וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברצלונה בדרך להיסטוריה: "זה היה ערב ספקטקולרי"

בארסה בדרך לעוד "סקסטה", אינייסטה השתווה לצ'אבי במספר התארים, מסי השתווה לרונאלדו במספר השערים, עיתוני ספרד מהללים, לואיס אנריקה מסביר: "ככה זוכים בתארים". סיכום ערב ענק

אימג'בנק GettyImages

ברצלונה חגגה אמש (שלישי) את הזכייה בתואר הראשון של 2015/16. הקטלאנים ניצחו 4:5 את סביליה בסופרקאפ האירופי לאחר 120 דקות של דרמה ענקית, כשליאונל מסי כובש צמד (7 ו-16), ראפיניה (44) ולואיס סוארס (52) מוסיפים ופדרו המחליף כובש את השער הקריטי בדקה ה-115. אלופת אירופה היא גם מחזיקת הסופרקאפ האירופי.

הבוקר כותרות העיתונים היללו כצפוי את המועדון, כש"מארקה" שיבח את כובש שער הניצחון עם הכותרת "כוכב על בשם פדרו". ב"מונדו דפורטיבו" הלכו על "PEDROOOOOOOL", ב"ספורט" הלכו על "סופרקמאונס" ו"תודה, פדרו", וב"אס" נכתב "סופרגמר - התואר הרביעי של בארסה, במשחק מרגש".

ברצלונה זכתה בסופרקאפ האירופי עם 4:5 מטורף מול סביליה

הערב הסוער של פדרו: "לא רוצה לעזוב, אבל המצב מורכב"

מתנה משמיים: ברצלונה החזירה אהבה למעריצים שלה בגאורגיה

הקפטן והתואר/רויטרס

המספרים

* ברצלונה ממשיכה במרדף אחרי ה"סקסטה", ששת התארים, שהקבוצה מנסה לרשום בפעם השנייה בהיסטוריה ולשחזר את ההישג חסר התקדים שרשמה תחת פפ גווארדיולה ב-2009: סופרקאפ אירופי, סופרקאפ ספרדי, אליפות, גביע, גביע אירופה, אליפות העולם לקבוצות. האתגר הבא יהיה מול בילבאו ביום שישי וביום שני בסופרקאפ המקומי, ובחודש דצמבר אליפות העולם לקבוצות.

* מאמן סביליה אונאי אמרי מעולם לא ניצח את ברצלונה ב-20 המשחקים שניהל מולה: 6 תיקו, 14 הפסדים.

* הולך לו מולה: ליאו מסי כבש את שערו ה-24 ב-24 משחקים מול סביליה.

* מסי השתווה לכריסטיאנו רונאלדו עם 80 שערים במפעלים אירופיים. רונאלדו עשה זאת ב-122 משחקים, מסי ב-103. הם מקדימים את ראול (76), אינזאגי (70), ואן ניסטלרוי ושבצ'נקו (62 כל אחד).

* אנדרס אינייסטה השווה את השיא של צ'אבי ככדורגלן עם הכי הרבה תארים בתולדות הכדורגל הספרדי - 28 (1 מונדיאל, 2 יורו, 2 אליפות העולם לקבוצות, 4 גביע האלופות, 3 סופרקאפ אירופי, 7 אליפויות, 3 גביעים, 6 סופרקופה ספרדי). הוא יוכל לעבור אותו בקרוב מאוד. אגב, לריאן גיגס (34) וקני דלגליש (32) יש יותר תארים.

שערי העיתונים אחרי הניצחון של ברצלונה בסופרקאפ האירופי. marca, צילום מסך
שערי העיתונים אחרי הניצחון של ברצלונה בסופרקאפ האירופי/צילום מסך, marca

* דני אלבס השווה את שיאו של פאולו מלדיני עם הופעה חמישית בסופרקאפ האירופי.

* מסי כבש שני שערים מכדורים חופשיים בפעם הראשונה בקריירה שלו.

* אלה היו השערים הראשונים של מסי על אדמת גאורגיה. הוא כבש ב-30 מדינות שונות בעולם עבור ברצלונה ונבחרת ארגנטינה.

* ה-4:4 ב-90 דקות הפך לסופרקאפ עם כמות השערים הגדולה ביותר (הקודם היה ה-1:6 של יובנטוס ב-1998 מול פ.ס.ז').

* אם מתייחסים למשחק כאל גמר אירופי, הרי שהוא במקום השני מבחינת כמות השערים. ריאל מדריד ניצחה בגמר גביע האלופות ב-1960 את איינטרכט פרנקפורט 3:7.

ליאונל מסי שחקן ברצלונה. AP
חוגג עוד תואר בארון ועוד מדינה בה כבש. מסי/AP

"אני חושב שהיינו טובים יותר, הרבה יותר חזקים", אמר ליאו מסי על 60 הדקות הראשונות של ברצלונה, כשעלתה ליתרון 1:4 מרשים, "החזקנו בכדור במשך 60 דקות, היו לנו הזדמנויות, כבשנו, אבל אז קצת נרגענו, נתנו להם להחזיק בכדור, וקצת נסוגנו אחורה. זה נראה קשה כשאיבדנו את היתרון ונראה שהתעייפנו, אבל למזלנו המשחק לא הלך לפנדלים".

לואיס אנריקה כינה את המשחק "ספקטקולרי" עבור אוהדי בארסה, וציין שקבוצתו לקחה יותר מדי סיכונים כשהוליכה: "למעשה כבר גמרנו את המשחק, אבל היה לנו קשה לשמור על היתרון. כשאתה מוביל 1:4, ליריב אין מה להפסיד. אנחנו צריכים לנתח היטב מה קרה לנו ומה גרם לדעיכה". עם זאת, המאמן המנצח יודע ש"לפעמים זה נראה קל, אבל זה היה משחק שמהווה דוגמה לאיך זוכים בתארים וכמה זה קשה".

מנגד, אונאי אמרי, המאמן המפסיד, ציין שהוא "מאוד גאה" בשחקנים שלו, וטען שהביטחון של הקבוצה שלו עלה אחרי הזכייה בליגה האירופית. סביליה פיגרה 4:1 והשוותה ל-4:4 מדהים כדי לכפות הארכה, ובפיגור 5:4 הגיעה לשני מצבים מצוינים בדקות האחרונות של ההארכה כדי לכפות פנדלים, אבל ירדה בכבוד מהמגרש: "אם יש דבר שאנחנו רוצים שהקבוצה הזאת תהיה, זה תחרותית. אנחנו רוצים שהיא תלך על ניצחון בכל משחק, ללא קשר לנסיבות, והיום עמדנו היטב מול הקבוצה הכי טובה בעולם".

אומנם ההגנה של בארסה לא הרשימה, כשנראתה חדירה, אבל בלם ברצלונה חאבייר מסצ'ראנו אמר לאחר המשחק: "עבור האוהדים זה היה מחזה שלא רואים בכל יום. אנחנו מאושרים שניצחנו, אבל יש לנו עוד הרבה מה לשפר. ביצענו הרבה טעויות שהפכו את החיים שלנו לקשים. נתנו לסביליה לחזור למשחק. מה שקרה קרה וסופו של דבר מה האיכות האישית היא שהכריעה את המשחק. אני מקווה שפדרו יישאר כאן. הוא שחקן של אירועים גדולים, יש לו את מגע הקסם".

עוד באותו נושא

הערב הסוער של פדרו: "לא רוצה לעזוב, אבל המצב מורכב"

לכתבה המלאה
מימין: פדרו, לצד שחקני ברצלונה, סופרקאפ. GettyImages
מימין: פדרו, לצד שחקני ברצלונה, סופרקאפ/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully