וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פדרר ונדאל מגנים את קיריוס: "הוא עבר את הגבול"

רוג'ר פדרר ורפאל נדאל הצטרפו לביקורת על ניק קיריוס אחרי התקרית עם ואוורינקה. פדרר: "בענפים אחרים זה אולי נורמלי, לא אצלנו". נדאל: "טניס תמיד היה ענף ג'נטלמני"

רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי (שמאל) עם מאמנו סטפן אדברג. Shaun Botterill, GettyImages
גדל בדור אחר. פדרר/GettyImages, Shaun Botterill

רוג'ר פדרר ורפאל נדאל הצטרפו לביקורת על ניק קיריוס ולגינויים נגד הטניסאי האוסטרלי הצעיר. כזכור, קיריוס נקנס ב-13.5 אלף דולר אחרי שנתפס מקניט את סטן ואוורינקה במהלך משחק ביניהם בטורניר מונטריאול כשאמר שתנאי "קוקיניקאסיס דפק את אשתך". על פי פדרר, "הוא עבר את הגבול בהרבה".

לדברי פדרר, בן ארצו של ואוורינקה וחבר קרוב, "אנחנו לא רגילים לדיבורים כאלה בטניס. אני יודע שבענפים אחרים זה נפוץ, אולי נורמלי. אבל לא בענף שלנו, באמת. זה הגיוני שבסבב יורדים עליו ומסבירים לו שככה לא מתנהגים".

פדרר טוען שהדברים פגעו בתדמית של הטניס, ואמר ש"זה לא הוסיף הרבה כבוד לענף, שהרבה שחקנים עבדו קשה כדי לטפח לו תדמית. אנחנו רוצים שילדים ירצו להיכס לטניס כי הוא ענף יפה".

הטניסאי האוסטרלי ניק קיריוס. GettyImages
לא שוכחים. קיריוס/GettyImages

גם נדאל, שבוע אחרי התקרית, לא שוכח אותה. "העובדה שאתה צעיר היא לא תירוץ", אמר נדאל על קיריוס בן ה-20, "אני התחלתי לשחק בסבב כשהייתי בן 16, הרבה שחקנים בכירים אחרים הגיעו בגיל צעיר. אני לא רוצה להרחיב מדי בנושא, אבל כשאנחנו מדברים על המגרש, אנחנו חייבים לזכור שאנחנו מול קהל ומול מצלמות, וחשוב מהכל - מול ילדים.

"טניס תמיד היה ענף ג'נטלמני. כמו למשל לחיצת יד בין השחקנים בסיום, או להתנהג בצורה מכובדת לשופט וליריב מול הקהל. אם אנחנו רוצים לשמור על המשחק כפי שהוא היום, אנחנו חייבים להגיב לתקריות מהסוג הזה".

לטענת רפא, שרואה את עצמו כטניסאי מסורתי, גם המנהג של טניסאים צעירים לעלות למגרש עם אוזניות הוא אקט לא מכובד. "אני לא מבין את זה", אמר נדאל, "אני מקשיב למוזיקה לפני משחקים, אבל אני מוריד את האוזניות דקה לפני שאני עולה למגרש. כשאתה עולה למגרש הקהל מעודד אותך וקורא בשמך, וזה טוב לשמוע את זה. אם יש לך אוזניות, אתה שומע רק את המוזיקה. זה עניין של כבוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully