וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי נתניה: רומאריו פירס לא יפתח את העונה, עידו לוי שוחרר

12.8.2015 / 19:52

הקשר הברזילאי סובל מפציעה ובקבוצה ינסו להכשירו בהקדם. הבלם לא הסכים לקצץ בשכרו ומחפש קבוצה בבלגיה. חמזה בארי עשוי להצטרף כמושאל. תאושר הלוואה של עשרה מיליון שקל?

קשר מכבי נתניה, רומאריו פירס, לא יפתח את העונה. הקשר נפצע וסובל ממתיחה בשריר ברגלו, כך התברר היום (רביעי). בקבוצה ינסו להכשירו בהקדם, בשל חשיבותו הגדולה הן בצד המקצועי והן מבחינת תרומתו למרקם החברתי במועדון.

הבלם עידו לוי עוזב את מכבי נתניה. כך נודע לוואלה ספורט. הבלם התבקש לקצץ בחוזהו כמו יתר שחקני נתניה, אך בניגוד לשאר הוא לא הסכים ועמד על כך שחוזהו לא יקוצץ. בהחלטה הדדית שהתקבלה על ידי שני הצדדים נקבע כי השחקן על ישוחרר ללא תמורה. לוי יקבל את כרטיס השחקן שלו ועשוי לעבור לבלגיה בעזרת סוכנו דודו דהאן.

שחקן נוסף שצפוי לעזוב הוא הקשר המונטנגרי ז'רקו גרבוביץ'. כפי שפורסם, השחקן הגיע לישראל כשהוא פצוע ברגלו ובנתניה צפויים לשחרר אותו בתוך פרק זמן קצר מאוד. סוכנו של השחקן הציע כי עד שגרבוביץ' יחלים מפציעתו הוא לא יקבל שכר וטען כי בעוד חודשיים הוא כבר יהיה כשיר לגמרי, אבל במועדון הבהירו שהם זקוקים לשחקן באופן מיידי והם אינם יכולים לחכות עד שיחלים. כזכור, לנתניה כבר היה סיפור דומה עם הקשר הברזילאי דודו סארנסה, שהגיע לקבוצה פצוע ובהמשך שוחרר.

מי שעשוי להחליף את גרבוביץ' בנתניה הוא חמזה בארי, שסיכם לשלוש עונות במכבי חיפה ועשוי להגיע בהשאלה לעיר היהלומים. הקשר הגמבי בן ה-21 מתאמן לאחרונה במכבי חיפה.

בנתניה מתכוננים ליום גורלי. מועצת העיר נתניה תתכנס לישיבה שאינה מן המניין על מנת לאשר הקמת ערבות לטובת המועדון להלוואה שתיקח הקבוצה על סך קרוב לעשרה מיליון שקל לכיסוי הגירעון שהצטבר בקופת מכבי נתניה לאורך השנים האחרונות.

כזכור, רק לפני מספר שבועות עוד הייתה קרובה נתניה לפניה לבית המשפט על מנת להתחיל הליך של פירוק. מאז השתנו הרבה דברים. ראשת העירייה, מרים פיירברג-איכר, נרתמה לסייע למועדון, ודורון אוסידון מונה לתפקיד יושב ראש הקבוצה. לצד תרומות שגייסה העירייה ולצד נדבנים נוספים שסייעו לאוסידון, עדיין צריך לטפל באותו גירעון מצטבר שהלך וגדל בעונה החולפת.

עידו לוי שחקן מכבי נתניה. ברני ארדוב
בדרך לבלגיה? עידו לוי/ברני ארדוב

נתניה יודעת לייצר הכנסות של 14 מיליון שקל והן כולן יכסו את ההוצאות של העונה הקרובה, אך באשר לגירעון, זקוקה הקבוצה לאותה הלוואה מדוברת שעליה עמלו במועדון בחודש האחרון, ואכן יש כרגע מוסד פיננסי שאמור להעביר את ההלוואה, אבל הוא דורש ערבות מצד העירייה.

מה שאמור להיעשות בערב בישיבת המועצה הוא הסכמה שכספי התמיכות של העירייה לטובת המועדון לשנים האחרונות ישמשו כערבות להלוואה. יש לציין שעיריית נתניה מעבירה לטובת הקבוצה כשני מיליון שקל תמיכה עירונית מדי שנה, וכאמור הסכום המצטבר לשנים הקרובות יהיה בבחינת הערבות לטובת הבנק. ברגע שהמועצה תאשר זאת, תוכל נתניה לקחת הלוואה בפריסה למספר רב של שנים, ככל הנראה לעשר שנים, ולהחזיר לבנק בכל שנה כמיליון שקל. משמעות הדבר שהקבוצה תוכל להתחיל כמעט עם דף חלק, ועם התנהלות נכונה ומבוקרת כפי שנעשה הקיץ בכל הקשור לתקציב המועדון, תוכל נתניה להתקיים בצורה מכובדת בשנים הקרובות.

בעניין נוסף, סוכנו של לארי קאיודה, הניגרי אמקה, דורש שנתניה תעביר לו באופן מיידי את חלקו בכרטיס השחקן של קאיודה, שכזכור נמכר הקיץ לאוסטריה וינה. נתניה קיבלה את כל התמורה בעבור הכרטיס, והיא מחויבת להעביר לאמקה כ-150 אלף יורו שמגלמים את חלקו בכרטיס. מדובר בסכום שיקשה על התפעול השוטף של המועדון אם הוא ישולם בתשלום אחד, ולכן צפוי אוסידון להיפגש עם עורך דין יוסי גאייר המייצג את אמקה על מנת להגיע עימו להבנות על פריסת החוב לתשלומים.

בסיום אימון הערב, יצאו כל השחקנים יחדיו באוטובוס לחתונתו של הקשר דיא סבע.

(עדכון ראשון: 11:38)

מרים פיירברג ראש עיריית נתניה עם יו"ר מכבי נתניה דורון אוסידון. קובי אליהו
ייצאו היום רשמית לדרך חדשה? אוסידון ופיירברג/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully