וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניקולוז צקיטישווילי מפנטז על קאמבק ל-NBA: "רק תנו לי הזדמנות"

הגאורגי, שנחשב לאחד הפלופים הגדולים בתולדות ה-NBA, משווע לקבל הזדמנות חדשה, למרות שבעונה שעברה שיחק בלבנון. וואנדווי, שבחר בו, מודה: "לא ראיתי אותו משחק פעם אחת לפני הדראפט"

AP

בוידאו: צפו בביצועיו של צקיטישווילי בעונה שעברה בלבנון

ניקולוז צקיטישווילי ייזכר לעד כאחד הפלופים הגדולים בתולדות ה-NBA, אבל דווקא עכשיו, כשהוא בן 32, הוא חולם על הרגע שבו יתקן את הרושם. הגאורגי, שנלקח בבחירה החמישית בדראפט 2002 על ידי דנבר והוכתר על ידי העיתונאי הבכיר ביל סימונס כ"בחירת הדראפט הגרועה ביותר של שחקן זר בדראפט", העניק ראיון ל'דנבר פוסט', בו סיפר על שאיפותיו להשתלב מחדש בליגה הטובה בעולם.

"רק עכשיו חגגתי יום הולדת 32, אבל אני שחקן הרבה יותר ממה שהייתי בזמנו. אני חזק יותר, חכם יותר, יש לי יותר ביטחון עצמי, בטוח שהפעם זה יהיה שונה", אמר צקיטישווילי, שעלה מחדש לסדר היום בדנבר אחרי שהנאגטס קיבלו רוקי אירופי גבוה נוסף בבחירה גבוהה, יוסוף נורקיץ'. נורקיץ' התגלה כשחקן לא רע בכלל, אבל צקיטישווילי, או "סקיטה" כפי שכונה אי שם בתחילת שנות ה-2000, משוכנע שהנסיבות היו שונות. "אין בי כעס על מה שהיה עם דנבר. לא קל להחתים שחקן כל כך צעיר שלא מוכן ל-NBA מבחינה פיזית ומנטלית. אתה לוקח חתיכת סיכון.. הם סמכו עליי, אבל לא הצדקתי את הצ'אנס שלי. הייתי צריך להיות אחראי יותר ולהיות סבלני. אמרתי לקיקי וואנדווי: 'אני רוצה לעבור בטרייד. אני רוצה לקבל צ'אנס במקום אחר'. הוא לא הסכים, ובגלל זה יש לי כבוד אליו. הוא אהב אותי, הייתי צריך להקשיב לו יותר".

שחקן נבחרת גאורגיה ניקולוז צקיטישווילי. AP
יקבל הזדמנות לתקן את הרושם? צקיטישווילי/AP

צקישטישווילי, ששהה בארצות הברית בזמן ליגת הקית בלאס וגאס, משווע להזדמנות נוספת. "אני טוב פי 100 ממה שהייתי אז. אם תשאלו אותי, אני בכושר הטוב בקריירה. אם רק מישהי תתן לי הזדמנות, היא תיראה שהיא לא טועה. אני בטוח שאני מסוגל לשחק ב-NBA, במיוחד היום".

גם וואנדוויי עצמו, ג'נרל מנג'ר הנאגטס בזמנו ומי שחתום על הבאסט הגדול, עדיין סוחב עמו כתם. "הרבה מאוד דברים קרו בזמנו", אמר ל'דנבר פוסט' השבוע. "אני מודה שלא ראיתי את סקיטה משחק כדורסל לפני שבחרתי בו. זה לא משהו שאני גאה, וכנראה שלא הייתי עושה את זה שוב, אבל סקיטה היה בזמנו פרוספקט מוכשר מאוד. הוא היה גבוה, עם יכולת קליעה וקלילות ברגליים. הוא היה מאוד אתלטי. כל הסימנים הראו שהוא הולך להיות שחקן גדול. אבל מהרגע הראשון כלום לא עבד. בכל פעם שהוא קיבל צ'אנס בחמישייה, הוא נפצע לחודש. הוא אחד מאותם שחקנים שמעולם לא הצליחו להיכנס לקצב".

למרות הטענות על כך שהוא נמצא כושר שיא, צקיטישווילי לא מתבלט במיוחד בשנים האחרונות. מאז עזב את ה-NBA בשנת 2006 אחרי ניסיונות לא מוצלחים בדנבר, מינסוטה ופיניקס, שהסתכמו ב-143 משחקים וממוצעי קריירה של 3.2 נקודות ו-1.9 ריבאונדים, הוא ניסה להשתלב ללא הצלחה ברמות הגבוהות של הכדורסל האירופי. בסך הכל, משנת 1997 החליף הגאורגי לא פחות מ-18 קבוצות. הוא ניסה את מזלו בקאחה סן פרננדו, טראמו, פואנלברדה, פאניוניוס, סן סבסטיאן, ומשם עבר לאירן, איחוד האמירויות ולבנון, שם שיחק לאחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully