וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מישה זילברמן: "השלטונות באינדונזיה ניסו לשבור ולהשפיל אותי"

מחבט הבדמינטון חזר מאליפות העולם אחרי הסאגה הארוכה שליוותה את ההגעה שלו למדינה המוסלמית: "איימו עלי 'נהרוג אותך', 'לא כדאי לך להגיע לכאן'. לא היה לי סיכוי עם הכנה כזו"

ניב אהרונסון

שחקן הבדמינטון מישה זילברמן, חזר הבוקר (חמישי) מאינדונזיה, שם השתתף באליפות העולם. זילברמן הפסיד בסיבוב הראשון למדורג 24 בעולם, ין האו סו מטיוואן, אבל לצערו הסיפור לא היה הספורט, אלא הפוליטיקה. המחבט בן ה-26 ניהל מאבק ממושך ומתוקשר לקבלת ויזה לאינדונזיה, סורב במשך ימים ארוכים ורק אחרי לחץ מצד לא מעט גורמים, כולל אלכס גלעדי מהוועד האולימפי הבינלאומי, הוא הורשה להשתתף באליפות.

זילברמן אמר אחרי הנחיתה: "זה היה אחד האירועים הקשים בחיי. למזלי הייתה בי הרבה תמיכה ואני רוצה להודות לכל מי שעזר. השלטונות האינדונזים ניסו לשבור אותי ולהשפיל אותי. היו הרבה איומים, גם בטוויטר ובפייסבוק. 'לא תקבל ויזה', 'נהרוג אותך', 'לא כדאי לך להגיע לפה'. אני לא חושב שהאחראים לזה היו אנשי ספורט. אני בטוח שכל מי שמעורב בספורט, רוצה לתת לכולם אפשרות שווה להתחרות".

המחבט שמדורג במקום ה-44 בעולם, הסביר איך הפרשה הקשתה עליו לערוך הכנה ראויה: "פספסנו את הכול, אפילו לאימונים ביום-יום אני מתכונן בצורה יותר רצינית. קיבלתי את האישור להיכנס לאינדונזיה ב-10 באוגוסט, שזה אחרי תחילת האליפות. ב-11 באוגוסט כבר הייתי צריך לשחק. הגעתי יום לפני ב-20:00 ובמקום לתת לי אופציה לשחק יותר מאוחר וזמן להתאושש, ב-7:00 בבוקר כבר יצאנו לאולם. מבחינה מקצועית לא היה שום סיכוי. לאירועים כאלו מגיעים 3-4 ימים לפני כדי להתכונן כמו שצריך. לדעתי המטרה שלהם הייתה לעכב אותי כדי לפגוע בי. הם רק רצו לתת לי להיכנס, לעשות וי על זה שהשתתפתי ושאני אצא משם".

זילברמן סיכם: "בשלב מסוים החלק המקצועי כבר לא היה המטרה, מה שהיה חשוב זה להראות שכן הגעתי לשם למרות שניסו לשבור אותי. זה לא היה בשביל לנצח את היריב שלי, אלא רק כדי להראות שהספורט ינצח את הפוליטיקה. אני מרגיש הקלה שחזרתי לארץ, זה אירוע ששינה אותי. אני צריך זמן לעכל את זה, לא לתת לזה לשבור אותי. זו שנה אולימפית, אני מקווה שיש למעלה מישהו שראה מה שעשו לי, שלא נתנו לי צ'אנס".

מישה זילברמן שחקן בדמינטון ישראלי. ניב אהרונסון
"בשלב מסוים החלק המקצועי כבר לא היה המטרה, מה שהיה חשוב זה להראות שכן הגעתי לשם למרות שניסו לשבור אותי. זילברמן/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully