וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי עשרה חודשים בלבד: אוסקר פיסטוריוס ישוחרר ממאסר

האצן הדרום אפריקני שהורשע בהריגת חברתו ב-2013 ייצא מבית הסוהר למעצר בית, אך ממתין לתוצאת הערעור ועלול להיכלא בשנית אם בית המשפט העליון ירשיע אותו ברצח. גם אם יחזור לכושר, לא יוכל להשתתף במשחקי ריו בשנה הבאה

האצן האולימפי אוסקר פיסטוריוס בעת מתן גזר הדין במשפטו, אוקטובר 2014. AP
לא יוכל להשתתף במשחקי ריו. פיסטוריוס בעת מתן גזר דינו/AP

האצן הדרום אפריקני אוסקר פיסטוריוס ישוחרר ממאסר בשבוע הבא, עשרה חודשים לאחר שנכלא באשמת הריגתה של בת זוגו ריבה סטינקאמפ ב-2013. פיסטוריוס, קטוע הרגל הראשון שהתחרה במשחקים האולימפיים, ישוחרר למעצר בית בתנאים מגבילים בבית דודו שבפרטוריה.

פיסטוריוס ירה בסטינקאמפ בעת שהייתה בחדר השירותים ארבע פעמים בבוקר וולנטיינס דיי לפני שנתיים וחצי, אך זוכה מרצח בכוונה תחילה. הוא נדון לחמש שנות מאסר מאחורי סורג ובריח, אך יעזוב את בית הכלא כעבור פחות משישית מהתקופה וייכנס לתוכנית שיקום, הנפוצה בדרום אפריקה עבור אסירים שאינם נחשבים מסוכנים.

הוריה של סטינקאמפ, שעבדה כדוגמנית והייתה בת 29 במותה, הפצירו בבית המשפט שלא לשחררו לפני תום מועד המאסר, אך בקשתם נדחתה. עם זאת, בנובמבר הקרוב ידון בית המשפט העליון של דרום אפריקה בערעור התביעה, שדורשת להרשיע את פיסטוריוס ברצח. אם פסק הדין ישונה, הוא עשוי לשוב למאסר ולרצות עונש של עד 15 שנים.

לצד תנאי שחרורו המגבילים, שיאפשרו לו סיורים מצומצמים מחוץ לביתו, הוא לא יוכל להתחרות בתקופה הקרובה: הוועד הפראלימפי הבינלאומי הודיע כי הוא מושעה ממשחקי ריו, ויוכל לחזור להתחרות רק לאחר שישלים את תקופת מאסרו. לפחות על הנייר, הוא יוכל להתחרות במשחקי טוקיו 2020.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully