אם הנבחרת שתזכה לארח את אחד מהטורנירים הקדם אולימפיים תהיה כזאת שדורגה ביורובאסקט במקומות 3-7, גם הנבחרת שתסיים במקום השמיני תעפיל למשחקים מהם יעלו שלוש נבחרות לריו 2016.

בימים אלה משוחקות בכל העולם אליפויות היבשות, מהן תעפלנה הנבחרות לטורניר האולימפי בברזיל. עד כה העפילו שלוש נבחרות - ברזיל המארחת, ארצות הברית אלופת העולם, ואוסטרליה שהעפילה היום לאחר שניצחה במפגש כפול את ניו זילנד באליפות אוקיאניה. אל השלוש יתווספו אלופת אפריקה, אלופת וסגנית אמריקה, אלופת וסגנית אירופה, אלופת אסיה ושלוש הנבחרות שיעפילו מהטורניר הקדם אולימפי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully